Computer-interface til Suunto Cobra?
Fra : Henning

Dato : 02-10-05 11:42

Hvor finder jeg et computer-interface til Suunto Cobra billigst? Helst
med USB, nye laptops har ikke serielporte mere.
Jeg har fundet den på
http://www.divingdirectshop.co.uk/acatalog/SUUNTOCOMP.html til knap
800,- dkr, det må kunne gøres billigere, uden at skulle bygge selv

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning

Dato : 02-10-05 11:45

On Sun, 02 Oct 2005 12:42:24 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>http://www.divingdirectshop.co.uk/acatalog/SUUNTOCOMP.html til knap
>800,- dkr, det må kunne gøres billigere, uden at skulle bygge selv

Ups, jeg så forkert - det var ikke til Cobraen til den pris Den
koster ~400,- men med seriel interface. Jeg søger stadig med
USB-interface.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning

Dato : 02-10-05 14:23

On Sun, 02 Oct 2005 12:45:25 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

> [...]

Den "rigtige" fåes her
http://www.watersportswarehouse.co.uk/ishop/893/shopscr198.html - men
igen igen... Gerne billigere

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Bock

Dato : 02-10-05 18:05

http://www.deepdive.dk/interface.asp : 225,- + 15,- til fragt.

mvh Lars

Fra : Henning

Dato : 02-10-05 18:27

On Sun, 2 Oct 2005 19:05:11 +0200, "Bock" <turud@soldyk.dk> wrote:

>http://www.deepdive.dk/interface.asp : 225,- + 15,- til fragt.

Hm hm, ser lovende ud selv om den er hjemmelavet og til seriel-port.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Esben Sick

Dato : 05-10-05 17:20

Hej Henning.

Skal du ikke bare have en seriel til USB adapter????

http://www.totalcomputer.dk/scripts/prodView.asp?idProduct=836

Koster 99,-

Mvh Esben

Fra : Henning

Dato : 06-10-05 10:35

On 5 Oct 2005 18:19:48 +0200, "Esben Sick" <esben@songhome.dk> wrote:

>Hej Henning.
>
>Skal du ikke bare have en seriel til USB adapter????
>
>http://www.totalcomputer.dk/scripts/prodView.asp?idProduct=836

Na - jeg vil helst ha det så simpelt som muligt. Jo flere
omformerstik, jo flere chancer for at det går galt

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 09-10-05 13:14

Henning wrote:

> Na - jeg vil helst ha det så simpelt som muligt. Jo flere
> omformerstik, jo flere chancer for at det går galt

Tjaa... men hvis du ikke vil bøvle med det, så kan du måske bygge det
selv? Der findes diagrammer mv. over hvordan man bygger et USB-interface
til Suunto's computere, de er bare så meget mere besværlige (bla kræves
SMD lodning og 'rigtig' printlayout) er mere omstændige at bygge. Et
seriel interface er simpelt og billig i anskaffelse.

Desværre har samtlige (eller næsten samtlige) producenter af
dykkercomputere besluttet sig for at det skal koste spidsen af en
jetjager hvis man senere vil slutte en computer til sin computer for at
downloade profiler mv. Markedet er også rimelig lille så uoriginale
interfaces har ikke så gode chancer for at være profitable. Endvidere
har de fleste producenter vistnok også noget patent halløj på den måde
de kommunikere med computeren (Suunto's er en af de få der er offentlig
kendte) som måske nok skræmmer alternative producenter væk fra markedet.

Thomas