Skærme
Fijala 3554
ViewSonic CRT skærm skuffede.
Fra : John

Dato : 03-10-05 00:40

Hej

Efter i lang tid at have været på jagt efter en afløser for min SONY
E200, faldt valget på en ViewSonic P97f+sb.

Generelt vil jeg sige følgende om den: Pæn skarp billede, men dens evne
til at vise sort som sort - og samtidig vise et fornuftigt billede
skuffede mig. Her er min gamle SONY klart bedre til at gengive sort.
Desuden er skærmen heller ikke "real flat".

Så nu har jeg besluttet mig for at købe en TFT-skærm i stedet for og har
kigget på Fujitsu-Siemens 19 TFT C19-6:

http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK35149

Men inden jeg binder mig til den, vil jeg da lige høre om der er andre
skærme i prisklassen omkring 2.500 kr. jeg bør overveje?

Jeg bruger mest computeren til netsurf, grafisk arbejde i PhotoShop samt
lidt hjemmesideproduktion. Jeg spiller stort set aldrig på computeren og
ser sjældent film på den.

Er der en skærm til 3.000 kroner der er meget bedre end ovenstående
Fujitsu-Siemens, vil jeg da tage det med i overvejelserne. Men 3.000
kroner er absolut smertegrænsen og 2.500 kroner er at foretrække.

Mvh

John

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-10-05 02:01

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg bruger mest computeren til netsurf, grafisk arbejde i PhotoShop samt
> lidt hjemmesideproduktion. Jeg spiller stort set aldrig på computeren og

Til grafisk arbejde bør du kigge efter en skærm med et S-IPS panel som
denne:

LG laver nogle rigtig gode skærme og de fleste af deres skærme får da også
rosende ord med på vejen.
Skærmen jeg linker til overholder din prisklasse

Mvh
Benjamin

Fra : Jonas

Dato : 03-10-05 09:59

jeg vil anbefale en skærm med enten IPS eller P/M-VA panel. Se
flatpanels.dk.

Fra : Kristian

Dato : 06-10-05 11:23

Og jeg vil anbefale denne:

Philips 19 TFT 190V5FB
19" TFT 190V5FB i stilrent design
Kontrast: 500:1
Betragtningsvinkel: 160/160 grader
Responstid: 12MS
Indbygget strømforsyning

også hos Computercity....til 2499,-

Kristian

Fra : John

Dato : 08-10-05 22:55

John skrev:
> [...]
> Fujitsu-Siemens, vil jeg da tage det med i overvejelserne. Men 3.000
> kroner er absolut smertegrænsen og 2.500 kroner er at foretrække.

Hej igen.

Så fik jeg købt mig en ny skærm som jeg kan leve med.

Det blev Fujitsu-Siemens Scaleoview C19-6, der i mine øje havde det
bedste pris-ydelses forhold.

Jeg kiggede også på Samsungs 913N. Jeg synes ikke den havde et billede
der var 500 kroner mere værd. Faktisk lykkedes det mig at få et pænere
billede på C19-6.

Jeg kiggede også på Philips 190V5FB. Det var dog som om C19-6 var en
anelse mere kontrastrig.

Samsung 193P fik også et eftersyn. Jeg synes dog ghosting var for
udpræget, og de lykkedes mig aldrig at få en ren hvid. Der var hele
tiden et guligt skær. Desværre havde ingen 193P+ stående. Den har ellers
nogle ret flotte data.

SONY's skærme skuffede mig generelt - specielt prisen taget i betragtning.

Jeg fandt desværre ingen butikker i Odense der havde LG L1940B stående.

Så alt i alt mener jeg C19-6 til 2.400 kr. er et godt kompromis mellem
pris og kvalitet. Farverne er acceptable. Kontrasten og lysstyrken er
udemærket. Responstiden måtte gerne være bedre, men i forhold til 8 ms
synes jeg ikke forskellen er afgørende stor.

Jeg savnede at finde en butik der kunne fremvise ViewSonics TFT-skærme.
Zitech havde desværre slet ingen skærme stående, men ville dog gerne
tage hjem hvad jeg gerne ville kigge på.

Men endnu engang tak for forslag m.m.

Mvh

John