Skærme
Fijala 3554
Har skærmen, men hvilket grafikkort er god~
Fra : Carsten

Dato : 01-10-05 00:25

Venter med spænding på at mine nye 20" widescreen Dell 2005FPW med S-IPS
panel skal ankomme. Skal bruge den til fotoredigering.

Hvilket grafikkort kan anbefales i denne sammenhæng (ved godt spørgsmålet
ligger i grænseområdet mellem 2 nyhedsgrupper) ?

Jeg kommer til at køre 1680 x 1050 opløsning og ind imellem laver jeg også
lidt videoclip (fra digicam) redigering i mindre målestok (ikke noget med
timelange clip fra camcorder)

hilsen
Carsten

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 01-10-05 00:56

Carsten wrote:
> [...]
> lidt videoclip (fra digicam) redigering i mindre målestok (ikke noget med

Glæd dig, det er en lækker skærm

Hvis du ikke spiller kan du købe et tilfældigt billigt ATI kort med DVI
udgang (de billige nVIDIA har problemer med DVI i høje opløsninger).

Alle nye kort yder stort set ens i 2D grafik, og kan sættes til at køre
1680x1050 hvis man installerer Dell skærmdriver

Hvis du spiller, må du angive hvor mange penge du vil gøre godt med, og
evt. bare oprette en ny tråd i d.e.h.grafikkort

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Carsten

Dato : 01-10-05 10:53

Hej Esben

Tak for rådet. Nej, jeg spiller overhovedet ikke, så det bliver vel ATI, som
jeg også har gode erfaringer fra tidl.

Hvad iøvrigt med Matrox....er de gået lidt i stå? Før var de blandt de
bedste til 2D, CAd og lign.

hilsen
Carsten

Fra : Mythos

Dato : 01-10-05 11:39

"Carsten" <do.not.reply@to.me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg også har gode erfaringer fra tidl.
>
> Hvad iøvrigt med Matrox....er de gået lidt i stå? Før var de blandt de

Matrox er ikke stået af, de er bare røget lidt i baggrunden, fordi de ikke
bygger kort til spil, det er stadig kanon kort de laver til grafik.

Mythos

Fra : Martin Geisler

Dato : 01-10-05 18:05

Fra : Peter Anskjær

Dato : 01-10-05 07:58

> [...]
> lidt videoclip (fra digicam) redigering i mindre målestok (ikke noget med

Hej Carsten
Jeg købte et Ati 9200 som jo efter sigende skulle kunne køre 1680*1050,
grunden til at jeg skriver efter sigende er at jeg endnu ikke har fået
skærmen på trods af den blev bestilt 23. august. Men nu er der lys for enden
af tunnellen, UPS skulle levere den mandag.

Så hvis du lige har bestilt skærmen skal du nok væbne dig med tålmodighed da
de vist stadigvæk har problemer med leverancerne. Men tirsdag kan jeg godt
melde tilbage ang. mit 9200 og resultatet.
Mine behov er nogenlunde de samme som dine, heller ikke noget 3d spil.

Mvh
Peter

Fra : Carsten

Dato : 01-10-05 10:51

Hej

Jeg har lige bestilt min Dell og fik 19. okt som levering, men igår meddelte
Dell pludselig at jeg får den på tirsdag, så jeg er vel blot heldig (eller
også har de fået færdigproduceret en ordentligt r...... skærme og sender
dem ud nu).

Vil meget gerne høre om dine erfaringer med ATI9200 inden jeg selv køber
grafikkort.

Carsten

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-10-05 14:51

Carsten wrote:

> [...]
> også har de fået færdigproduceret en ordentligt r...... skærme og sender

Jeg fik tilsvarende glædelige overraskelse, da jeg bestilte min 17" Dell
Ultrasharp. Det gik hurtigere end forventet at få skærmen afsted fra
Dell til fragtmandens central-lager i Kolding, men herfra har det så
også ligger ret stille: To gange har fragtfirmaet ikke overholdt
leveringsaftalen. Han er ganske enkelt ikke dukket op som aftalt, og
Dell har ikke kunne gøre megte andet end at medgive mig, at det hele er
lidt mystisk og så ellers gøre et forsøg mere... ;-/

-j

Fra : Peter Anskjær

Dato : 03-10-05 21:48

> [...]
> dem ud nu).
>
> Vil meget gerne høre om dine erfaringer med ATI9200 inden jeg selv køber

Ved nærmere eftersyn er det et 9250 jeg har. Men i hvert tilfælde kunne jeg
ikke lige få liv i skærmen først med kun dvi-kablet i. Men da jeg så
genstartede med vga-kablet i fik jeg billede, og det endda i 1680*1050 uden
at gøre noget. Genstart uden vga-kablet gav fint billede via dvi, også i
rigtig opløsning.
Så der var ingen problemer overhovedet og billedet står rigtigt flot, du kan
godt glæde dig til du får skærmen.

Mvh
Peter

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 01-10-05 14:57

Hvordan er billedkvaliteten på de forskellige grafikkort når man
bruger digital udgang? Er det fuldstændigt det samme, eller er der
forskel ?