/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3460
miritdk 2521
10  Tri 2316
Det var så det....
Fra : Silver


Dato : 09-10-05 13:34

Det lader til at det store bust på warez grupperne i foråret har mistet sin
effekt da man kan se at flere grupper nu har udgivet de sidste nye spil der
snart kommer eller lige er kommet i handelen.

Black and White 2,
Brothers in arms Earned in Blood,
Age Of Empires III,
Sniper Elite,
GT Legends,
FiFa 2006

Gad vide om de er istand til igen at buste dem derovre og andre steder nuda
det community sikkert har ændret stil og udgivelsesmetoder?.

Mvh
Silver.



 
 
Dopedog (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Dopedog


Dato : 09-10-05 20:00

> Det lader til at det store bust på warez grupperne i foråret har mistet
> sin
> effekt da man kan se at flere grupper nu har udgivet de sidste nye spil
> der
> snart kommer eller lige er kommet i handelen.
>
> Black and White 2,
> Brothers in arms Earned in Blood,
> Age Of Empires III,
> Sniper Elite,
> GT Legends,
> FiFa 2006
>
> Gad vide om de er istand til igen at buste dem derovre og andre steder
> nuda
> det community sikkert har ændret stil og udgivelsesmetoder?.
>
> Mvh
> Silver.

Fatter ikke de overhovedet forsøger. Hver gang de træder 1 skridt frem, så
træder warez grupperne jo 3-4 skridt frem.



Stefan Jacobsen (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 10-10-05 21:59

> Fatter ikke de overhovedet forsøger. Hver gang de træder 1 skridt frem, så
> træder warez grupperne jo 3-4 skridt frem.
>
Jeg fatter ikke folk ikke vil betale for spillene, der sidder trods alt folk
og bruger tid på at udvikle, programmere og finder på, det skal de sgu da ha
løn for!

Stef



XXX (10-10-2005)
Kommentar
Fra : XXX


Dato : 10-10-05 23:48

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in
news:434ad426$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

>> Fatter ikke de overhovedet forsøger. Hver gang de træder 1 skridt
>> frem, så træder warez grupperne jo 3-4 skridt frem.
>>
> Jeg fatter ikke folk ikke vil betale for spillene, der sidder trods
> alt folk og bruger tid på at udvikle, programmere og finder på, det
> skal de sgu da ha løn for!

Hørt!
Men det passer meget godt med den "mer' vil ha' mer'" mentalitet, som
hersker her i landet.
Jeg er så træt af andre menneskers egoisme.



Martin T. (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin T.


Dato : 11-10-05 01:17


"XXX" <not@this.level> wrote in message
news:434aefa0$0$1847$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in
> news:434ad426$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>
>>> Fatter ikke de overhovedet forsøger. Hver gang de træder 1 skridt
>>> frem, så træder warez grupperne jo 3-4 skridt frem.
>>>
>> Jeg fatter ikke folk ikke vil betale for spillene, der sidder trods
>> alt folk og bruger tid på at udvikle, programmere og finder på, det
>> skal de sgu da ha løn for!
>
> Hørt!
> Men det passer meget godt med den "mer' vil ha' mer'" mentalitet, som
> hersker her i landet.
> Jeg er så træt af andre menneskers egoisme.
>

Nu får du det nærmest til at lyde som om at piratvirksomhed er et dansk
fænomen. Ikke at jeg støtter pirater men enkelte udgivere burde også gribe i
egen barm.
Antallet af ikke færdige spil der udkommer synes at stige år for år. Jeg ved
godt at der er mange om budet og det gælder om at komme først, men mange
spil ville ha haft godt af at vente 3-6 måneder med en udgivelse.

Personligt er der ikke noget værre end bruge penge på et spil der ikke kan
bruges ordenligt før efter 2 eller 3 patch.

Mvh
Martin T.



Stefan Jacobsen (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 11-10-05 09:12

> Nu får du det nærmest til at lyde som om at piratvirksomhed er et dansk
> fænomen. Ikke at jeg støtter pirater men enkelte udgivere burde også gribe
> i egen barm.

Det er det også, hvis man tager på den anden side af sundet, så er antalle
at piratkopier i sverige langt lavere end her i dk, derfor har de også flere
der udvikler eks. børnespil.

> Antallet af ikke færdige spil der udkommer synes at stige år for år. Jeg
> ved godt at der er mange om budet og det gælder om at komme først, men
> mange spil ville ha haft godt af at vente 3-6 måneder med en udgivelse.

Måske.

> Personligt er der ikke noget værre end bruge penge på et spil der ikke kan
> bruges ordenligt før efter 2 eller 3 patch.

Hvilket stadigt ikke retfærdigør piratvirksomhed!

Stef



Kenneth Iversen (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 11-10-05 22:23

"Martin T." <thode@besked.com> skrev i en meddelelse
news:434b0485$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nu får du det nærmest til at lyde som om at piratvirksomhed er et dansk
> fænomen. Ikke at jeg støtter pirater men enkelte udgivere burde også gribe
> i egen barm.
> Antallet af ikke færdige spil der udkommer synes at stige år for år. Jeg
> ved godt at der er mange om budet og det gælder om at komme først, men
> mange spil ville ha haft godt af at vente 3-6 måneder med en udgivelse.
> Personligt er der ikke noget værre end bruge penge på et spil der ikke kan
> bruges ordenligt før efter 2 eller 3 patch.

Mener du det er en god undskyldning for at bruge warez?

/Kenneth Iversen


Martin T. (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin T.


Dato : 12-10-05 14:01


"Kenneth Iversen" <kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> wrote in message
news:434c2c58$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Martin T." <thode@besked.com> skrev i en meddelelse
> news:434b0485$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Nu får du det nærmest til at lyde som om at piratvirksomhed er et dansk
>> fænomen. Ikke at jeg støtter pirater men enkelte udgivere burde også
>> gribe i egen barm.
>> Antallet af ikke færdige spil der udkommer synes at stige år for år. Jeg
>> ved godt at der er mange om budet og det gælder om at komme først, men
>> mange spil ville ha haft godt af at vente 3-6 måneder med en udgivelse.
>> Personligt er der ikke noget værre end bruge penge på et spil der ikke
>> kan bruges ordenligt før efter 2 eller 3 patch.
>
> Mener du det er en god undskyldning for at bruge warez?

Jeg ved ikke om det er en god undskyldning. Jeg kan bare godt forstå hvis
folk "prøver" inden de køber. Nej en Demo er ikke altid god til dette.

Martin T.
> /Kenneth Iversen



Kenneth Iversen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 13-10-05 10:15

"Martin T." <thode@besked.com> skrev i en meddelelse
news:434d0904$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke om det er en god undskyldning. Jeg kan bare godt forstå hvis
> folk "prøver" inden de køber. Nej en Demo er ikke altid god til dette.

Men det er sjældent det er tilfældet. Jeg kan, på en måde, godt forstå
hvis man vil prøve først, men når først man har spillet så tror jeg ikke
at man vil vælge at købe. Det skulle da lige være hvis warez versionen
ikke fungere korrekt.

/Kenneth Iversen


Rene Lauritsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Rene Lauritsen


Dato : 13-10-05 13:24

> Men det er sjældent det er tilfældet. Jeg kan, på en måde, godt forstå
> hvis man vil prøve først, men når først man har spillet så tror jeg ikke
> at man vil vælge at købe. Det skulle da lige være hvis warez versionen
> ikke fungere korrekt.

Eller hvis man vil spille online.



Dopedog (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Dopedog


Dato : 11-10-05 09:45

>> Fatter ikke de overhovedet forsøger. Hver gang de træder 1 skridt frem,
>> så
>> træder warez grupperne jo 3-4 skridt frem.
>>
> Jeg fatter ikke folk ikke vil betale for spillene, der sidder trods alt
> folk
> og bruger tid på at udvikle, programmere og finder på, det skal de sgu da
> ha
> løn for!

Enig !



Kasper Aae (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Aae


Dato : 11-10-05 20:56

On Mon, 10 Oct 2005 22:58:42 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>> Fatter ikke de overhovedet forsøger. Hver gang de træder 1 skridt frem, så
>> træder warez grupperne jo 3-4 skridt frem.
>>
>Jeg fatter ikke folk ikke vil betale for spillene, der sidder trods alt folk
>og bruger tid på at udvikle, programmere og finder på, det skal de sgu da ha
>løn for!

Det får de skam også. De får deres løn mens de udvikler spillet (som
er en del af budgettet), men det beløb bliver trukket fra et eventuelt
royalty-beløb.
Så det er primært publisheren (som oftest er et mega-firma som EA
eller Eidos) der bliver ramt på pengepungen pga. piratkopiering - og
de skummer allerede fløden grundigt i forvejen.

Et citat fra en glimrende artikel:

http://www.escapistmagazine.com/issue/8/3

"So being a developer is creatively frustrating - but from a business
perspective, it sucks worse. If you are relying on publisher funding,
you are highly unlikely to achieve a royalty rate of more than 15%
(which is based on wholesale price less MDF - typically more like 7%
of the actual consumer dollar). And your entire $5m budget (or
whatever) is recoupable against your royalties. Thus, to recoup that
advance, you need unit sales of well over a million.

In other words, barring a miracle, you will never see a dime beyond
your initial funding. And no, you will not make a profit on the
funding alone, unless you cook the books, because the publishers want
to make damn sure that every dollar they spend winds up in assets on
the disk. And since you are utterly reliant on them for both money and
access to market, they have the leverage to ensure that it does."

--
Kasper Aae

Søren G (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 12-10-05 11:30


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
news:434ad426$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg fatter ikke folk ikke vil betale for spillene, der sidder trods alt
folk
> og bruger tid på at udvikle, programmere og finder på, det skal de sgu da
ha
> løn for!

De får som regel løn mens de udvikler, men får til gængæld så ikke % af det
eventuelle overskud som spillet giver.

--
Søren



Stefan Jacobsen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 12-10-05 20:42

>
> De får som regel løn mens de udvikler, men får til gængæld så ikke % af
det
> eventuelle overskud som spillet giver.

Nææ der skulle gerne være noget til at betale udviklingen af næste spil ikk?

Stef



Kasper Aae (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Aae


Dato : 12-10-05 20:41

On Wed, 12 Oct 2005 21:41:50 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>> De får som regel løn mens de udvikler, men får til gængæld så ikke % af
>det
>> eventuelle overskud som spillet giver.
>
>Nææ der skulle gerne være noget til at betale udviklingen af næste spil ikk?

Ja, men i modsætning til f.eks. musikere og forfattere, så får de ofte
slet ingen royalties af deres kreative arbejde, og det er vel ikke
fair?

--
Kasper Aae

Martin T. (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin T.


Dato : 13-10-05 01:06


"Kasper Aae" <nospam@thanks.com> wrote in message
news:ejpqk1hgqsf9idlgutu8ekr6hg4gpplf3k@4ax.com...
> On Wed, 12 Oct 2005 21:41:50 +0200, "Stefan Jacobsen"
> <stefware@email.dk> wrote:
>
>>> De får som regel løn mens de udvikler, men får til gængæld så ikke % af
>>det
>>> eventuelle overskud som spillet giver.
>>
>>Nææ der skulle gerne være noget til at betale udviklingen af næste spil
>>ikk?
>
> Ja, men i modsætning til f.eks. musikere og forfattere, så får de ofte
> slet ingen royalties af deres kreative arbejde, og det er vel ikke
> fair?

Hvorfor ikke? Det er vel ikke den enkelte programmør der har rettighederne
men snarre det firma han er ansat ved. En eventuel royalty må han/hun vel
selv forhandle ind i sin kontrakt.

Martin T.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste