indstilling af runner ac
Fra : k.h

Dato : 05-10-05 13:44

Har en gilera runner ac som har fået nyt cyllinder. Valgte at købe Top
Performances Trophy 50ccm.
Der sidder så en yasuni den mindste af deres udstødninger på..
Kører med 74 i dyse mener jeg har Malossi Red Sponge luftfilter i..
Problemet er når den er varm så er den rimelig død i det og vil ik over
50km/t. Men når jeg lige starter trækker den fint op til 50 som altid, dør
lidt men når den kommer op på 60/65 så trækker den igen..
Størrer dyse resultere i 4 takt. Ruller ligger omkring 5 grams..

Nogen der har et godt forslag til hva der ka være galt??

Fra : Henning Lund

Dato : 05-10-05 14:52

k.h <wuffer@(fjern dette)gmail.com> skrev:
> [...]
> Der sidder så en yasuni den mindste af deres udstødninger på..
> Kører med 74 i dyse mener jeg har Malossi Red Sponge luftfilter i..

Nu skriver du ikke om du havde tuncylinder på før skiftet til TPT?

> [...]
> Størrer dyse resultere i 4 takt. Ruller ligger omkring 5 grams..
>
> Nogen der har et godt forslag til hva der ka være galt??

Tjae kan være menge ting, men jeg vil tro, alt efter hvilken cylinder du
havde på før, så kan det være et rulleskift til mindre ruller der kan
hjælpe, eller det kan også være trykfjederen i bag der er ved at være
træt så remmen "gearer" op for tidligt.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : k.h

Dato : 05-10-05 15:09

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message

> [...]
> havde på før, så kan det være et rulleskift til mindre ruller der kan
> hjælpe, eller det kan også være trykfjederen i bag der er ved at være træt

Takker. desvære er der ingen af de 2 ting jeg ka skifte selv men vil finde
en der ka skifte ruller
Havde vist et ganske alm cylle på før
Men hvad str ruller sidder der egentlig i sådan en fætter??

Fra : Henning Lund

Dato : 05-10-05 16:22

k.h <wuffer@(fjern dette)gmail.com> skrev:

> Takker. desvære er der ingen af de 2 ting jeg ka skifte selv men vil
> finde en der ka skifte ruller
> Havde vist et ganske alm cylle på før

Hvis du går fra alm. til tunet cylinder, så _skal_ du under alle
omstændigheder skifte til større dyse, ellers varmesætter du den.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-10-05 16:34

Henning Lund wrote:

> Hvis du går fra alm. til tunet cylinder, så _skal_ du under alle
> omstændigheder skifte til større dyse, ellers varmesætter du den.

Det er faktisk mit bud på hvad der er galt..

--
Allan Riise

Fra : k.h

Dato : 05-10-05 16:50

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Det er faktisk mit bud på hvad der er galt..
>
> --
> Allan Riise
Hvis jeg går højere op i dyseså firtakter den

Fra : Allan Riise

Dato : 05-10-05 17:11

k.h wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Hvis jeg går højere op i dyseså firtakter den

Tjaae, den skal den faktisk også i tilkørselsperioden på godt 500 km gerne
700 km.

Derefter kan man dyse den rigtigt ind.

Når man f.eks. køber et Hebo sæt til min Derbi, så følger der en ikke kun en
overdyse med, men også selve strålerøret er i overstørrelse.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 05-10-05 17:17

Allan Riise wrote:

> [...]
>
> Når man f.eks. køber et Hebo sæt til min Derbi, så følger der en ikke
> kun en overdyse med, men også selve strålerøret er i overstørrelse.

Btw. Lad nu være med at give den fuld gas i mere end et minut eller
deromkring til den har gået ihvertfald 350 km. så kan den tåle lidt længere
tid, men ikke meget...

--
Allan Riise

Fra : Henning Lund

Dato : 05-10-05 21:18

k.h <wuffer@(fjern dette)gmail.com> skrev:
> Hvis jeg går højere op i dyseså firtakter den

Udstødningen - brugte du den på den lovlige cylinder?
Du er sikker på der ikke sidder en begrænsning i udstødningen, det kan
få den til at firtakte ved skift til større dyse.

Fra : k.h

Dato : 05-10-05 21:22

> [...]
> Du er sikker på der ikke sidder en begrænsning i udstødningen, det kan få
> den til at firtakte ved skift til større dyse.

Jeps også brugt på det lovlige cylle. Der er ingen begrænsninger i. Ka dog
ik huske hvilken dyse jeg brugte til det lovlige men der er skiftet en del
for at finde en der passede bare nogenlunde. Der bestilles nye ruller en af
dagene men ved bare ik lige hvor jeg ka få dem skiftet

Fra : NoShyGuy

Dato : 05-10-05 15:33

Det er dine ruller som er slidte od for tunge. Du skal ½-1 gram ned i
vægt.
Min erfaring siger at en 27kg koblingstrykfjeder er guld værd når man
har det problem som du har.
Din originalfjeder bliver for blød, når motoren bliver varm, og så
kommer problemet med at tage omdrejninger.
Du skriver at din Runnner kun kører 60-65 kmt. det lyder helt galt med
det tun du har på. Den burde gerne nå mindst 80.
Er du sikker på at du har fundet alle plumberne?
Måske sidder der en under studsen fra karburatoren.
Runner LC kører 85 hvis bare alle begrænsningerne er fjernet.

Du skriver at dine ruller ligger "omkring" 5 grams...!
0,2 gram forskel kan betyder 1-2 HK mindre i optrækket på tunede
scootere!

Alt ialt vil jeg anbefale dig en 27kg trykfjeder, og hvis det ikke er
nok, så 1 gram lettere ruller

http://www.kandu.dk/

Fra : k.h

Dato : 05-10-05 16:35

"NoShyGuy" <NoShyGuy.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> scootere!
>
> Alt ialt vil jeg anbefale dig en 27kg trykfjeder, og hvis det ikke er

27 kg ka jeg ik lige finde nogen steder
Men hvis jeg snupper et sæt ruller omkring 4gram og skifter fjeder så ville
det være fint..

takker for hjælpen