Andet multimedie
bentjuul 3670
Styr på alle sidefiler i CS2???
Fra : enrico

Dato : 05-10-05 11:51

Jeg har et væld af digitale negativer, xmp, acv. filer, kurve- og
levelsfiler overalt på min pc efterhånden.

Det skulle vist være en smal sag, at få styr på disse filer - lægge
dem i bestemte mapper, men jeg kan ikke helt finde ud af det.

Er der en behjælpelig person, der har forstået at organisere alle
disse sidefiler på en hensigtsmæssig måde - og som kan formidle,
hvordan det gøres :) Tak!

En anden ting er, at jeg synes CS2 ikonerne ligner hinanden så meget,
at jeg bliver nødt til at køre med filefternavne synlige for at
identificere en tif fil fra en raw og mange andre filer. Alligevel
virker det uoverskueligt. Kan man evt. få forskellige farver, eller
andre ikoner på sine Photoshop-filer?

-enrico

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-10-05 22:45

enrico skrev:

> Jeg har et væld af digitale negativer, xmp, acv. filer, kurve-
> og levelsfiler overalt på min pc efterhånden.

Det kan hurtigt blive rodet så.

> Det skulle vist være en smal sag, at få styr på disse filer -
> lægge dem i bestemte mapper, men jeg kan ikke helt finde ud af
> det.

Ingen af de filer, du nævner, kræver en speciel placering.
De kan importeres direkte ind i Photohop, uanset hvor du har dem
liggende henne, så det gælder vel blot om at samle dem i nogle
mapper et sted.

XMP-filer, som RAW-converteren som standard gemmer på samme
placering, som RAW-filen, kan du vælge at få gemt i en central
database i stedet. Læs evt.: <news:dgkfle.3bc.1@tgm.dyndns.dk>.

> Kan man evt. få forskellige farver, eller andre ikoner på sine
> Photoshop-filer?

Ja, men det er styret af styresystemet. Hvis du kører Windows så
skift ikonet for den pågældende filtype inde i Kontrolpanel ->
Mappeindstillinger -> Filtyper. Filen Photoshop.exe indeholder et
hav af ikoner, men du kan også tage ikoner fra andre exe-filer og
visse dll-filer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : enrico

Dato : 06-10-05 08:58

Se det er et svar, jeg kan arbejde videre med. Tak til Madsen :)