informationer om Suzuki FZ50
Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-10-05 15:23

En bekendts knægt har købt en noget brugt Suzuki FZ 50.
Nu er det længe siden jeg selv har rodet med knallert, så jeg kan godt bruge
lidt hjælp.

Ledningerne er lidt af et virvar. Blinklys, batteri osv. er ikke monteret,
men der er lys på og tænding. Angående lyset, så springer pærerne let, er
der spændingsregulator på en sådan maskine? Er der evt. nogen der har et
ledningsdiagram?

Tanken til 2 takstolie mangler, men man kan jo bare blande selv, skal der 2%
eller 4% i?

Kan man finde brugsanvisning eller lignende på nettet?

Niels

Fra : Gaakeligak

Dato : 09-10-05 16:39

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in

> Kan man finde brugsanvisning eller lignende på nettet?
>
> Niels

Jeg har haft et thansen katalog over Suzuki knallerter, og der er et
komplet ledningsdiagram trykt med alle dele til FZ'eren.

Se om ikke der er et i de nye kataloger.

- Knud

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-10-05 17:37

> Jeg har haft et thansen katalog over Suzuki knallerter, og der er et
> komplet ledningsdiagram trykt med alle dele til FZ'eren.
>
> Se om ikke der er et i de nye kataloger.
>
> - Knud

Vi har hentet kataloget, da vi skulle bruge lidt stumper, men der er kun
ledningsdiagram til Suzuki Samurai.

Niels

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 09-10-05 17:57

Hej

Niels Bengaard wrote:
> Vi har hentet kataloget, da vi skulle bruge lidt stumper, men der er
> kun ledningsdiagram til Suzuki Samurai.

Jeg har smidt et ledningsdiagram i Dk.Binaer
under overskriften : ledningsdiagram Fz50

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-10-05 18:56

> Jeg har smidt et ledningsdiagram i Dk.Binaer
> under overskriften : ledningsdiagram Fz50

Tak for det, lige hvad jeg skulle bruge.

Niels

Fra : Egebo

Dato : 09-10-05 18:03

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2% eller 4% i?
>
> Kan man finde brugsanvisning eller lignende på nettet?

Jeg har et ledningsdiagram liggende.

2% - 2,5% ville jeg bruge. 4% bliver for meget

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-10-05 19:04

> Jeg har et ledningsdiagram liggende.
>
> 2% - 2,5% ville jeg bruge. 4% bliver for meget

Der er sat en ny karburator fra Thansen på den af den forrige ejer.
Den har lidt svært ved at tage fuld gas, da firtakter den på toppen. Man kan
selvfølgelig ikke se størrelsen på dysen, p... irriterende.
Ham den tidligere ejer har også bare ladet være med at montere diverse
slanger på karburatoren, eks. en slangestuds efter gasspjældet stod bare
åben til det fri, den er nu blændet af.

Nå den kører i det mindste rimeligt og den var billig.

Niels

Fra : Egebo

Dato : 10-10-05 10:09

> [...]
> åben til det fri, den er nu blændet af.
>
> Nå den kører i det mindste rimeligt og den var billig.

Kan ikke lige huske hvordan FZ karburatoren ser ud men det er nok en
overløbs studs?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-10-05 10:33

> Kan ikke lige huske hvordan FZ karburatoren ser ud men det er nok en
> overløbs studs?

Der er en overløbsstuds fra svømmerhuset med en slange på.
Den her er så stor at den passer med en benzinslange og den går bare ned i i
indsugningsrøret lige efter gasspjældet. Blokerer man den ikke suges der
bare falsk luft gennem et 4-5 mm hul efter gasspjældet, det kan man da ikke
leve med.

Niels

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 10-10-05 11:40

Hej !

Niels Bengaard wrote:
> [...]
> ikke suges der bare falsk luft gennem et 4-5 mm hul efter
> gasspjældet, det kan man da ikke leve med.

Det lyder somom det er studsen til vacum.
Normalt går der en slange derfra og op til benzinhanen så
hanen er lukket medmindre motoren er startet.
Jeg gætter på at hanen lige nu står i stillingen "PRI" så er
der hul igennem hele tiden.

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-10-05 11:49

> [...]
> hanen er lukket medmindre motoren er startet.
> Jeg gætter på at hanen lige nu står i stillingen "PRI" så er

Aha så lærte jeg også det.
Det er jo en skrabet model denne, så der er ingen benzinhane. Den ene slange
fra tanken er blændet af og den anden direkte på karburatoren.
Jeg satser på vi kan finde en discount benzinhane hos Thansen, det er jo
rart at kunne lukke.

Niels