Dankort-betaling i Euro
Fra : Allan Soerensen

Dato : 30-09-05 13:32

Jeg har en e-shop, som hovedsageligt henvender sig til udenlandske
erhvervskunder, derfor er valutaen Euro på hele sitet.
Jeg har netop ansøgt om indløsningsaftale til udenlandske betalingskort hos
PBS. Da det ikke kostede ret meget ekstra at få Dankort med ha jeg ansøgt om
dette også.
Jeg er nu kommet i tvivl om jeg overhovedet kan trække xx Euro på kundens
Dankort, eller om Dankort kun kan benyttes hvis beløbet er i DKr.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-10-05 12:33

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er nu kommet i tvivl om jeg overhovedet kan trække xx Euro på kundens
> Dankort, eller om Dankort kun kan benyttes hvis beløbet er i DKr.

Nå, det var der ingen, der kunne svarer på

Jeg har nu pløjet alle PBS regler igennem og kan oplyse at svaret er "nej,
det kan man ikke".
Faktisk kan man ikke engang afregne i Euro hvis der et tale om et
dansk-udstedt Visa- eller MasterCard