Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
3dmark 2000
Fra : KLAUS BERGH SVENDSEN

Dato : 07-01-01 22:05

Hej

Jeg har lige kørt en 3dmark 2000 test

den giver mig 2300 point
er det godt nok, har været inde på madonion, men det er hele tiden nede. mit
system er

athlon thunderbird 900mhz
winfast tnt2 32 mb ram
128 mb ram
gigabyte bundkort

Håber på svar

mvh

klaus

Fra : Duck Trucks Inc.

Dato : 07-01-01 22:28

> Hej
>
> Jeg har lige kørt en 3dmark 2000 test
>
> den giver mig 2300 point
> er det godt nok, har været inde på madonion, men det er hele
> tiden nede. mit system er
>
> athlon thunderbird 900mhz
> winfast tnt2 32 mb ram
> 128 mb ram
> gigabyte bundkort

Det sidste stykke tid har lært mig at jeg nok ikke skal gøre mig
så klog på sådanne ting, men umiddelbart synes jeg det lyder ret lavt.

Hvad har du installeret af drivere / hjælpeprogrammer (AGP drivere o.l.)?

Fra : KLAUS BERGH SVENDSEN

Dato : 07-01-01 22:38

Hej
jeg har installeret nvidias detonator 3.
Jeg har ingen agp driver eller hjælpe-prog (findes der nogle)

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 08-01-01 08:18

Duck Trucks Inc. wrote:

> Det sidste stykke tid har lært mig at jeg nok ikke skal gøre mig
> så klog på sådanne ting, men umiddelbart synes jeg det lyder ret lavt.
>
> Hvad har du installeret af drivere / hjælpeprogrammer (AGP drivere o.l.)?

Jeg synes nu ikke det lyder så lavt endda for et TNT2....
--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Fra : Peter Pan

Dato : 07-01-01 22:45

"KLAUS BERGH SVENDSEN" <klaus_bs@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har lige kørt en 3dmark 2000 test
> den giver mig 2300 point
> athlon thunderbird 900mhz
> winfast tnt2 32 mb ram

Dette er en hel pæn score for et TNT2 grafikkort. Du vil få en hel del ud af
at opgradere det grafikkort.

Mvh
Anders

Fra : N/A

Dato : 08-01-01 07:54

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 08-01-01 07:54

"lLaggi" <lLaggi@io.dk> wrote in message
peter det vil ikke give dig ret i at det er en pæn scor for et tnt2 kort
jeg fik 2994 i 3dmark på en duron 700 med 160 mb

lyder mere som mit jeg får 3045 med et TNT2 Ultra og en PIII 600@600 med 256
MB ram i Win2k

Fra : Karsten Vinding

Dato : 08-01-01 08:17

Claus Lerbech Jensen wrote:

> lyder mere som mit jeg får 3045 med et TNT2 Ultra og en PIII 600@600 med 256
> MB ram i Win2k

Jeg får i øjeblikket 3560 på mit CL TNT2 Ultra i standard testen.

Dette på en Athlon Classic 750@936 med GFX kortet clocket til
165core/210mem.

Jeg tror ikke jeg kan presse ret meget mere ud af det kort.

--
Mvh, Karsten.

Tilmeld dig SETI@home (http://setiathome.ssl.berkeley.edu/).
Læs mere om projektet på deres hjemmeside eller på:
"http://www.vinding.adsl.dk/seti.htm"

Fra : Aggeboe

Dato : 08-01-01 11:32

Karsten Vinding wrote:

> [...]
> 165core/210mem.
>
> Jeg tror ikke jeg kan presse ret meget mere ud af det kort.

Og her er mine specs.

Celly 300A@450 på Aopen bx63 pro, 64MB ram
CL TNT2 Ultra 170core/230mem
Driver: 4in1425(1)a og Detonater 3 (6.31)

1503 3DMarks (standard core/mem giver 1492 3DMarks???) i standard
testen.

\Aggeboe
--
Remove XXX when replying

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-01-01 16:48

Mon, 08 Jan 2001 11:32:26 +0100, skrev Aggeboe, på 26 linier, i
<3A59973A.C69E6AD2@bigfoot.com>, :

> [...]
>CL TNT2 Ultra 170core/230mem
>Driver: 4in1425(1)a og Detonater 3 (6.31)
>1503 3DMarks (standard core/mem giver 1492 3DMarks???) i standard
Det lyder ikke af meget mit gamle Banshee havde 1200 med samme
processer.
og 3654 med et MX kort.

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Carsten Suhr

Dato : 08-01-01 17:26

Jeg fik næsten 3800 med Duron600@1000 256MB mem, og et TNT2 ultra med 170
på coren og 205 på mem.

Mvh Carsten

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-01-01 17:48

Mon, 8 Jan 2001 17:25:58 +0100, skrev Carsten Suhr, på 27 linier, i
<93cps6$351$1@news.inet.tele.dk>, :

>Jeg fik næsten 3800 med Duron600@1000 256MB mem, og et TNT2 ultra med 170
>på coren og 205 på mem.
Ja meget lidt mere end mit MX på en 464 celeron

Dog troede jeg de TNT2 Ultra kort var hurtigere.
De er jo ikke meget hurtigere end et Banshee (væsentlig dyre)

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Karsten Vinding

Dato : 08-01-01 23:09

Karsten Andersen wrote:

> Dog troede jeg de TNT2 Ultra kort var hurtigere.
> De er jo ikke meget hurtigere end et Banshee (væsentlig dyre)

3DMark 2000 er heller ikke en særlig rimelig test at sammenligne sådanne
kort under, da den favoriserer kort med T&L meget i forhold til kort
uden (i forhold til moderne spils brug af denne feature).

I reelt brug mærker jeg ikke meget forskel i forhold til min vens
GeForce baserede kort i spil.

Hvis man slår T&L fra i 3DMark2000 på GeForce og så sammenligner så
bliver resultaterne mere sammenlignelige med resultaterne på nuværende
spil, men så ser GeForce kortene ikke så godt ud længere.

Fra : Mikael Johannesen

Dato : 11-01-01 08:54

On Mon, 8 Jan 2001 07:53:36 +0100, "Claus Lerbech Jensen"
<cfp3595@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>peter det vil ikke give dig ret i at det er en pæn scor for et tnt2 kort
>jeg fik 2994 i 3dmark på en duron 700 med 160 mb

Jeg får en score på 1241 med mit AsusV3800 TNT2 Ultra, Detonator 2
driver. 128mb ram, BP6, duel 400mhz Celeron i Windows 98 (har ikke
testet i NT).

Hvad går der galt med min score?

Hilsen
Mikael Johannesen

Fra : KLAUS BERGH SVENDSEN

Dato : 08-01-01 13:16

Nu har jeg så øget ydelsen fra 2300 til 2750, ved hjælp af VIA drivere, er
der andet jeg kan gøre, for det er vel stadig lidt lavt.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 08-01-01 17:45

Måske du skulle overveje at optimere din computer til rigtige
spil/programmer i stedet for at optimere til en kunstig benchmarktest. Bare
fordi du får høj ydelse i 3dmark, betyder det ikke, at din computer kører
alt andet optimalt.

/Anders