bali+bomber
Fra : tina hedeman

Dato : 02-10-05 07:03

hej med jer

jeg vil høre om der er nogen af jer der skal til bali nu her? vil i afsted
efter de har bombet dernede igen? og må man rejse derned?
jeg spørger bare, for vi skal derned i foråret regner vi med. Eller så må vi
vente til sensommeren, jeg vil derned.
Øv jeg synes det er træls, at nogen skal ødelægge noget for andre.
hilsen tina

Fra : Jette

Dato : 02-10-05 09:41

tina hedeman wrote:
> [...]
> så må vi vente til sensommeren, jeg vil derned.
> Øv jeg synes det er træls, at nogen skal ødelægge noget for andre.

Udenrigsministeriet skriver dette:
http://www.um.dk/da/servicemenu/Nyheder/ForsideNyheder/EksplosionerPaaBaliOpdateret1Oktober2005Kl1915.htm

Med venlig hilsen
Jette

Fra : Bj|rn Christian T|rr~

Dato : 02-10-05 12:04

tina hedeman <th@daf-grenaa.dk> wrote:

[...]

Balineserne kommer til å ønske dere veldig velkommen! De trenger sine
gjester, og når du legger igjen penger på Bali kan du føle at du gjør
en god gjerning og har det deilig på en og samme gang.

Jeg vil gjerne reise til Bali, men vil være litt forsiktig der. For
eksempel vil jeg IKKE bo eller oppholde meg i Kuta eller Sanur mer
enn nødvendig. I stedet vil jeg dra opp i høyden, til Ubud, og
oppleve rismarkene og turgåing der, og for strandhygge vil jeg
reise til Lovinda på nordkysten. Det er likesåflott, men langt færre
restauranter og utesteder, som er de åpenbare terrormålene på Bali.

Og så ville jeg nok gjort noen flerdagersutflukter bort fra Bali.
Det finnes båter som drar på dykkerturer langs kysten, hvor du bor
ombord på båten, og det finnes flotte turer til Flores og Komodo.
Alt dette er hundre ganger morsommere og mer interessant enn
å ligge på strendene syd på Bali, så det er ellers noe du burde
gjøre uansett, helt uavhengig av bombefaren...

God reise!

Bjørn
http://www.iposeogsekk.com/

Fra : socrates

Dato : 05-10-05 10:18

"tina hedeman" skrev d. 02-10-05 07:03 dette indlæg :
> [...]
må vi
> vente til sensommeren, jeg vil derned.
> Øv jeg synes det er træls, at nogen skal ødelægge noget for andre.

Det mest sikre tidspunkt at tage derned er nu og ikke til sensommeren.
Forklaring følger:
I oktober 2002 sprang der en bombe i Kuta der slog 200 mennesker ihjel,
hvoraf hovedparten var turister. På grund af alt medieomtalen og
anbefalinger fra diverse udenrigsministerier, kom der stort ingen
turister til Bali de næste tre måneder. Jeg kom til Bali fire måneder
efter bomben og der var der igen begyndt at komme turister til ´øen, men
i meget begrænset omfang.
Her i 2005 var turistmængden oppe på normal (altså før oktober 2002)
niveau, og så kom der en bombe mere, dog med langt mindre effekt end
tidligere. Men resultatet er det samme. Mange tusinde turister bliver
væk til stor skade for øen, og det er netop hvad bombemændene ønsker.
Bali er et buddistisk/hinduistisk øsamfund i et muslimsk land, og på
Bali går det langt bedre end i resten af landet, så det kan de ekstreme
muslimer ikke lide. Og så bomber man.

Så det mest sikre tidsspunkt er nu hvor de har opnået den ønskede
effekt. Hvis turist mængden er oppe på normal styrke i sensommeren, er
der efter min opfattelse en langt større risiko for at der kan komme nye
bomber.
Så tag afsted nu!

Men hvis du alligevel skal ud og flyve langt vil jeg anbefale dig at
tage til Fiji i stedet for Bali. Fiji er 100 gange bedre end Bali.

hilsen socrates

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 07-10-05 18:22

"socrates" <socrates.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> effekt. Hvis turist mængden er oppe på normal styrke i sensommeren, er
> der efter min opfattelse en langt større risiko for at der kan komme nye

Det er da en hjemmestrikket lommefilosofi uden belæg i andet end dine
gisninger! Som jeg personligt ville agte mig vel for at følge.
Bali har en overordentlig stor koncentration af vestlige turister set i
forhold til andre destinationer i landet og derfor vælger bombemændene Bali.
Det er min lommefilosofi :) Prøv at nævn en destination i indonesien der har
en tilsvarende koncentration ??

mvh
Michael