Skærme
Fijala 3554
Hver er det lige med Dell ?
Fra : csm

Dato : 07-10-05 08:01

Hvorfor tager det 14 dg af levere en skærm.
Bygger de den virkelig lige efter jeg har bestilt den, eller har de bare
rimelige sløve lager arbejdere?

Fra : Peter Anskjær

Dato : 07-10-05 17:43

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor tager det 14 dg af levere en skærm.
> Bygger de den virkelig lige efter jeg har bestilt den, eller har de bare
> rimelige sløve lager arbejdere?

Normalt tager det 5-7 dage, det skyldes at den sendes fra Holland og fragten
alene snildt tager 4 dage. Det tager så åbenbart også dem lidt tid at få den
ned fra hylden på lageret. Men jeg tror de kører med ret små lagre, så
skærme og lign. skal muligvis ofte hjem til Holland endnu længere væk fra.
Man kan undre sig over at Dell ikke kan yde bare nogenlunde som en større
dansk edb-forhandler. Jeg har lige fået en skærm fra dem, for det første fik
jeg først bekræftelsen 12 timer efter bestilling og ikke med det samme,
derefter hørte jeg intet ang. forventet leveringsdato, da jeg så kontaktede
dem fik jeg at vide at ordren var forsinket. Efter 3 uger hævede de pengene
på min konto, det må man åbenbart godt når varen kommer fra udlandet på
trods af at den endnu ikke var afsendt og de ikke vidste hvornår det ville
ske. Det tog så yderligere 14 dage før jeg fik skærmen, men kort inden
afsendelse spurgte jeg efter en dato, der fik jeg af vide at der nok ville
gå yderligere 3 uger, skærmen blev sendt 3 dage efter. Dell må vel være
verdens største online computerforhandler, det er rystende at de har så lidt
styr på deres lagerstatus.

Skærmen jeg købte var på tilbud og jeg skulle nok have givet noget mere for
at få en skærm i samme kvalitet fra en anden producent, men de penge jeg
sparede var simpelthen ikke nok til at det var det værd, jeg havde fat i dem
så mange gange uden nogensinde at få et svar der passede med virkeligheden.
Så næste gang køber jeg fra en anden producent, også selvom Dell har et
knaldtilbud.

Mvh
Peter

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-10-05 18:42

Som nejtilspam også skriver, vil jeg tro det er den naturlige konsekvens
af at de har så lave priser...

Min egen 2005FPW ankom i marts efter 3 arbejdsdage (bestilte torsdag og
den kom tirsdag)

Grunden til at de ik kan lave samme service som en dansk PC butik er
netop også at de ikke har nogen rigtig afdeling i dk men kun et kontor,
jeg kunne sagtens forestille mig at deres call centre heller ik er i DK
men rundt omkring i "billige" byer rundt i verden, hvor der er mange
skandinaviske studerende som så arbejder på call centrene (jeg har talt
med både nordmænd og svenskere når jeg har ringet og mailet derind)

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Peter Anskjær

Dato : 09-10-05 21:45

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> Som nejtilspam også skriver, vil jeg tro det er den naturlige konsekvens
> af at de har så lave priser...
>
> Min egen 2005FPW ankom i marts efter 3 arbejdsdage (bestilte torsdag og
> den kom tirsdag)

Jeg tror mest af alt at jeg har været uheldig, de fortalte at det for tiden
var et problem med leverancer af nogle stumper til fladskærme, ikke kun for
Dell. Hvor meget af det der så er rigtigt er jo ikke til at sige, men det
var flere af deres medarbejdere der sagde det. For selvom det skulle skyldes
at de ikke har et lager vil det jo ikke tage over 1 måned at få en skærm
frem til DK.

> [...]
> skandinaviske studerende som så arbejder på call centrene (jeg har talt
> med både nordmænd og svenskere når jeg har ringet og mailet derind)

Jeg er ret så sikker på at deres callcenter ligger på Amager Strandvej
sammen med deres danske kontor, men til gengæld kan deres andre
scandinaviske callcentre besvare danske opkald hvis de har meget travlt på
amager og ikke i Sverige eller Norge. Jeg ringede godt nok ind en del gange
uden nogensinde at tale med andet end danskere.

Men jeg kan stadigvæk ikke se hvorfor de ikke kan klare det bare nogenlunde
lige så godt som en gennemsnitlig dansk forhandler hvis man ser bort fra de
ekstra dages leveringstid. Dell har da helt sikkert et rimeligt stort lager
og de er jo klar over hvor meget de sådan ca. sælger, så når de har en skærm
som den jeg har købt som har været på markedet længe og ikke umiddelbart er
på vej ud, så kan det jo ikke være så svært at holde en buffer. Det var
noget andet hvis de solgte 100-vis af forskellige skærme, men det gør de jo
ikke. Derudover ved jeg at de har 24" modellen på lager, for den blev jeg
tilbudt til levering indenfor en uge.

Mvh
Peter

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 09-10-05 11:40

Jeg tror Dell har "flyvende lager", dvs. deres lager består mest af
lastbiler, fragtskibe og måske flyvere, som bevæger sig, og først
undervejs bestiller kunden en vare. Det svarer til at trille en masse
nummerede kugler ned ad en bakke, og først undervejs bestemmer man at
kugle 392 skal til det eller det sted.

Tricket for Dell består i at gøre denne vej så kort som muligt, men
stadig være meget sikre på at der dukker en køber op. Det betaler
man for i form af svingende leveringstid, og du er nok faldet i den
uheldige gruppe hvor varen ikke er undervejs, men skal hentes (næsten)
helt hos producenten.

Et andet trick er ikke at have nogen penge ude at svømme, så de
hæver pengene hos dig før de betaler producenten, som så skal til at
lave varen...

Dell har nok et fast lager også, men det skal være så lille som
muligt.

Fra : kim holm

Dato : 15-11-05 09:42

det er fordi at den skal komme fra Irland

pc-doktoren