Logi- pension i Lissabon ??
Fra : edob

Dato : 02-10-05 11:34

Hej NG.

Vi har netop fundet og bestilt 2 returbilletter Kbh-Lissabon på nettet, og
får 16 overnatninger i Lissabon (oktober/november) som ren ferie.

Nu søger vi (2 voksne) efter indkvartering til rimelige priser. Vi kigger
efter små privatdrevne "pensiones" med 5-10 værelser med bad. Ikke
nødvendigvis den store luksus, men pæne og rene. Vi vil gerne bo i en
gammel bydel i Lissabon med atmosfære, altså "down town".

Vi er også åbne overfor små "bed and breakfast" hoteller, hvor der måske kan
aftales en favorabel pris for de 16 overnatninger.

Er der nogen som kan hjælpe med tips og idéer til at finde logí (evt. over
nettet) ?

Venlig hilsen, Frank.

P.S. har et par gode tips for tilsvarende overnatninger i Madrid, hvis nogen
skulle være interesserede.

Fra : maria

Dato : 12-10-05 15:33

kig på http://www.hostelseurope.com/ den er ret god, ved ikke om der
er noget med lissabon, men prøv?
eller http://www.hotelbasen.dk/ ved heller ikke om der er noget dér,
men bruger selv altid de to når jeg rejser rundt i Europa!

Fra : J. Nielsen

Dato : 03-01-06 18:23

maria wrote:
> [...]
> eller http://www.hotelbasen.dk/ ved heller ikke om der er noget dér,
> men bruger selv altid de to når jeg rejser rundt i Europa!

Pensao Portuense (www.pensaoportuense.com) er både ret så billigt, og så
ligger det meget centralt.

Jeg har selv boet der tre gange og har anbefalet det til mange venner,
som osse har benyttet det med succes.

Mvh
Jakob,
Aalborg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-01-06 18:21

J. Nielsen wrote:

> Pensao Portuense (www.pensaoportuense.com) er både ret så billigt, og
> så ligger det meget centralt.
>
> Jeg har selv boet der tre gange og har anbefalet det til mange venner,
> som osse har benyttet det med succes.

Ligger nogenlunde perfekt placeret lige bag ved Los Restauradores (Central
plads, der sammen med Rossiopladsen udgør noget, der i KBH svarer til
Rådhuspladsen eller Kgs. Nytorv.
Gaden pensionen ligger i er den ultimative fiskespisergade i Portugal - og
kan man lide fisk, er det et rent eldorado.
Der er Metro, sporvogne og busser i hobetal og men er i gåafstand fra Alfama
og Bairro Alto (to meget fede gamle bydele med kolorit og fadoklubber).

Lidt billeder fra en efterårsferie i Lissabon, hvor vi boede et par hundrede
meter fra den anbefalede pension:
http://jan.boegh.net/Album/Verden/Lissabon/index.html

mvh
jan

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,