vurdering af Vespa Piaggio ET2
Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 10-10-05 20:49

Jeg har fået tilbudt en Piaggio ET2 fra ca 2002 som umiddelbart mangler
noget kosmetisk arbejde (ridser, lidt buler og så polering af diverse ting).

Hvis den kører som den skal, hvad er så sådan en værd? Sælgeren vil have
3500,- for den. Jeg ved dog ikke hvor jeg køber reservedele billigst og hvor
nemme de er at arbejde på selv. Jeg fiflede med min Yamaha 79' for mange år
siden, men jeg ved ikke om det er optimistisk at tro at man kan arbejde lidt
med sådan en scootersag selv.

Dilemmaet er at vi skal bruge en scooter som ekstra transport. Sælgeren har
også en CPI popcorn stående til 2500,- som har gået 3500 km og skal laves
for ca 1000,- i reservedele, men så er den også som ny.
Jeg synes bare Vespaen er meget federe designet. men hvordan med
driftsikkerhed og andre ting jeg skal være opmærksom på?

Alle råd og vurderinger er velkomne. Jeg ved godt det er svært uden
billeder, men bare skyd løs...

Mvh Anders

Fra : Arne Jensen

Dato : 13-10-05 17:26

On Mon, 10 Oct 2005 21:48:40 +0200, "Anders B. Hyltoft"
<dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>siden, men jeg ved ikke om det er optimistisk at tro at man kan arbejde lidt

Det er altid svært at vurdere hvad noget er værd.. For i forhold til
hvad! Men umiddelbart er 3500 for en 3 år gammel scooter vel ikke
voldsomt dyrt.
Du kan sagtens lave det meste selv på en scooter under forudsætning af
at du har værktøjet til det.

Jeg ved ikke hvad du kan finde af reservedele til vespaen men
umiddelart vil jeg tro de har en del på Scooternet.. Ikke at jeg vil
anbefale dem.. Fungere fint indtil du har en klage.. Så har jeg ikke
sagt for meget.

> [...]
>Jeg synes bare Vespaen er meget federe designet. men hvordan med
>driftsikkerhed og andre ting jeg skal være opmærksom på?

Altså: Jeg kender ikke ret meget til hverken Vespa eller CPI, men ret
beset har du i hvert fald billige reservedele til Cpi'en alle steder i
dk.. Thansen forhandler dem jo.. Dog kan det virke bekymrende at en
scooter skal repareres for 1000 kroner efter 3500 km.