Skærme
Fijala 3554
Køb af Fladskærme
Fra : Gunnar

Dato : 09-10-05 08:57

Hej.
Vi skal have tre nye fladskærme til datastuen men vi er i tvivl om hvilke vi
skal vælge
for til undervisning er det jo rart at kan se billedet også lidt fra siden,
på hvilke kan man det?
Gunnar

Fra : Kristian

Dato : 09-10-05 11:44

Jeg kan foreslå denne:

Philips 19 TFT 190V5FB
19" TFT 190V5FB i stilrent design
Kontrast: 500:1
Betragtningsvinkel: 160/160 grader
Responstid: 12MS
Indbygget strømforsyning

hos Computercity....til 2499,-

Kristian

Fra : LJP

Dato : 09-10-05 14:22

Så skal du undgå skærme med TN-paneler...De 160 graders betragtningvinkel
som er beskrevet for philips 190V5FB er overdrevet og dækker over meget
dårligt billede fra denne vinkel. Vælg i stedet en samsung 193p+ eller
173p+. Se evt. flatpanels.dk for anmeldelse. Jeg sidder selv med en
Viewsonic VX924 og er meget glad for denne. Den er dog primært købt pga.
responstiden, ikke betragtningsvinklen....

mvh. Lasse

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:4348f43a$0$84203$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-10-05 14:55

"LJP" <lassep12"fjernes"@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så skal du undgå skærme med TN-paneler...

Hmm.. TN paneler har da ellers de bedste betragtningsvinkler..

Selv sidder jeg med en LG Flatron L1915S med TN panel og den har også
160/160 graders betragtningsvinkel hvilket jeg synes den lever pænt op til.

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 23:02

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm.. TN paneler har da ellers de bedste betragtningsvinkler..

De paneler der har bedst angivet betragtningsvinkel, har 170 til 178 grader,
og TN paneler er typisk angivet til 130 til 160 grader.
Så det er ikke korrekt.
TN paneler er billig paneler, og sidder derfor i de fleste billige skærme..

Jeg vil anbefale at købe ViewSonic VP930 ThinEdge, som er en af de bedste
skærme du kan købe i 19", men de koster en del.

Fra : Kristian

Dato : 10-10-05 13:16

> Så skal du undgå skærme med TN-paneler...De 160 graders betragtningvinkel
> som er beskrevet for philips 190V5FB er overdrevet og dækker over meget
> dårligt billede fra denne vinkel.

Øheeee..........det er så ikke lige den erfaring jeg har.
Selvfølgelig er billedet ikke helt så klart ved 160grader som ved
90grader..........men dog helt synligt...............og jeg sidder ved
skærmen hver dag ............så deeeeeee................

Kristian