> Hvor stor er en Gilera Stalker i forhold til en Aprilia Rally? Jeg
skal køre
> knap 50 km om dagen på den så det nytter ikke med en Jog størrelse.
Den er lige så stor som din Rally. Jeg har selv Kørt på begge 2.
> Er der nogen specielle sliddele på sådan en størrelse jeg skal tjekke
ved
> køb?
Forbremseklodser. Andet kan jeg ikke lige tænke på. Måske kuglelejerne i
forhulet også.
> Har forstået at motoren på Gilera skulle være af en rigtig god
kvalitet, og
> den her er ikke tunet udover en tunudstødning og pillede ringe, så den
burde
> vel kunne køre en pæn rum tid mere. Den har på nuværende tidspunkt
kørt ca
> 9000 km.
Jeg har set krumtappen på en Stalker og den er stor i forhold til din
Rally.
Havde en ven som kørte med komplet tun på, uden at skifte den, og den
holdt mange tusinde km.
> Jeg har også fået tilbudt en Yamaha BWS, i lidt dårligere stand. Til
gengæld
> skal han ikke have så meget for den, men der skal sandsynligvis laves
nyt
> gevind i cylinderen og jeg skal ihvertfald have fat i en baglygte da
jeg
> nægter at køre rundt med en playboy baglygte. Er det noget der er til,
at få
> fat på og i givet fald hvor?
> Hvor god kvalitet er en Yamaha i forhold til en Gilera?
Yamaha er god kvalitet, men en BWS er lavet af idioter!!!!!!
Den har "lodret minerelli" motor, og det betyder at den suger ind
igennem cylinderen og ikke igennem krumtaphuset. Det virker på samme
måde som på en puch, altså at den suge ind lige over stemplet.
Åndsvagt synes jeg.
Køb Gileraen, det er mit råd.
se også
www.stalkerzone.dk for råd og vejledning til yderligere tuning.
ps, gileraen har en højerer gearing som standard, så den behøver du ikke
skifte for at kommer over 80kmt
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"