Radeon 9250 på ASRock A7S8X
Fra : J

Dato : 02-10-05 17:03

Ved ikke om det her er det korrekte forum, men :

I min maskine ligger et ASRock K7S8X bundkort. Jeg har indkøbt et Radeon
9250 grafikkort, som jeg gerne vil have installeret.

Såvidt jeg kan se, er min AGPslot ikke aktiveret korrekt, selv om min Xp Pro
finder kortet. Hvertfald går maskinen i "underligmode" efter et stykke tid.
Jeg har så efterfølgende søgt efter en driver til MB, da den på CD'en med
div. drivere melder, at den er for gammel !?!.

Mine spørgsmål er :

1: Jeg skal ind i BIOS for at rette et eller andet til, da jeg vil gå fra et
PCI grafikkort til et AGP-ditto - ikke sandt ?

2: Burde jeg ikke kunne finde en opdateret driver til mit MB, eller kan/skal
der bruges drivere til et nyere MB ?

Mvh.
J.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 03-10-05 08:33

"J" <mark_stinger@hotmail.remove.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2: Burde jeg ikke kunne finde en opdateret driver til mit MB, eller
> kan/skal der bruges drivere til et nyere MB ?

1: Nej
2: Nyeste AGP driver fra Asrock:
http://www.asrock.com/Drivers/SiS_Chipset/AGP/AGP(113).zip

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 03-10-05 10:08

Fra : J

Dato : 03-10-05 14:34

Har postet en identisk post i "dk.edb.hardware.bundkort" og er i gang med et
par løsningsforeslag.
Men takker for indput, alt modtages.

J.