Quake 2 - config.cfg
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 03-10-05 12:31

NG,

Jeg sidder og leger lidt med Quake 2's config.cfg og har desværre glemt
kommandoen for at skjule sit våben, så ens synsvinkel blive bedre.

Normalt kan man på skærmen se, hvilket våben man løber rundt med, men
hvordan fjerner man det våben?

Det har intet med snyd at gøre. Det er sikkert blot en kommando i .cfg'en
som skal ændres fra "0" til "1".

Tak.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Simon Nejmann

Dato : 03-10-05 13:50

On Mon, 3 Oct 2005 13:30:43 +0200, "Glenn Rasmussen"
<tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Jeg sidder og leger lidt med Quake 2's config.cfg og har desværre glemt
>kommandoen for at skjule sit våben, så ens synsvinkel blive bedre.

"cl_gun 0" eller "hand 2" - sidste ændrer hvor du skyder fra
(højre/venstre/center)

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 03-10-05 16:30

Hej Simon,

Det gav tilsyneladende ingen effekt.

Disse linjer har jeg bl.a. i min config.cfg...

"gl" var vist dengang man sad med Voodoo II, men måske gør nogen af dem
også, at våbnet ikke vises?

set gl_3dlabs_broken "1"
set gl_swapinterval "1"
set gl_ext_compiled_vertex_array "1"
set gl_ext_pointparameters "1"
set gl_ext_multitexture "1"
set gl_ext_swapinterval "1"
set gl_vertex_arrays "0"
set gl_texturesolidmode "default"
set gl_texturealphamode "default"
set gl_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
set gl_shadows "0"
set gl_modulate "1"
set gl_particle_att_c "0.01"
set gl_particle_att_b "0.0"
set gl_particle_att_a "0.01"
set gl_particle_size "40"
set gl_particle_max_size "40"
set gl_particle_min_size "2"
set gl_finish "1"
set gl_ext_palettedtexture "1"
set gl_mode "9"
set gl_driver "opengl32"
set g_select_empty "0"
set in_joystick "0"
set in_mouse "1"
set cl_vwep "1"
set gender_auto "1"
set gender "male"
set fov "105"
set msg "1"
set rate "25000"
set freelook "1"
set cl_stereo_separation "0.4"
set cd_nocd "1"
set s_primary "1"
set s_mixahead "0.2"
set s_loadas8bit "0"
set s_khz "22"
set s_volume "0.7"
set sw_stipplealpha "0"
set vid_gamma "0.500000"
set vid_ypos "22"
set vid_xpos "3"
set vid_ref "gl"
set sv_reconnect_limit "3"
set allow_download_maps "1"
set allow_download_sounds "1"
set allow_download_models "1"
set allow_download_players "0"
set allow_download "1"
set skin "male/recon"
set lookstrafe "0"
set lookspring "0"
set m_pitch "0.022"
set hand "0"
set cl_run "1"
set crosshair "3"
set sensitivity "4.500000"
set win_noalttab "0"
set vid_fullscreen "1"
set viewsize "100"

Det sjove er bare, at hver gang jeg ændre i .cfg filen bliver det hele sat
tilbage på standard, når jeg starter Quake 2?

Hvis jeg f.eks. ændre set hand "0" til set hand "1" vil den være på set hand
"0", når jeg lukker Q2 ned.

Underligt.

Fra : preben nielsen

Dato : 03-10-05 16:55

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43414ea6$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej Simon,
>
> Det gav tilsyneladende ingen effekt.

cg_drawgun 0 ? Sådan er det ihvetfald i Q3 og andre spil baseret
på samme motor.

> Det sjove er bare, at hver gang jeg ændre i .cfg filen bliver
> det hele sat tilbage på standard, når jeg starter Quake 2?

Du gemmer vel dine settings i autoexec.cfg og ikke i Quake
genererede cfg, right ?

Mvh. en SOF2-spiller

-p

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 03-10-05 22:27

Hej Preben,

> Du gemmer vel dine settings i autoexec.cfg og ikke i Quake
> genererede cfg, right ?

Det har jeg åbenbart gjort førhen og det har virket fint - jeg har dog gemt
det i autoexec.cfg nu.

Har også fået løst problemet. "fov" skulle ned på "85" og så kunne våbnet
ses :).

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-05 16:56

Glenn Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Disse linjer har jeg bl.a. i min config.cfg...
>
> "gl" var vist dengang man sad med Voodoo II, men måske gør nogen af

Jeg er ikke sikker på om GL står for GLide eller OpenGL i Quake 2's
config-fil.

Du skal vælge OpenGL renderer inde i spillet for at få det til at køre
OpenGL.
Glide kan du også køre på moderne kort med f.eks. Zeckensack's Glide
Wrapper.

Men tag et kig på Quake 2 Evolved.
http://www.quake2evolved.com/news.htm

> Det sjove er bare, at hver gang jeg ændre i .cfg filen bliver det
> hele sat tilbage på standard, når jeg starter Quake 2?

Du skal bruge autoexec.cfg i stedetfor. Det er ikke meningen at man selv
skal ændre i config.cfg.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Dal

Dato : 04-10-05 17:11

Jeg mener også våbnet bliver "usynlig" hvis man i opsætningen af manden
vælger at våbner skal være lige ud for en, frem for højre eller venstre

/Henrik