Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign ? CS2 ??
Fra : Frank Larsen

Dato : 05-10-05 22:19

Jeg kører Adobe CS2 og har det underlige problem at InDesign ikke vil
starte, programmet starter godt nok op men efter at have kørt de forskellige
ting ind på startbilledet som font tabeller og alle mulige andre
registreringer stopper starten ved et punkt som hedder SING-gaiji-systemet
og så sker der ikke yderligere, jeg kan så kun stoppe programmet fra Windows
jobliste hvor der vises at programmet bruger imellem 94.212 til 115.936 Kb
på CPUén.
Alle de andre programmer i CS2 starter fint op uden problemer er der en der
har et løsningsforslag, hører jeg gerne om det, på forhånd tak.....

Frank

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-10-05 22:32

Frank Larsen skrev:

> Alle de andre programmer i CS2 starter fint op uden problemer er
> der en der har et løsningsforslag, hører jeg gerne om det, på
> forhånd tak.....

Har du prøvet at installere 4.01-opdateringen? Jeg fik ikke InDesign
CS 2 til at køre under Windows XP før den opdatering blev frigivet.
Jeg fik godt nok ikke samme fejlmeddelelse som dig, men prøv den,
hvis du ikke allerede har prøvet selvfølgelig.

<http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2998>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Frank Larsen

Dato : 05-10-05 23:11

Hej Thomas tak for svaret men inden du svarede fandt jeg en mappe under flg.
placering =programmer\fælles filer\adobe\sing hvori der lå en fil ved navn
sing.dll og jeg prøvede så at omdøbe denne fil til sing.old det løste så
opstartsproblemet.
Men hvad dette kan medfører af andre genvordigheder har jeg endnu ingen
anelse om da jeg jo ikke aner hvad denne dll fil bruges til, så skulle der
være en der ved dette ville jeg da gerne høre om det.
Og jo versionen er opgraderet til 4.01

Frank

Fra : Ruben Leonhardt

Dato : 07-10-05 07:32

"Frank Larsen" <frank_larsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anelse om da jeg jo ikke aner hvad denne dll fil bruges til, så skulle der
> være en der ved dette ville jeg da gerne høre om det.

Bare fjern hele "sing" biblioteket hvis du ikke har brug for japanske,
kinesiske eller koreanske skrifter.
Du kan se hvad det er for en "fætter" her:

Introducing the Adobe SING Gaiji architecture
http://www.adobe.com/products/indesign/sing_gaiji.html

http://brams.dk/2005/05/01/problems-with-new-adobe-create-suite-2-premium

Fra : Frank Larsen

Dato : 08-10-05 22:47

Tak Ruben, jeg har nu fjernet denne SING-mappe og da jeg har næsten ligeså
svært ved at forstå japansk og kinesesisk som engelsk så kommer jeg jo nok
ikke til at mangle noget. endnu engang tak.....

Frank