Andet multimedie
bentjuul 3670
Skanning af negativer
Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 08-10-05 16:29

Min skanner kan skanne i en opløsning på 1200 - jeg vil gerne prøve om det
er tilstrækkeligt til at skanne mine gamle analoge negativer ind og så vise
dem på fjernsynet, som jo ikke har særlig stor opløsning.

Men jeg kan ikke finde en software som kan omdanne scannene af negativer til
noget som ligner farvebilleder - er der noget som har kendskab til en
software som kan anvendes med en HP skanner?

--

Med venlig hilsen, Jesper

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 08-10-05 16:50

Hej Jesper

For at scanne negativer kræver det at din scanner er bygget til det (har en
speciel dias/negativ enhed)

Mvh
Anders

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 08-10-05 21:51

Hej Ander,
Øv, det var ærgerligt men tak for dit svar alligevel - jeg vil få en pris
fra fotohandleren istedet.

/ Jesper

Fra : N. Lindhard

Dato : 12-10-05 06:58

> [...]
>
> Hej Ander,
> Øv, det var ærgerligt men tak for dit svar alligevel - jeg vil få en pris

Når du har fået fotohandlerens pris kan du overveje en scanner der også kan
klare negativer. For exempel en Epson3170 Photo eller Epson 1670 Photo.
Begge er både fremragende og hurtige. Prisen er også fornuftig.

Nic

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-10-05 17:28

> [...]
> til noget som ligner farvebilleder - er der noget som har kendskab til en
> software som kan anvendes med en HP skanner?

+++++++++++++++++

Hej.

Hvis du kun har en alm. scanner, der ikke kan tage negativer, så prøv at se
her http://home19.inet.tele.dk/poulm/html/negativ_scanning.html om det
bliver acceptable ved jeg ikke, men lige så godt som en scanner der er
beregnet til det, bliver det ikke.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Mythos

Dato : 11-10-05 18:46

> [...]
> til noget som ligner farvebilleder - er der noget som har kendskab til en
> software som kan anvendes med en HP skanner?

Du kunne også vælge en noget mere bekostelig løsning, der findes scannere
kun til dette formål.
http://www.digital4u.dk/templates/group.asp?GroupGuid=238 vælg så selv et
mærke.

Mythos