Erfaring med Gilera Stalker og Yamaha BWS?
Fra : S. Sørensen

Dato : 06-10-05 23:33

Hej gruppe..

Da jeg fornyligt har mistet min Aprilia Rally (skod tyveknægte), leder jeg
efter en ny scooter.
Jeg har i den forbindelse fået tilbudt en Gilera Stalker i udemærket stand.
Den ser ganske velholdt ud, men jeg har ikke studeret en Stalker på nært
holdt så jeg har nogle spørgsmål.

Hvor stor er en Gilera Stalker i forhold til en Aprilia Rally? Jeg skal køre
knap 50 km om dagen på den så det nytter ikke med en Jog størrelse.

Er der nogen specielle sliddele på sådan en størrelse jeg skal tjekke ved
køb?

Har forstået at motoren på Gilera skulle være af en rigtig god kvalitet, og
den her er ikke tunet udover en tunudstødning og pillede ringe, så den burde
vel kunne køre en pæn rum tid mere. Den har på nuværende tidspunkt kørt ca
9000 km.

Jeg har også fået tilbudt en Yamaha BWS, i lidt dårligere stand. Til gengæld
skal han ikke have så meget for den, men der skal sandsynligvis laves nyt
gevind i cylinderen og jeg skal ihvertfald have fat i en baglygte da jeg
nægter at køre rundt med en playboy baglygte. Er det noget der er til, at få
fat på og i givet fald hvor?
Hvor god kvalitet er en Yamaha i forhold til en Gilera?

Fra : NoShyGuy

Dato : 10-10-05 08:57

> Hvor stor er en Gilera Stalker i forhold til en Aprilia Rally? Jeg
skal køre
> knap 50 km om dagen på den så det nytter ikke med en Jog størrelse.

Den er lige så stor som din Rally. Jeg har selv Kørt på begge 2.

> Er der nogen specielle sliddele på sådan en størrelse jeg skal tjekke
ved
> køb?

Forbremseklodser. Andet kan jeg ikke lige tænke på. Måske kuglelejerne i
forhulet også.

> [...]
burde
> vel kunne køre en pæn rum tid mere. Den har på nuværende tidspunkt

Jeg har set krumtappen på en Stalker og den er stor i forhold til din
Rally.
Havde en ven som kørte med komplet tun på, uden at skifte den, og den
holdt mange tusinde km.

> [...]
at få
> fat på og i givet fald hvor?
> Hvor god kvalitet er en Yamaha i forhold til en Gilera?

Yamaha er god kvalitet, men en BWS er lavet af idioter!!!!!!
Den har "lodret minerelli" motor, og det betyder at den suger ind
igennem cylinderen og ikke igennem krumtaphuset. Det virker på samme
måde som på en puch, altså at den suge ind lige over stemplet.
Åndsvagt synes jeg.

Køb Gileraen, det er mit råd.
se også www.stalkerzone.dk for råd og vejledning til yderligere tuning.

ps, gileraen har en højerer gearing som standard, så den behøver du ikke
skifte for at kommer over 80kmt

http://www.kandu.dk/

Fra : S. Sørensen

Dato : 11-10-05 09:31

"NoShyGuy" <NoShyGuy.news@kandu.dk> wrote in message

> Køb Gileraen, det er mit råd.
> se også www.stalkerzone.dk for råd og vejledning til yderligere tuning.
>
> ps, gileraen har en højerer gearing som standard, så den behøver du ikke
> skifte for at kommer over 80kmt

Købte den, og den er da udemærket, men har besluttet at sælge den igen. Vil
have en Aprilia Rally igen. Føler simpelthen den er bedre at køre langt på
end Gilera'en, men det kan være det bare er mig.
Men mine 105 kg placeret på knap 190 cm sidder bare ikke godt på den Gilera.

Steinbjøn