Erfaring med Mamut
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 09:11

Hej NG

Er der nogle der har erfaring (gode eller dårlige) med Mamuts gratis
faktura,- CRM- og webstedsprogram for iværksættere?
http://www.mamut.com/dk/iverksetter/

Jeg overvejer om det er noget, jeg skal prøve at bestille, men vil gerne
høre andres erfaring inden.

--

hilsen Henrik

Fra : Allan Soerensen

Dato : 30-09-05 12:07

"Rygaard" <hrje98 FJERNDETTE [Snabel a] mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der har erfaring (gode eller dårlige) med Mamuts gratis
> faktura,- CRM- og webstedsprogram for iværksættere?
> http://www.mamut.com/dk/iverksetter/

Jeg har ingen erfaring med det pågældende produkt, men når jeg læser
beskrivelsen ser det ud til at du kommer til at mangle et bogføringsprogram.
Efter min mening er der ikke meget ide i at lave sin faktura i Mamut hvis du
efterfølgende skal lave din bogføring i et andet program.

Jeg savner også oplysninger om hvilke begrænsninger, der er i gratis
versionerne. Det er flot at sige at man f.eks. får et gratis program til
e-handel, men der er helt sikkert en mængde begrænsninger som f.eks. antal
varer, max. omsætning, betalingsmuligheder osv.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 12:36

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Rygaard" <hrje98 FJERNDETTE [Snabel a] mail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:433cf30d$0$49010$14726298@news.sunsite.dk...

Tak for svaret.

> [...]
> Efter min mening er der ikke meget ide i at lave sin faktura i Mamut hvis
> du efterfølgende skal lave din bogføring i et andet program.

Det kan du sikkert have ret i. Er der evt. andre programmer (gratis og lige
til at gå til) du kan anbefale i stedet?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 05-10-05 12:05

> Det kan du sikkert have ret i. Er der evt. andre programmer (gratis og
> lige til at gå til) du kan anbefale i stedet?

Nu fortæller du ikke hvad det er du skal bruge. Den "gratis" pakke fra Mamut
indeholder en del forskellige programmer.
Hvis det er bogføring/fakturering du har behov for, vill jeg kikke på
www.summarum.dk. Han har også en gratis version. Når du får behov for mere
er priserne ganske rimelige.

Fra : Claus Agerskov

Dato : 05-10-05 12:30

"Rygaard" <hrje98 FJERNDETTE [Snabel a] mail.tele.dk> wrote:

> Det kan du sikkert have ret i. Er der evt. andre programmer (gratis og
> lige til at gå til) du kan anbefale i stedet?

Med hensyn til gratis regnskabsprogrammer, så findes der fri software på
dansk der er helt eller delvist færdige nemlig:

SQL Finans
Brugbar udgave i nuværende version 0.9. Forventes i 1.0 senere i år.
Er dog lidt nørdet at få sat op og kræver formodentlig en Linux-server,
men bruger en webbrowser som klient (udviklet til Firefox).
Se http://www.sqlfinans.dk/ og http://news.sqlfinans.dk/

FriFinans
Forventes først i en brugbar udgave til januar 2006 (version 0.9).
Kræver Java.
Se http//www.frifinans.dk/

SQl Ledger
Dansk udgave af et amerikansk regnskabprogram. Danske løsninger leveres
blandt andet af Endelave.net, men kan dog også hentes gratis hjem og
installeres på et Linux/Unix-system.
Se http://www.endelave.net/ og http://www.sql-ledger.com/

Alle tre systemer vil blive præsenteret og diskuteret på LinuxForum BoF 2005
i København her på lørdag den 8. oktober:

http://bof.linuxforum.dk/2005/
--
De herligste hilsner _/
__/ | + Jeg vil leve i en verden, hvor