peanut butter
Fra : Mus

Dato : 04-10-05 17:36

Hej
Jeg købte et glas med dette i fakta i dag, for det skulle vi da lige smage.
Bvadr bvadr det er kvalmt.

Er der ikke nogen der kender til en god ret, hvor dette indgår for ellers
ryger glasset straks ud

LN

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-10-05 17:20

Mus skrev:

> Er der ikke nogen der kender til en god ret, hvor [peanut butter]
> indgår for ellers ryger glasset straks ud

Jeg kan vældig godt lide ristet brød med peanut butter og bitterorange-
marmelade.

Peanut butter kan osse kommes i tomatsovs (dåsetomater eller friske
tomater stegt på panden til de splatter ud og bliver til sovs) med
hvidløg og chili. Herligt til røgede fisk og sødekartofler.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Janner

Dato : 04-10-05 17:21

Peanut butter chip cookies
Giver ca. 100 stk. Kan også laves som chocolate chip cookies.

Ingredienser
a.. 2 æg
b.. 1,25 dl. sukker
c.. 2,5 dl. margarine (100g.), blødt
d.. 2,5 dl. farin
e.. 1 tsk. salt
f.. 1 tsk. natron
g.. 5 dl. mel
h.. 1½ tsk. vanillesukker
i.. 1 pose peanut butter chips eller 1 plade (200 g.) mørk chokolade i små
stykker
Røre sukker, farin, vanillesukker, salt og margarine sammen i en skål.
Tilsæt æg og natron. Rør forsigtigt mel i. Vend peanut butter
chips/chokolade i dejen.

Tag klumper af dejen og tril dem til små boller som trykkes flade og sættes
på en bageplade.

Bag øverst i ovnen i forvarmet ovn ved 175°C til de er gyldne (ca 10-12
minutter).

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Peter Westh

Dato : 04-10-05 18:15

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse
> i.. 1 pose peanut butter chips

Hvad er det?

/P

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 04-10-05 17:48

Mus wrote:

> Er der ikke nogen der kender til en god ret, hvor dette indgår for ellers
> ryger glasset straks ud

Smager dejligt i mange thai-retter, f.eks. stegte nudler.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Spirrevip

Dato : 04-10-05 18:43

Bare søg på google og der kommer et hav af opskrifter frem hvor ingrediensen
er peanutbutter
mange hilsner

spirrevip

Fra : gismo

Dato : 04-10-05 18:51

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bvadr bvadr det er kvalmt.
>
> Er der ikke nogen der kender til en god ret, hvor dette indgår for ellers

Her er et link, rul ned til Kylling Satay.

http://www.maduniverset.dk/show_land.phtml?katnavn=USA
Kylling Satay med krydret peanuts sauce

Mvh.

Ester C.

Fra : Max

Dato : 04-10-05 19:54

Hej

> Er der ikke nogen der kender til en god ret, hvor dette indgår for ellers

Jeg har en opskrift på nogle helt suveræne peanut
butter cookies jeg kan maile dig hvis du vil have den.

Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-10-05 19:52

Max skrev:

> Jeg har en opskrift på nogle helt suveræne peanut
> butter cookies jeg kan maile dig hvis du vil have den.

Hvorfor ikke dele den med hele flokken?

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Max

Dato : 04-10-05 20:12

Hej

> Hvorfor ikke dele den med hele flokken?

Ja hvorfor ikke

http://www.sandcastle.dk/Billeder/Peanutbutter-cookies.jpg

jeg bruger dog bagemargarine frem for smør.

Mvh Max

Fra : JS

Dato : 04-10-05 20:37

> Hej

> Ja hvorfor ikke
>
> http://www.sandcastle.dk/Billeder/Peanutbutter-cookies.jpg
>
> jeg bruger dog bagemargarine frem for smør.

Hvorfor dog det?

Fra : Max

Dato : 04-10-05 20:46

Hej

> Hvorfor dog det?

Fordi det smager bedre.

Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-10-05 22:44

Max skrev:

> Fordi det smager bedre.

Har du prøvet med usaltet smør?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Max

Dato : 04-10-05 22:50

Hej Klaus

> Har du prøvet med usaltet smør?

Ja, men er miljøskadet af at arbejde som bager for mange
år siden, så jeg bruger margarine og nyder det.

Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-10-05 23:03

Max skrev:

> Ja, men er miljøskadet af at arbejde som bager for mange
> år siden, så jeg bruger margarine og nyder det.

Hm...

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-10-05 22:45

Max skrev:

> http://www.sandcastle.dk/Billeder/Peanutbutter-cookies.jpg

Tak.

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 06:44

Jeg købte et glas med dette i fakta i dag, for det skulle vi da lige smage.
> Bvadr bvadr det er kvalmt.

Hvad snakker du om der er da ikke noget som sådan en mad, der klister
hele kæften til
Prøv at smøre noget i en the birkes !! det er godt !!!

Mvh
Morten

Fra : lhs

Dato : 05-10-05 15:36

Hej

Hvordan spiste du det, som nutella rent på brød ? Så forstår jeg godt du
siger bvdra...
Den tradiotionelle måde at spise det på er på frisk sandwichbrød som
klapsammen med et ordentligt lag syltetøj - gerne mamelade som klapsammen..

Lars HS

Fra : Dooz

Dato : 05-10-05 21:29

> [...]
> Den tradiotionelle måde at spise det på er på frisk sandwichbrød som
> klapsammen med et ordentligt lag syltetøj - gerne mamelade som

Min mand spiser det på groft rugbrød, med pålægschokolade oven på. Siger det
er som en snickers bar med fibre.
Har ikke selv prøvet det )
Eva

Fra : Max

Dato : 05-10-05 21:41

Hej

> Hvordan spiste du det, som nutella rent på brød ? Så forstår jeg godt du
> siger bvdra...

Jeg kan godt lide smagen, men ikke det klæberi i ganen man får af at
spise det, men de teenager knægte jeg har rendene i huset, ja de spiser
det på alt, rugbrød, franskbrød, riskiks o.s.v.

Mvh Max

Fra : Mus

Dato : 06-10-05 11:53

> Hvordan spiste du det, som nutella rent på brød ? Så forstår jeg godt du
> siger bvdra...

He he yep bvadrrr. Vi har ikke rørt glasset siden.

Det må jeg prøve.

LN

Fra : Mus

Dato : 06-10-05 22:28

> He he yep bvadrrr. Vi har ikke rørt glasset siden.

> klapsammen..

> Det må jeg prøve.
>
> LN

Så fik jeg prøvet det. Puha bvadr, det er altså ikke lige mig

LN

Fra : Lars Ehlers

Dato : 06-10-05 19:24

On Wed, 5 Oct 2005 16:35:31 +0200, "lhs" <shane(fjern)@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Den tradiotionelle måde at spise det på er på frisk sandwichbrød som
>klapsammen med et ordentligt lag syltetøj - gerne mamelade som klapsammen..

Også kendt som en PB&J sandwich.... Ikke lige min smag heller.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Erling Hansen

Dato : 07-10-05 15:42

Lars Ehlers <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
> http://www.ehlers.us/mustang
> http://copenhagen.craigslist.org (great free forum, use it!)
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Yummy: Sandwichbrød, peanutbutter, jordbærmarmelade, en skive ost, og
dertil Darjeeling-the med mælk og sukker i.
Mvh
Erling