Dykning Caribien
Fra : Nicolai

Dato : 09-10-05 12:23

Det er jo en jungle - nogen der vil dele erfaringer?

Anbefaler er meget velkomne.

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk

Fra : Rene Jensen

Dato : 10-10-05 00:07

Hej Nicolai,

Jeg dykkede 4 måneder i Caribien sidste år, på Bay Islands ud for Honduras.
Kan absolut anbefales, selvom at koralerne nogle steder har taget skade af
orkaner og bleaching. Jeg så mange eagle rays, og en enkelt whaleshark!

Jeg var både på Roatan og Utila øerne. Utila er dykkerøen hvor mange
backpack turister tager hen for at få et padi certifikat for 100usd. Utila
er vist det sted i verden der udsteder flest dykkercertifikater, kun
overgået af Koh Tao.

Hvis du vil se billeder og læse røverhistorier fra Bay Islands, så check:
http://walkabout2.dk/walkabout3/honduras.htm

Hilsen,

Rene

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 10-10-05 09:14

Nicolai wrote:
> Det er jo en jungle - nogen der vil dele erfaringer?
>
> Anbefaler er meget velkomne.

Trak vejret gennem snorkel 14 dage ud for Tobago. Udover fire trillioner
forskellige slags polkafarvede småfisk hilste vi også på barracuda, muræne,
havskilpadde, rokker i gulvtæppestørrelse m.m.

Generelt er vandet glansbilledeagtigt og børnevenligt, men når havet
begynder at vise tænder er der absolut ikke noget glans tilbage. Så kan man
godt finde surfbrætte frem. Jeg synes absolut ikke det er behageligt at
ligge i nærheden af korallerne, når du ikke selv kan bestemme, om du skal
blive liggende

Og så har de sådan noget 'stinging plankton' . . . man ser intet, men
pludselig får man 'elektrisk stød' - pisse irriterende!

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 11-10-05 22:04

Har tilbragt ca. 4 år i caribien som instruktør.

På Curacao er lægtvandsdykningen god, masser af makroliv i en sund tilstand
fra ½ til 15m dybde. Vægdykningen er begrænset, da der kun få steder er
lodrette drop off's. For det meste skråner det bare 45 grader nedefter.
Prisniveau moderat.

Grand Cayman har medtagede rev fra 0 til 15m. Bevares, du kan da stadigt
nyde dykningen med relativt flotte forhold, men for det erfarne øje så
træder slitagen frem på de værste turistrev. Vægdykningen er bedre, for der
er oftes mere dramatiske drop off's hvor korralerne har det markant bedre.
Generelt blandt de almindelige tur operatører så gælder der en fast
dybdegrænse på 30m. Dvs hvis du vælger en af de turudbydere der tillader
erfarne dykkere den frihed de fortjener, så ved at gå forbi 35m, træder du
ind i en verden der er upåvirket af dykkere generelt. Se DER er det hvor at
GC dykningen virkeligt spiller. Intakte koraller og svampe uden nogle
algesår fra uforsigtige svømmefødder. Kan stærkt anbefales.
Prisniveau højt - så vær forberedt på det.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning