Erfaringer med Suzuki Katanaer?
Fra : Sace

Dato : 04-10-05 06:17

Hej NG!

Nu har jeg så droppet min CPI og skal til at have en anden scooter.
Jeg skal køre 30km om dagen på den, så det skal være noget der
"bare dur"
Jeg er faldet lidt for den nye model katana LC, og har efterhånden et
par tilbud. Men de har alle gået 12000 eller der omkring. Det er jo
ikke det vilde efter min mening. Men så kom jeg til at tænke på dem
jeg kender der køre med den gamle katana + estilete. De 3 jeg kender
har alle måttet skifte krumtap ved 10-15000!
Og så er denne jo ikke langt fra. Men er det bare dem der har været
uheldige, eller har de fået det rettet til den nye model?
Vil også gerne høre andres erfaringer med det.

/Anders P

Fra : Lasse Christensen

Dato : 04-10-05 11:40

Sace wrote:
> [...]
> uheldige, eller har de fået det rettet til den nye model?
> Vil også gerne høre andres erfaringer med det.

Hvor mange penge har du og gøre med?

SKAL det absolut være en scooter?

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg

Fra : Sace

Dato : 04-10-05 13:19

Ved ikke om du ville skrive "en" eller "den"?

BTW jeg har lige omkring 8k.

Jeg er noget lun på lige den model pga vandkøling, størrelse og
bremserne på baghjulet.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-10-05 16:09

> "Sace" <andersbp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ved ikke om du ville skrive "en" eller "den"?

Øhe, hvad?

Fra : NoShyGuy

Dato : 04-10-05 18:00

Katana skulle være en ok scooter. Originalkrumtapper er fra min erfaring
noget snot, undertagen på Gillera Stalker og Derbi Senda.
Vandkølet er en klar fordel og bagbremsen også, som du selv nævner det.
Skulle krumtappen være noget lort, så kom den i forkøbet og skift den
før den dør.
Racerkrumtapper er guld værd. Dem som fylder hele krumtaphuset ud, de
laver et større undertryk og dermed flere HK og så er de meget mere
stabile.
Så hvis jeg var dig, så bare gå efter en som virker til at være
vedligeholdt, så du ikke også skal til og skifte en masse andet.
Hvis du ikke ved hvordan man skifter krumtap, så se på
www.stalkerzone.dk eller søg hjælp andetsteds.
Eller køb en helt ny scooter.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sace

Dato : 04-10-05 20:22

NoShyGuy skrev:

> [...]
> vedligeholdt, så du ikke også skal til og skifte en masse andet.
> Hvis du ikke ved hvordan man skifter krumtap, så se på

Okay, tak.
Jeg har skiftet krumtap flere gange, så det er ikke problemet.

Men er der nogle gode alternativer til sådan en, i den pris klasse?

/Anders

Fra : Allan Riise

Dato : 04-10-05 20:31

Sace wrote:

> Okay, tak.
> Jeg har skiftet krumtap flere gange, så det er ikke problemet.
>
> Men er der nogle gode alternativer til sådan en, i den pris klasse?

Hvis det ikke absolut *skal* være en scooter, så kan jeg varmt anbefale en
Derbi Senda R.

Det er en off-road maskine, vandkølet med 6 gear og 8.5 hk når
begrænsningerne er taget = Anden udstødning og fjernet en begrænser boks i
luftfilteret.

Har en fra '99 med godt 15 hk, nok lidt mere, som stadig har de originale
lejer og krumtap...

Det er en 45'er, men de fås også som 30'er dog "kun" med 4 gear.

http://www.50cc-motorcycles.com/pictures/derbi/senda-r50-1.jpg

http://www.parkhave.dk/default.aspx?con=vare&id=655

--
Allan Riise

Fra : Kion L.

Dato : 04-10-05 20:23

Jeg har gennem de sidste 4-5 år lavet en katana ac for min far's ven, og den
har kørte 3XXXXkm og der kun blevet skiftet slid dele på den.. Havde
cyllenderen af sidst for af kigge da han klagede over effekt tap, det var
bare en skudt toppakning, ny på og så var den frisk igen, krumtap og
cyllinder kit hvade det fint.. jeg kan kun sige go for den katana, han kører
den std med pillet ringe ikk andet lavet..
altså hans krumtap +lejer +cylinder kit har hørt 3xxxx upåklageligt..
Eneste der jævnlig går i stykker er hans speedodrev.. katana sygdom.

Fra : Sace

Dato : 05-10-05 06:04

Allan Riise skrev:

> [...]
> lejer og krumtap...
>
> Det er en 45'er, men de fås også som 30'er dog "kun" med 4 gear.

Hey,
Tak for tippet, men min erfaring er at det er lidt mere komfortabelt at
køre på en scooter.
Men jeg siger tak til jer der har svaret, nu har jeg nemlig købt mig
en Katana LC fra 03! Så er det jo spænnende

Fra : Allan Riise

Dato : 05-10-05 06:07

Sace wrote:

> [...]
> Men jeg siger tak til jer der har svaret, nu har jeg nemlig købt mig
> en Katana LC fra 03! Så er det jo spænnende

Teløgg

--
Allan Riise