Gode/Dårlige forretninger I Storkøbenha
Fra : VK

Dato : 06-10-05 10:46

Jeg er en nybegynderi dykning og skal snart til at købe diverse udstyr.
Jeg kan da se at der en del folk der bl.a. ikke er så glade for f.eks.
"Dykkecentret"

Er der andre butikker i Storkøbenhavns område jeg skal være opmærksom på ?

Kan I så anbefale nogle forretninger I har haft gode erfaringer med ?

Fra : anders

Dato : 06-10-05 12:59

> Kan I så anbefale nogle forretninger I har haft gode erfaringer med ?

Er vældig glad for internettets slaraffenland af billigt (?!) udstyr.
Men i nogle henseender er fysiske butikker uundværlige, og der har jeg
haft gode erfaringer med Kingfish, Oceandive og Scubagear.

Ellers er min erfaring at mange problemer med garanti, returnering etc.
kan undgås ved at handle efter kvalitet istedet for pris. Forhør dig
om udstyr på div. webfora, i dykkerklubben, og hos andre uden
kommerciel interesse i dit køb, og find dernæst det billigste sted at
købe det. Det har virket fint for mig!

Fra : MBD

Dato : 06-10-05 19:52

"anders" <anbope@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> Kan I så anbefale nogle forretninger I har haft gode erfaringer med ?

Hejsa.

Jeg kan anbefale Tommy fra ScubaGear - har handlet der et par gange - god
vejledning og god service.

Mvh
Morten B. Dalmose

Fra : Bossen

Dato : 06-10-05 20:23

"MBD" <dalmoseFJERN@idraet.dk> skrev i en meddelelse

> "anders" <anbope@ruc.dk> skrev i en meddelelse

På Frederikssundsvej (mellem Brønshøj Torv og Husum).ligger der et godt
dykkercenter, du kan ikke misse det, den lyseblå bygning i højreside.

Fra : Lars

Dato : 06-10-05 20:26

Til de almindelige småting kan jeg anbefale. Scubadirect. Han har bestemt
ikke alt, men det han har er billigt og servicen er i top.

Lars

Fra : HKN

Dato : 06-10-05 21:41

"Lars" <ld@FJERNdmail.dk> wrote in message
> Til de almindelige småting kan jeg anbefale. Scubadirect. Han har
bestemt
> ikke alt, men det han har er billigt og servicen er i top.

Scubadirect = Dykkercenteret på Frb.

Se tråden længere nede. Den eneste fordel jeg kan finde her, må være at
det
er ren internethandel og at man derfor undgår den nedladende tone man får
Dykkercenteret.

-HKN

It has removed 18 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Lars

Dato : 06-10-05 22:05

Tro mig jeg kunne aldrig finde på at sige noget pænt om dykkercenteret. De
er lige så arogante som de er tåbelige at høre på, men betjeningen ved
scubadirect er altså en anden.

Lars

Fra : HKN

Dato : 06-10-05 22:31

> [...]
> Tro mig jeg kunne aldrig finde på at sige noget pænt om dykkercenteret.
> De er lige så arogante som de er tåbelige at høre på, men betjeningen

Jeg har 1 gang haft kontakt til ScubaDirect og det var prik den samme
arrogance jeg blev mødt med, hvorfor jeg fattede mistanke til DC....jeg
vil
ALDRIG støtte den forretning!

-Henrik

Fra : Allan Jensen

Dato : 07-10-05 08:32

Det kan jeg ikke forstå, jeg har intet med Dykkercenteret at gøre, men er
altid blevet venligt betjent - og hvad vigtigere er, så har de det man skal
bruge!

Jeg kan nævne 3 ting jeg har købt indenfor et år, som jeg i hver enkelt
tilfælde havde spurgt efter, i mindst 2 andre (fordi jeg hver dag kører
forbi dem) butikker : hansker i XXL , 0,4 liter flaske og harpunspidser. I
alle de andre butikker, var det sidste lige solgt, eller en ny sending måtte
være her indenfor få timer (LØGN). Det har været sådan i de fleste
dykkerbutikker, i de mere end 20 år jeg har købt dykkerudrustning.

Jeg er glad for at der findes en som har sagerne på hylden - arrogant eller
ej.

Allan Jensen

Fra : Ole Bro

Dato : 07-10-05 07:47

Som Anders skriver, vil jeg anbefale at du gør ben arbejdet ved at
læse artikler om det udstyr du er interesseret i at købe. Spørg i
din klub om erfaringer med den type/mærke du er interesseret i.
Tal med de andre og mere erfarne dykkere. Dinn instruktør vil helt
sikkert også gerne hjælpe og vejlede dig.
Du behøver nødvendigvis ikke købe nyt. Tit og ofte bliver det gode
grej solgt for en slik i Den Blå Avis eller i denne nyhedsgruppe.
Køber du brugt, så lad en erfaren klubkammerat kikke på det, så du
er helt sikker på at det er i orden inden du betaler for det og ikke
mindst tager det med i vandet.

Når du har taget en beslutning, så søg den billigste pris. Om din
regulator eller BCD er købt i butikken nede om hjørnet eller på
nettet er ligegyldigt. Det er præcis den samme vare.

Skal pege på butikker jeg har haft god erfaring med, så er det
Søsport Import (Regulator) ESA dykkercenter (meget hurtig service af
regulator)
dktechgear (God og kompetent service)

mvh.
OleBro

Fra : Klaus Christensen

Dato : 07-10-05 10:42

For mig er et absolut mindste krav at ekspedienten er uddannet
sportsdykker og har et vist niveau af erfaring. Har han/hun ikke
det er der tale om købmandsskab og ikke relevant vejledning før
køb.

Jeg har en bekendt som blev ansat som ekspedient i et af de her-på-
gruppen-ofte-kritiserede-dykkercentre på Sjælland FORDI han intet
anede om sportsdykning. Det var et must for at blive ansat.
Centerejeren ønskede ikke at ansætte en rutineret dykker, da de
ifølge ham er fordomsfulde overfor produkter de ikke selv dykker
med.

I Århus har jeg oplevet en ekspedient i en butik, der startede med
at sige "jeg er endnu ikke uddannet dykker, men er på mit OWD-
kursus, hvis du har problemer med det henter jeg en anden
ekspedient".. det er i mine øjne helt fair.

I Odense skulle jeg købe en dykkercomputer. Fyren i butikken
fortalte at han er divemaster i butikkens dykkerskole og fortsatte
med at fortælle om Suunto D9 har en velfungerende ILTMÅLER, han
instisterede på at det var en ILTMÅLER... så den butik forlod jeg
også...

Altså kræv ordentligt kvalificeret betjening når du vil vejledes.

KC

Fra : elsmic

Dato : 10-10-05 22:58

Hej NG
Det er utroligt svært at skelne mellem gode og dårlige butikker. René i
dykkercentret har et rigtig godt udvalg i udstyr. Han er gammel Mærsk mand
så han ved godt hvad cool business betyder. Hvis du går ned i Kingfish i
Tullinsgade møder du Jan som serverer kaffe. Han har dykket meget men
fortæller f.eks. at du skal smøre tandpasta på din maske selvom glasset er
af plast... hvor fedt er det lige. ESA solgte mig en back-up lygte med
dioder. Jeg havde den med en gang i vandet, så var den død. Jeg fik den
byttet lige på stedet og da jeg gik i vandet med den nye døde den også...
gad ikke engang og gå op og få den byttet. Til gengæld må jeg så fortælle at
alt det udstyr (BCD, regulator, computer) som jeg købte i en forretning ude
i Hong Kong i 1999 som hverken du eller jeg kan finde igen, fungerer
upåklageligt.

Med venlig hilsen

Michael Møller

Fra : Thomas VJ

Dato : 10-10-05 23:29

"elsmic" <elsmic@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> [...]
> byttet lige på stedet og da jeg gik i vandet med den nye døde den også...
> gad ikke engang og gå op og få den byttet.

Hvilken diode lygte var det?

--
Mvh, Thomas VJ
http://shop.dykkerteori.dk

Fra : elsmic

Dato : 11-10-05 13:27

Kan ikke huske det. En mørkeblå ting med sort hoved

Mvh Michael

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 11-10-05 09:28

VK wrote:

> Er der andre butikker i Storkøbenhavns område jeg skal være opmærksom
> på ?
> Kan I så anbefale nogle forretninger I har haft gode erfaringer med ?

Kompetent, hurtig, ok priser og garanti.

http://www.dkdiver.dk/

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]