Fastlægge BCD's løfteevne ?
Fra : Mark S.

Dato : 10-10-05 21:50

Jeg har fået en (sansynligvis) ældre BCD.

På den står "REEF Marine" og at den er produceret af "SGS" i Italien. Vesten
er str. M.

I vesten er en "bagplade" af støbt plast, der har en fordybning i midten til
flasken. MEN, når jeg kikker på siderne af denne bagplade, så har den en
kontur, der kunne få mig til at tro den også kan håndtere et dobbeltsæt.
Foruden de nødvendige åbninger for remmen til flasken, har den også to
huller for boltmontage ned langs centerlinien. Og jeg kunne faktisk godt
tænke mig at smide et sæt enten 2*7 eller 2*10 på den.

Spørgsmålet er så: Hvordan fastlægger jeg om vesten egentlig kan håndtere et
af disse sæt? Bolter et sæt på den og smider den i vandet? Eller findes der
et sted, på nettet, hvor jeg ikke har været endnu, hvor det står?

Pfh. tak.

Fra : Mark S.

Dato : 10-10-05 22:01

> På den står "REEF Marine" og at den er produceret af "SGS" i Italien.
> Vesten
> er str. M.

Tastefejl: Made by _SGE!!!_

Fra : Søren Arnvig

Dato : 10-10-05 22:12

"Mark S." <mark_stinger@hotmail.remove.com> wrote in message
> Jeg har fået en (sansynligvis) ældre BCD.

<snip>
> [...]
> håndtere et af disse sæt? Bolter et sæt på den og smider den i
> vandet? Eller findes der et sted, på nettet, hvor jeg ikke har været

Tager den med i svømmehallen, pumper den helt op indtil
overtryksventilen siver, så hænger du bly på den, til den
begynder at synke og vupti kender du bæreevnen.

Søren Arnvig

Fra : Mark S.

Dato : 10-10-05 22:21

> Tager den med i svømmehallen, pumper den helt op indtil
> overtryksventilen siver, så hænger du bly på den, til den
> begynder at synke og vupti kender du bæreevnen.
>
> Søren Arnvig
Havde overvejet den mulighed. Det ser heller ikke ud til, at jeg kan finde
noget om den på nettet.
Smutter sgu lige en tur i kloret i morgen aften så

Takker.
Mark.