Andet multimedie
bentjuul 3670
EPS fil i EPS fil
Fra : Anders Lund

Dato : 02-10-05 17:55

Hvordan importere jeg en EPS fil i PS cs2 så den ikke bliver "rasterized"?
Min færdige fil skal nemlig gemmes som EPS også.
Kan man idsætte EPS filen som vektordata?

Mvh
Anders Lund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-10-05 20:35

Anders Lund skrev:

> Hvordan importere jeg en EPS fil i PS cs2 så den ikke bliver
> "rasterized"?

Det kan du ikke.

> Kan man idsætte EPS filen som vektordata?

Hvis EPS-filen indeholder vektordata, hvilket det kunne tyde på,
hvis Photoshop vil rasterisere den ved åbning, så kan du åbne den
i et vektorprogram som f.eks. Illustrator og derefter kopiere
indholdet over i Photoshop som enten en Path, Shape Layer eller
et Smart Object. Du kan dog kun få et Shape Layer ud fra Photoshop
som vektorer i en EPS. Det kan ikke lade sig gøre med et Smart
Object eller en Path, men hvorfor vil du absolut igennem Photoshop?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anders Lund

Dato : 02-10-05 23:46

> [...]

> som vektorer i en EPS. Det kan ikke lade sig gøre med et Smart
> Object eller en Path, men hvorfor vil du absolut igennem Photoshop?

Fordi jeg normalt er fotograf, men jeg hjælper med noget layout til en ven.
Derfor har jeg kun Photoshop.
Jeg har stortset givet op. Kan heller ikke rigtig få noget ordentligt
resultet når jeg gemmer fra photoshop, så nu må trykkerriet prøve om de kan
bruge en photoshop fil

Mvh
Anders Lund

Fra : Kolle

Dato : 04-10-05 10:14

Kender dit problem ALT for godt
Har prøvet at gemme som eps i mange forskellige afskygninger i Photoshop,
men hver gang kunne trykkeren ikke bruge det fordi Photoshop bare ikke er
til "rigtig" vektor.(fik jeg at vide)

løsningen er som nævnt Illustrator. Corel draw kan også bruges.

mvh
MK
www.davk.dk - videoredigering for ALLE