Outlook - "special brevpapir"
Fra : Anders Lund

Dato : 11-10-05 10:41

Hej

Jeg har skulle lave et brevpapir med et logo i toppen af mailen. Det er
også helt fint, men når man i Outlook (alle versioner, også Express)
trykker CTRL-N (eller trykker på ikonet) for at lave en ny mail,
skriver hvem man vil sende til, trykker tabulator, skriver emne feltet
og trykker tabulator og vil til at skrive sin besked, skriver man OVER
billedet jeg har lavet i brevpapiret.

Spørgsmålet er nu - hvordan får man curseren til at hoppe til under
billedet?

Kunne forstille mig at Microsoft har lavet noget snedig kode til dette,
som jeg kan skrive ind i mit HTML brevpapir, for at angive hvor man
skal starte med at skrive fra. Jeg har bare ikke fundet noget som
ligner nogen steder.

Er der nogen som kender til dette eller som kan give mig et hint i
hvilken vej jeg skal gå?

Mvh
Anders Lund

X-Posted til: d.e.p.ms-office og d.e.i.s.mail+news
FUT sat til: d.e.p.mail+news

Fra : Hans Greve

Dato : 12-10-05 01:24

Anders Lund skrev:
> [...]
>
> Mvh
> Anders Lund
>
> X-Posted til: d.e.p.ms-office og d.e.i.s.mail+news

Brug margin-top
eks:
<STYLE>
BODY {
font-family: Harlow Solid Italic;
font-size: 16pt;
color: ffff00;
margin-left: 200 px;
margin-top: 25 px;
background-position: top left;
background-repeat: repeat-y;
}
</STYLE>

Hans Greve

Fra : Anders Lund

Dato : 12-10-05 12:59

Hans Greve wrote:
> Brug margin-top

Fantastisk... det havde jeg slet ikke tænkt på. Nu har jeg fået det
til at se ud som jeg vil have det. Nu skal jeg bare have tilpasset det,
så det kommer til at virke over alt.

Det eneste problem jeg har lige nu er at Outlook Express ikke viser
logoet, når man starter på en ny mail. Men lige så snart mailen er
sendt, kan man i sendt post godt se logoet og modtageren kan også se
logoet. Dvs. at det bare er Outlook Express' editor som ikke kan
håndtere billedet.

Et andet problem jeg har er er at hvis jeg i Outlook bruger Word til at
skrive mails, så bliver indstillingerne i CSS koden ikke helt fulgt.
Fx bliver "BACKGROUND-REPEAT: no-repeat" ikke læst, men den kan godt
indsætte baggrundbilledet når jeg har defineret det med
"background-image: url("logo.jpg")", så CSS bliver læst.

Hvis der er nogen som har en løsning på nogen af de 2 problemer, vil
jeg meget gerne høre om det.

/Anders

Fra : Hans Greve

Dato : 12-10-05 16:38

Anders Lund skrev:

> [...]
> indsætte baggrundbilledet når jeg har defineret det med
> "background-image: url("logo.jpg")", så CSS bliver læst.

Hvis du bruger XP så håndtere den brevpapir forkert. Det er ikke rettet i
SP2. Det er beskrevet her:
http://hanseland.frac.dk/tips.html#xp
Det med Word har jeg ikke lige løsning på. Ikke andet end den nok bruger
nyere standard.

Hans Greve

Fra : Anders Lund

Dato : 14-10-05 09:45

Hans Greve wrote:
> Hvis du bruger XP så håndtere den brevpapir forkert. Det er ikke rettet i
> SP2. Det er beskrevet her:
> http://hanseland.frac.dk/tips.html#xp

Tak for den oplysning. Jeg har ikke testet det, men det ser meget
rigtigt ud.

> Det med Word har jeg ikke lige løsning på. Ikke andet end den nok bruger
> nyere standard.

Jeg må prøve mig frem. Skal prøve at huske at skrive hvad løsningen
bliver, da jeg ikke kan være den eneste som har ønsket om at sætte
det op på den måde. Vil bl.a. forsøge mig med at placere billedet i
en DIV eller lave om på hvordan style informationerne bliver lagt ind
i HTML koden.

Du skal i hvert fald have tak for hjælpen indtil nu - det har virkelig
fået mig et godt stykke frem i mit brevpapir projekt.

/Anders

Fra : Hans Greve

Dato : 14-10-05 12:22

Anders Lund skrev:

> [...]
>
> Du skal i hvert fald have tak for hjælpen indtil nu - det har virkelig
> fået mig et godt stykke frem i mit brevpapir projekt.

Velbekomme. Hvis man placere sit eget brevpapir uden for Fælles Filer. Så
har man ikke vrøvl med XP. Hvis man evt. bruger Stone´s Webwriter, så kan
man få koden som man vil have det.
Jeg har lavet tidligere lavet nogen brevpapir. Fik lige lyst til at lave et
nyt med mit logo fra min webside i stil med det du er ved at lave.
Skrevet i enkelt kode med mulighed for justeringer.
eks: http://hanseland.frac.dk/hanseland.htm
Har sendt org. filer til Gmail, selvom den ikke kan vise html.

Hans Greve
http://hanseland/frac.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 17-10-05 16:02

Hans Greve wrote:
> eks: http://hanseland.frac.dk/hanseland.htm

Det (koden) ligner meget godt det jeg har fået lavet.
Dog stadig uden at det virker i Outlook+Word.

> Har sendt org. filer til Gmail, selvom den ikke kan vise html.

Ja, jeg fandt ud af at Gmail ikke ville godtage det. Andre HTML mails
har Gmail ikke noget imod. Det er faktisk noget jeg har bidt mig en
smule fast ved, da det måske også er grunden til at Outlook+Word ikke
vil godtage det. Endnu noget jeg må kigge nærmere på.

Sidder bare med en millard projekter lige nu.. håber at jeg når dem
alle.

/Anders

Fra : Hans Greve

Dato : 17-10-05 21:10

Anders Lund skrev:

> [...]
> smule fast ved, da det måske også er grunden til at Outlook+Word ikke
> vil godtage det. Endnu noget jeg må kigge nærmere på.

Det var jeg ikke klar. Vil undersøge det nærmere.

Hans Greve
http://hanseland/frac.dk

Fra : anders@andersonline.~

Dato : 23-10-05 11:35

Anders Lund wrote:

> Det (koden) ligner meget godt det jeg har fået lavet.
> Dog stadig uden at det virker i Outlook+Word.

Er der nogen som har fundet en løsning til dette?
Har ledt og eksperimenteret en del, uden held.

/Anders