Webshop
Fra : /J

Dato : 04-10-05 12:11

Hej NG,

Hvor meget kan man sådan nogenlunde regne med at omsætte for i en
webshop?

Selvfølgelig kommer det an på markedsføring osvosv. - men har I en
ide om, hvordan det kan se ud?

/J

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-10-05 12:19

Den 04-10-05 13.11 skrev /J følgende:

> Hvor meget kan man sådan nogenlunde regne med at omsætte for i en
> webshop?

Hvis man sælger sure sokker, vil omsætningen sikkert ligge i nærheden af
0 kroner. Hvis man sælger porno med Britney Spears vil omsætningen
sikkert skulle tælles i millioner.

> Selvfølgelig kommer det an på markedsføring osvosv.

Det har nok også lidt at gøre med, hvad man vil sælge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-10-05 12:34

> Det har nok også lidt at gøre med, hvad man vil sælge.

.... og en million milliard andre ting.
Blot for et nævne et enkelt ting; Hvilken pris man sælger til i forhold til
konkurrenten

Fra : /J

Dato : 04-10-05 12:30

Aha...

Hvis man nu sælger t-shirts? Køber en stak man synes ser fornuftige
ud, indrykker nogle reklamer, adwords und so weiter?

Jeg mener - hvad kan regne med i forhold til omsætning i en almindelig
butik (hvor omsætningsstørrelse jo osse afhænger af om man sælger
sure sokker eller andre produkter)

/J

Fra : Søren G

Dato : 04-10-05 13:57

"/J" <enggaard@gmail.com> wrote in message
[...]

Det kommer jo meget an på hvad t-shirten koster, hvad dine konkurenter tager
for samme t-shirt, hvor/hvornår/hvordan dine reklamer bliver indrykket osv.
osv. osv.

Hvis dit spørgsmål var så nemt at besvare ville livet være dejligt.

--
Søren

Fra : Holst

Dato : 04-10-05 14:38

/J wrote:

> [...]
>
> Jeg mener - hvad kan regne med i forhold til omsætning i en almindelig
> butik (hvor omsætningsstørrelse jo osse afhænger af om man sælger

Det er nok sværere at sige end som så. Hvis man bare lige kunne sige, at
du ville tjene det dobbelte på det halve arbejde, så var der nok langt
flere webshops, der solgte t-shirts.

Om det går godt eller skidt afhænger af dine priser i forhold til
konkurrenterne, om dine reklamer rammer de rette forbrugere og sikkert i
høj grad det omdømme, som du oparbejder i løbet af et stykke tid. Og
sikkert meget mere.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-10-05 14:12

/J wrote:

> Hvor meget kan man sådan nogenlunde regne med at omsætte for i en
> webshop?
>
> Selvfølgelig kommer det an på markedsføring osvosv. - men har I en
> ide om, hvordan det kan se ud?

1.000 kroner!

Spøg til side.

Det er umuligt at svare på. Du er nødt til at beskrive idéen først.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : /J

Dato : 04-10-05 14:39

Ok - hvis jeg nu køber 10.000 tshirts med sjovt tryk på.

Og sætter en hjemmeside op og reklamerer lidt hist og her.

Og selvfølgelig eksploderer salget, når Madonna fotograferes med sin
på, men indtil da:

Nogen bud på hvad man forvente? Jeg går ud fra, at man nogenlunde kan
anslå omsætningen i en tøjbutik på strøget, selvom der _er_ stor
forskel på de to slags butikker (I got it, okay?! .

Derudover, er der så nogen der ved, hvor stort et salg per besøgende
kan andrages at være? Sådan cirka?

/J

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-10-05 15:32

/J wrote:
> Nogen bud på hvad man forvente? Jeg går ud fra, at man nogenlunde kan
> anslå omsætningen i en tøjbutik på strøget, selvom der _er_ stor
> forskel på de to slags butikker (I got it, okay?! .

Igen - umuligt. Sig hvad prisen bliver - leveringstid - konkurrenter -
markedsinteresse - målgruppe osv?

> Derudover, er der så nogen der ved, hvor stort et salg per besøgende
> kan andrages at være? Sådan cirka?

Afhængig af websitet indhold, betalingsmuligheder og en masse andre
ting. Mine erfaringer siger 1-10% (så den svinger meget fra webshop til
webshop).

Regn med en 3-5% hvis dine priser er rimelige - og det er målgruppen der
kommer ind.

mvh
Johan

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-10-05 18:36

"/J" <enggaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen bud på hvad man forvente? Jeg går ud fra, at man nogenlunde kan
> anslå omsætningen i en tøjbutik på strøget, selvom der _er_ stor
> forskel på de to slags butikker (I got it, okay?! .

Et sted mellem 1 og 5 millioner kroner, hvis du absolut vil have et tal.

Du kan heller "anslå omsætningen i en tøjbutik på strøget".
Der er rigtig mange parametre; Hvilken by taler vi om, hvilke konkurrenter
er der, hvordan er dine priser, hvordan er kvaliteten på dine varer, taler
vi om mærkevarer eller discount, osv. osv.

Fra : Per Krabbe

Dato : 04-10-05 16:15

"/J" skrev i en meddelelse
[...]

KANON ! at der er også stilles den her slags åbne spørgsmål. Det er med til
at NG aldrig dør.

pkc

PS. Når ovenstående ? er klaret har jeg tænkt på - hvormeget koster det at
sende fra Odense til Århus.

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-10-05 18:26

Per Krabbe wrote:
> [...]
>
> pkc
>
> PS. Når ovenstående ? er klaret har jeg tænkt på - hvormeget koster det at

42!

Fra : René Løweneck

Dato : 04-10-05 18:37

Hej J !

Hvor meget kan man sådan nogenlunde regne med at omsætte for i en
webshop?

Svaret ligger et eller andet sted mellem meget og meget lidt ))

René Løweneck
www.lowesite.dk
Markedets mest brugervenlige CMS, der også giver dig den gule førertrøje i
søgemaskinerne

Fra : :-\) Carsten

Dato : 04-10-05 22:57

> Hvor meget kan man sådan nogenlunde regne med at omsætte for i en
> webshop?

Du kan kan nogenlunde tjene 7.325 pr. måned - før skat!

Fra : /J

Dato : 05-10-05 07:14

Hey guys,

Jeg fiskede for så vidt osse efter nogle personlige erfaringer - der
er jo sikkert en enkelt eller flere af Jer, der har en webshop.

Og der er mange parametre, det er klart - og skulle en eller flere
stadig have behov for at slå det fast (overfor sig selv...) er her så
endnu en mulighed

/J

Fra : Claus Agerskov

Dato : 05-10-05 12:47

/J wrote:

> Hvor meget kan man sådan nogenlunde regne med at omsætte for i en
> webshop?
>
> Selvfølgelig kommer det an på markedsføring osvosv. - men har I en
> ide om, hvordan det kan se ud?

Det er meget forskelligt.

Du får størst succes, hvis du finder en niche, hvor du har stor viden
indenfor området i forvejen.

Hvis du blot har en standardvare, så er din fortjeneste også rimelig lav, da
disse varer ofte er varer, hvor der tjenes på salg i stort volumen. Og det
er næsten umuligt at få stort volumensalg i en webbutik fra første dag
medmindre du har en meget effektiv markedsføring.

Jeg ville vælge at tage et lille parti varer hjem og se, hvor lang tid det
tager at sælge dem og om der kommer efterspørgsel på lignende varer.

Desuden får du så også en fornemmelse af, hvordan det er at have en webbutik
(modtage ordrer, pakke og levere, kontrollere at der bliver betalt, få og
besvare reklamationer, modtage varer retur etc.).

Regn ikke med at tjene penge på det første parti, men derimod få erfaring.
--
De herligste hilsner _/
__/ | + Jeg vil leve i en verden, hvor

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 05-10-05 14:54

/J skrev:
> [...]
> webshop?
>
> Selvfølgelig kommer det an på markedsføring osvosv. - men har I en

Det som du spørger om er en postorder butik på internettet.

Dem er der got nok mange af, så mange at de ikke kan tjæne på det.
Ellers var de nok lavet.

Gamle bøger kan du godt sælge på internettet bare du kan få fat på varen.

I det hele taget så er indkøbet det store problem da du skal kunne sælge
billigt, da du også skal betale poto. Så du skal have de rigtige kontakter.