PowerPoint 2003?
Fra : Klaus H

Dato : 04-10-05 21:03

Hej med jer.

Kan man lave det sådan, at en præsentation ved afslutning automatisk
fortsætter med en anden navngivet præsentation? Eller indsætte en
præsentation i forlængelse af den første?

Hvor stor en præsentation kan man lave? Er der begrænsning på antallet af
fotos indsat på diasene? (billedstørrelse 800*600*24)

På forhånd tak.

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 13:54

Hej Klaus

Jeg kender til 3 muligheder (dine præsentationer hedder Præs1 og Præs2).
Beskrivelserne er fra PPT2000 DK, men som jeg husker det, er det nogenlunde
det samme i 2003:

1) Kopier alle dias fra Præs2 til Præs1. Det er enkelt - men ikke det du
spurgte om.

2) Sammenkædning via links:

På et dias (f.eks. det sidste) i Præs1 vælger du en figur (det kan være
tekstrammen, titelrammen eller en du indsætter til lejligheden) og indsætter
et hyperlink. I feltet "Skriv navnet på filen eller websiden" skriver du
"Præs_2.ppt" (uden anførselstegnene). Når du kører Præs1, vil et klik på
figuren hente Præs2 og fortsætte diashowet. Tips:

* du kan springe ind på et vilkårligt dias i Præs2. Skriv f.eks. "Præs2#3"
for at starte med at vise dias 3.
* når du klikker for at gå til Præs2, kan der komme sort skærm et øjeblik,
afhænghigt af, hvor stor Præs2 er.

Fordel: Det er rimeligt enkelt at gøre og at vedligeholde.

3) Den 'rigtige' sammenkædning fungerer godt, men der er lidt flere detaljer
at nusse med:

a) Åbn Præs1. Vælg sidste dias i visning Normal.

b) Vælg 'Indsæt > Objekt...', objekttype 'Microsoft
Powerpoint-præsentation'. Klik på 'Opret fra fil', skriv/Gennemse sti og
filnavn. Klik på 'Kæde til fil', 'Vis som ikon'. Klik OK.

Nu har du skabt forbindelsen, og kan køre showet med to præsentationer. Du
vil nok vælge at tage næste step med: Tilpas hvordan overgangen mellem Præs1
og Præs2 skal foregå. Hvis det skal se ud som om det er en samlet
præsentation, kan du gøre:

c) I punkt B blev der indsat et ikon. Hvis det ikke skal være synligt, kan
du trække det ud over kanten af diaset. Det er der stadig, men ikke synligt
i et diasshow.

d) Højreklik på ikonet. Vælg 'Brugerdefineret animation'. Vælg disse
indstillinger:

* Effekter: Ingen
* Multimedieindstillinger, objekthandling: Vis
* Rækkefølge ...: Start animation 'Ved klik med musen'

Gem...

En lille ting: Afspilningsrækkefølgen bliver (med 3 dias i hver. 1.1 = Dias
1 i Præs1)

1.1, 1.2, 1.3, 2.1, 2.2, 2.3, 1.3

Fra dias 3 springes til Præs2. Når Præs2 er færdig, vender du tilbage til
dias 3 igen.

Mht til størrelse på præsentationer: Den er vist kun begrænset af
tilgængelig hukommelse.

Vh Bent

Fra : Klaus H

Dato : 10-10-05 16:04