Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort til min søn
Fra : famkristensen

Dato : 30-09-05 20:07

Knægten skal have et nyt grafikkort i sin pc (2mhz -500mb ram 8X agp) han
har et geforce3 ti 200 i maskinen nu, men den hakker lidt når han kører sine
nye spil. Hvilket kort skal vi købe/vælge når vi kun vil give en halv
bondegård for det (800-1200kr) Jeg kan simpelthen ikke overskue markedet så
jeg håber på kvalificeret hjælp.

Hilsen
john

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-09-05 20:20

famkristensen wrote:
> [...]
> kun vil give en halv bondegård for det (800-1200kr) Jeg kan
> simpelthen ikke overskue markedet så jeg håber på kvalificeret hjælp.

Jeg er lidt i tvivl om hvor hurtig hans CPU er

Ellers er GeForce 6600GT et godt bud. Kan fås til 1200-1300 inkl.
forsendelse. Kanonkort til prisen. Det er næsten synd ikke at give knapt en
100-lap mere end dit max. Så er der også en god chance for at han kan køre
de nye spil til næste år, så længe han ikke skal køre i de højeste
opløsninger.

http://tinyurl.com/ahcdq

Hvilke spil spiller han?

Fra : Michael Friis

Dato : 01-10-05 01:43

> [...]
> 100-lap mere end dit max. Så er der også en god chance for at han kan køre
> de nye spil til næste år, så længe han ikke skal køre i de højeste

Enig! Kanont kort.
Michael

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 01-10-05 09:37

Michael Friis skrev:
> Enig! Kanont kort.

Ganske givet, men hvorfor ikke købe et 6800 kort, når det nu er hurtigere og
holder sig inden for prisrammen.

Desuden bruger det mindre strøm end 6600GT kort, så det bliver ikke så varmt
og sætter ikke helt så høje krav til strømforsyningen. Ovennævnte kort kan
justere blæserhastigheden efter temperaturen, så det er nærmest lydløst. Som
standard larmer det dog temmelig meget.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-10-05 10:37

Jeppe Seidelin Dam wrote:
> Ganske givet, men hvorfor ikke købe et 6800 kort, når det nu er
> hurtigere og holder sig inden for prisrammen.

Også et kanonkort til prisen. Har installeret det hos nogle venner. Kender
du evt. til nogle links hvor ovennævnte kort sammenlignes med 6600GT, 6800GT
osv.?

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 03-10-05 08:27

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message

> Også et kanonkort til prisen. Har installeret det hos nogle venner. Kender
> du evt. til nogle links hvor ovennævnte kort sammenlignes med 6600GT,
6800GT
> osv.?

Hvad med http://graphics.tomshardware.com/index.html.

Niels Dybdhal

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-10-05 10:00

Niels Dybdahl wrote:
> Hvad med http://graphics.tomshardware.com/index.html.
>
> Niels Dybdhal

Ja, og er da også imellemtiden faldet over:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2005-17gpu.html