Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til at finde dubletter?
Fra : Monty \(7000\)

Dato : 12-10-05 19:49

Jeg har en del billeder der er ens og kunne godt tænke mig et program der
kunne scanne min computer igennem og finde alle mine dubletter så jeg kun
har et sæt.

Det er selvføldig vigtigt at den finder præcis det samme billede og ikke
bare et der ligner. Kan man finde et program der kan gøre det eller bliver
det med en vis indbygget usikkerhed man skal bruge sådan et program?

Monty

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-10-05 20:14

Monty (7000) skrev:

> Jeg har en del billeder der er ens og kunne godt tænke mig et
> program der kunne scanne min computer igennem og finde alle mine
> dubletter så jeg kun har et sæt.

Jeg har tidligere haft ret stor succes med d'peg.
<http://www.somewareonthe.net/index_dpeg.htm>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-10-05 14:35

> [...]
program der
> kunne scanne min computer igennem og finde alle mine dubletter

Dup Detector kunne være et godt bud. Det er helt gratis og
fungerer fint.

http://www.snapfiles.com/get/dupdetect.html

Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-10-05 15:37

"Monty (7000)" <team6011@mail.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare et der ligner. Kan man finde et program der kan gøre det eller bliver
> det med en vis indbygget usikkerhed man skal bruge sådan et program?

++++++++++++++++++++++

Jeg mener programmet "Total Commander" kan, hvis du har det.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-10-05 19:39

> Jeg mener programmet "Total Commander" kan, hvis du har det.

TC kan det meste og burde bruges af alle istedet for Stifinder. TC har en
glimrende synkroniserings funktion, som godt kan finde dubletter i
forskellige biblioteker. Dog kræver det at filnavnene på billederne er ens,
før at den går ind og kigger på selve filindholdet. Dup detektor kan
derimod, uafhængigt af filnavnet, sammenligne billeder.

TC er shareware, men koster vidst kun omkring 250 kr, hvilket ikke er
voldsom ift programmets funktionaliteter.

Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-10-05 15:39

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
[KLIP]
> Dog kræver det at filnavnene på billederne er ens, før at den går ind og
> kigger på selve filindholdet. Lars

Ja, eller filstørrelsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 18-10-05 21:57

Den 12 okt 2005 skrev Monty (7000) i dk.edb.grafik:

> [...]
> og ikke bare et der ligner. Kan man finde et program der kan gøre
> det eller bliver det med en vis indbygget usikkerhed man skal

ACDSee har denne funktion: Tools, Find Duplicates
Lars Klintholm