E-Mail
webnoob 5265
Ingen Out of Office Assistant
Fra : BS

Dato : 07-10-05 15:29

Hejsa

Jeg bruger Outlook 2003 Dk og skal 3 uger på ferie, ville så lade min pc stå
tænd og lave noget autoreply.

Har fundet guider på nettet men der snakkes om en Out of Office Assistant
under Tools - og den har jeg da godt nok ikke ???

Nogle der har den rette guide eller hjælp ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-05 18:38

BS skrev:

> Jeg bruger Outlook 2003 Dk og skal 3 uger på ferie, ville så
> lade min pc stå tænd og lave noget autoreply.

Det vil jeg ikke anbefale. Hvis din maskine står tændt er den
sårbar for hackerangreb. Der kan laves meget ballede på 3 uger.

Tjek i stedet om det ikke er muligt at sætte autoreply på via din
mailserver - som regel kan det gøres hvis man har adgang til
webmail hos sin udbyder. Så sparer du også på strømmen

> Har fundet guider på nettet men der snakkes om en Out of
> Office Assistant under Tools - og den har jeg da godt nok ikke
> ???

Nej - den er kun til rådighed hvis man bruger Outlook mod en
Exchange-server (en postserver med kalenderfunktioner m.m. der
typisk anvendes i virksomheder). Her kan "ikke til stede-
assistenten" (som den hedder på dansk) fortælle Exchange-serveren
at man er væk, og Exchange-serveren sørger så for at sende svar til
folk der skriver i perioden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen