Andet multimedie
Har et stort billede hvordan får jeg det p~
Fra : Ingelsen

Dato : 10-10-05 14:07

Har et stort billede af et diagram.

Findes der et program der kan skære det ud i bidder så jeg kan printe det ud
på a4 papir??

Altså uden at formindske det, men blot udskrive det stykke for stykke på
mange a4 papirer
og så sætte det sammen med tape bagefter....

Hilsen Jan

Fra : -=JF=- arb

Dato : 10-10-05 14:17

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der et program der kan skære det ud i bidder så jeg kan printe det
> ud på a4 papir??

Prøv at se om ikke din printerdriver kan klare opgaven... Du skal nok lede
efter en indstilling der hedder Poster / Plakat.

Mvh John

Fra : Ingelsen

Dato : 10-10-05 15:48

> Prøv at se om ikke din printerdriver kan klare opgaven... Du skal nok lede
> efter en indstilling der hedder Poster / Plakat.
>
> Mvh John
Har kikket, den har ikke den funktion...

Hilsen Jan¨

Fra : Lars Klintholm

Dato : 10-10-05 16:41

Den 10 okt 2005 skrev Ingelsen i dk.edb.grafik:

> Altså uden at formindske det, men blot udskrive det stykke for
> stykke på mange a4 papirer
> og så sætte det sammen med tape bagefter....

Excel fra MS Office

Lars Klintholm

Fra : Michael Schrøder

Dato : 11-10-05 07:47

"Lars Klintholm" <klintholm@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Excel fra MS Office

Ja det måtte jeg altså prøve

- og JA det virker!

F.eks. et billede sat sammen af flere på ialt ca 7000x3000 pixels importeret
i excel.

Udskrift indstillinger:
- A3 papir på højkant
- tilpas til 1 side høj og "99" bred.

Det kommer ud på 3½ A3 side

Tak for tippet.

mvh Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-10-05 20:26

In article <434b5ff4$0$9109$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Michael Schrøder wrote:
> [...]
>
> - og JA det virker!
>
> F.eks. et billede sat sammen af flere på ialt ca 7000x3000 pixels importeret

Er der overlap ? Eller er der hul i hovedet ?

Fra : Michael Schrøder

Dato : 12-10-05 07:50

> Er der overlap ?

Ja der er overlap, hvilket vel er en fordel ?

> Eller er der hul i hovedet ?

Ikke forstået ?

mvh Michael

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-10-05 22:26

Den 11 okt 2005 skrev Michael Schrøder i dk.edb.grafik:

> Ja det måtte jeg altså prøve

hehe....

> Tak for tippet.

Velbekomme

Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-10-05 22:30

> Udskrift indstillinger:
> - A3 papir på højkant
> - tilpas til 1 side høj og "99" bred.

Jeg forstår så ikke hvorfor du ændrer i indstillinger. Ville du ikke
have det ud på A4 papir? Så er det vel bare at printe med
standardindstillingerne?
Lars Klintholm

Fra : Michael Schrøder

Dato : 14-10-05 07:31

> Jeg forstår så ikke hvorfor du ændrer i indstillinger. Ville du ikke
> have det ud på A4 papir? Så er det vel bare at printe med
> standardindstillingerne?

Nu havde jeg adgang til en A3 farvelaserprinter, og Excel ville printe ud på
64 A4 sider hvis jeg ikke ændrede indstillinger - derfor

mvh Michael

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 11-10-05 09:16

> Findes der et program der kan skære det ud i bidder så jeg kan
printe det ud
> på a4 papir??

Ja, det gør da og et af dem er endda gratis:
http://pmeindre.free.fr/MyAlbum.html

Når du starter programmet behøver du ikke at oprette et album.
Ved opstart trykkes blot 'Annuler', hvorefter hovedprogrammet er
klar.

Herefter skal indlæses det ønskede billede ved tryk på ikonet til
højre for printeren. Tilsidst trykkes Ctrl-Shift-P. Med zoom
factor kan man bestemme størrelsen.

God fornøjelse

Lars