Skjule mail adresser fra modtager ..
Fra : Lantino

Dato : 07-10-05 20:29

Hej NG,

Jeg er nogle som kan fortælle mig hvordan man i Outlook kan gemme/skjule
andres e-mail adresse fra modtageren, hvis man vælger at sende en e-mail via
en gruppe af personer i Outlook-Express.

Eller får e-mail klienten til at sende én e-mail til hver af personer i
e-mail gruppen ...

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe

MVH

/Karsten

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-10-05 20:40

"Lantino" <pistolfingeren@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er nogle som kan fortælle mig hvordan man i Outlook kan gemme/skjule
> andres e-mail adresse fra modtageren, hvis man vælger at sende en e-mail
> via en gruppe af personer i Outlook-Express.

Jeg er usikker på, hvad du helt præcist mener.... men vil DU sende mail til
mange, uden at modtagerne kan se, hvem du har sendt din mail til, placerer
du adresserne i BCC-feltet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lantino

Dato : 07-10-05 21:21

Hej Lisbeth,

Tak for tippet ... Det virker ... Jeg skal bruge det itl at sende en
specifik mail rundt til forskellige modtagere ... Men modtagerne skal ikke
kunne se hvem der ellers har modtaget mail'en ... Håber du forstår!!!!

Findes der andre metoder ??? Og hvad står "BCC" for ???

/Karsten

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4346cda8$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-05 21:42

Lantino skrev:

> Tak for tippet ... Det virker ... Jeg skal bruge det itl at
> sende en specifik mail rundt til forskellige modtagere ... Men
> modtagerne skal ikke kunne se hvem der ellers har modtaget
> mail'en

Det er netop den slags BCC kan bruges til.

> Findes der andre metoder ???

Man kan sende den samme mail enkeltvis til hver modtager. Det kan
gøres manuelt hvis der ikke er for mange modtagere, eller det kan
gøres med et program der kan kombinere en skabelonmail med en
modtagerliste.

BCC er dog langt det letteste at gå til.

> Og hvad står "BCC" for ???

Blind Carbon Copy (CC = Carbon Copy).

Hvis du kan læse engelsk, kan du se en forklaring på Carbon Copy
her: <http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_copy>

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 07-10-05 23:26

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Blind Carbon Copy (CC = Carbon Copy).

Desværre tror mange spamfiltre tilsyneladende automatisk at en mail er
spam, hvis den sendes bcc og i øvrigt er send til flere end et eller
andet antal personer.

Derfor er jeg holdt op med at bruge denne metode.

Mikkel
--
"Nu skal vi ikke ind i, hvad jeg troede, og hvem der gjorde hvad, og
hvem jeg egentlig er."

Fra : L.E.P.

Dato : 08-10-05 12:59

Sat, 08 Oct 2005 00:26:20 +0200, skrev Mikkel Moldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> :

> [...]
>andet antal personer.
>
>Derfor er jeg holdt op med at bruge denne metode.

Også hvis du sætter en modtager - f.eks. dig selv - i Til-feltet?
Hvis du ikke sætter en modtager i Til-feltet, vil der nemlig komme til
at stå 'Undisclosed-Recipient' og dem er der mange der sorterer fra.

Hilsen Lars

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-10-05 15:06

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Desværre tror mange spamfiltre tilsyneladende automatisk at en mail er
> spam, hvis den sendes bcc og i øvrigt er send til flere end et eller
> andet antal personer.

Et SPAM filter kan ikke se hvor mange der er sendt til i BCC, det kan kun se
sin egen mail.

Ivar Madsen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 08-10-05 15:16

Ivar Madsen wrote:

> Et SPAM filter kan ikke se hvor mange der er sendt til i BCC, det kan kun se
> sin egen mail.

Hm... nej, det har du da også ret i.

Men gud hvor er det besværligt, at jeg ikke kan stole på bcc mere.

Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-10-05 14:11

L.E.P. skrev:

> Også hvis du sætter en modtager - f.eks. dig selv - i
> Til-feltet?

Ja - det kan sagtens forekomme alligevel.

Det er et udbredt spamkriterie at sammenligne adresserne i TO/CC
(de synlige adressefelter) med modtagerens mailadresse - hvis den
aktuelle modtager ikke står i et synligt adressefelt, er
sandsynligheden for at det er spam højere.

De spamfiltre jeg kender til vil dog ikke markere en mail som spam
alene ud fra brugen af BCC - men sammen med andre faktorer (fx brug
af html) kan det godt få en normal mail til at blive spammarkeret.

> Hvis du ikke sætter en modtager i Til-feltet, vil
> der nemlig komme til at stå 'Undisclosed-Recipient'

Det afhænger vist af mailprogrammet, men du har ret i at en
manglende modtager i til-feltet også vil score spampoint i et
filter. Det kan også være tilfældet hvis modtageradressen og
afsenderadressen er den samme.
--
Jens Gyldenkærne Clausen