Bedste gratis alternativ til Office
Fra : Morten Thor

Dato : 07-06-01 21:57

Hej med jer

Jeg vil høre lige høre, om der er nogen, der kender de officepakker, som
er under open source.

Her tænker jeg bla. på openoffice.org.

Jeg har kigget lidt på Openoffice, og jeg synes faktisk, at det er ved
at ligne noget nu. Er der nogen her, som kender andre Office-pakker som
er gratis til Windows?

Mvh
morten

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 08-06-01 09:13

"Morten Thor" <mtl.103@rsk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har kigget lidt på Openoffice, og jeg synes faktisk, at det er ved
> at ligne noget nu. Er der nogen her, som kender andre Office-pakker som

StarOffice fra Sun. Så vidt jeg husker, er Unibank gået over til det i
stedet for MS-Office.
Har kun brugt det ganske lidt selv, men det virker meget kompetent!

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 650 vitser!!!)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-06-01 11:54

Den er god nok. Se eksempelvis www.ing.dk/arkiv/0600/unibank.html

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 08-06-01 23:01

Hej "Peter Brandt Jørgensen" <pbrj@tdk.dk>

>StarOffice fra Sun. Så vidt jeg husker, er Unibank gået over til det i
>stedet for MS-Office.
>Har kun brugt det ganske lidt selv, men det virker meget kompetent!

Microsoft er på vej til at skyde sig selv i foden med deres nye
obskure licensbetingelser og krav om aktivering. Det rammer
erhvervskunder meget hårdt, og med mindre de tilbyder mere fleksible
løsninger, så tvinger de den del af kundesegmentet som de rent faktisk
tjener penge på, til at vælge alternativer.

Det er et mainstream produkt, så der kommer uden tvivl cracks til dem
så hurtigt som Microsoft kan nå at lave nye produkter, så de gør intet
andet end at genere folk der betaler for det. Det er ikke ret klogt.

Der kan være mange årsager til at det er meget besværligt at migrere
til et andet officesystem, primært integration med 3. parts produkter,
men når Microsoft er ret tæt på at blive så arrogante og fascistoide
at de enten tvinger eller provokerer kunderne til at finde
alternativer.

Historien viser at firmaer med monopol-lignende markedsandele på
produkter har tabt hele markedet pga. en dårlig version. IT branchen
er ikke trofast og hvis først det begynder at rulle så har vi en
domino-effekt.

Flere og flere bruger andre produkter, flere kunder på andre produkter
giver større udvikling og andre firmaer bliver motiveret (og tvunget)
til at integrere mod deres snitflader osv.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Harald Staff

Dato : 08-06-01 09:18

Jeg har brukt StarOffice fra http://www.sun.com/star/staroffice/get/ i flere
år. Den er helt fantastisk og totalt MS-kompatibel (bortsett fra VBA). Og
den kjører på mange operativsystemer, så om du senere går over til Linux er
det bare å switche til Linux-versjonen.

Beste hilsen Harald

Morten Thor <mtl.103@rsk.dk> skrev i news:3B1FEA9B.C4471BF9@rsk.dk...