Andet multimedie
bentjuul 3670
Print på folier
Fra : Benny VUC

Dato : 29-09-05 09:20

Hej i gruppen

Da jeg sidder og laver en del med Photoshop, er jeg nu blevet spurgt om det
er muligt at få nogle af mine kreationer overført på biler med folie. Den
del har jeg bare ikke forstand på, men kan man det med en almindelig
printer, og hvis man kan, hvad hedder den slags folie så ?
Jeg kunne forestille mig at det ikke kan lade sig gøre med almindeligt Pc
udstyr, men er der mangler i min viden, så vil jeg da blive glad for lidt
information, på dansk eller engelsk.

Mythos (fra en lånt pc)

Fra : per christoffersen

Dato : 29-09-05 09:51

"Benny VUC" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> del har jeg bare ikke forstand på, men kan man det med en almindelig
> printer, og hvis man kan, hvad hedder den slags folie så ?

Jeg tror ikke du kan med en almindelig printer.
Folien skal være en specialfolie og farverne hyper vejrfaste.

Til gengæld er der mange firmaer der beskæftiger sig med den slags, prøv at
søge på bilreklame på Google.
Nogen af dem kan pakke en bil helt ind i folie med tryk...

/Per

Fra : Benny VUC

Dato : 29-09-05 11:27

> [...]
at
> søge på bilreklame på Google.
> Nogen af dem kan pakke en bil helt ind i folie med tryk...

Jeg har kigget lidt omkring, og jeg har ikke kunnet finde noget om at man
kan gøre det "hjemme fra", så der er vi nok enige.
Det andet, det er dem der har kommet og spurgt ikke meget for, for det er i
deres øjne for dyrt, alt skal jo helst være gratis i dag

Mythos

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 12:13

On Thu, 29 Sep 2005 12:26:33 +0200, Benny VUC wrote:

> [...]

> Det andet, det er dem der har kommet og spurgt ikke meget for, for det er i
> deres øjne for dyrt, alt skal jo helst være gratis i dag

Hvis du mener "hjemmefra" mener, at du kan lave den færdige tegning, som du
så sender, i et nærmere specificeret format, til X, som printer det ud på
folie, tror jeg der er mange muligheder. Fra min tid ved Ole Nonbye i Odder
<http://www.nonbye.dk/> husker jeg, at dt var en helt almindelig trafik.
Spørg deres kundeservice.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Benny VUC

Dato : 29-09-05 12:59

> [...]
> så sender, i et nærmere specificeret format, til X, som printer det ud på
> folie, tror jeg der er mange muligheder. Fra min tid ved Ole Nonbye i

Det jeg mente med "hjemme fra" var nu hele processen, fra tegning til
udskrift, men det mener jeg ikke jeg kan med min almindelige ink printer.
Tak for linket

Mythos

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 13:37

On Thu, 29 Sep 2005 13:59:18 +0200, Benny VUC wrote:

> [...]
>
> Det jeg mente med "hjemme fra" var nu hele processen, fra tegning til
> udskrift, men det mener jeg ikke jeg kan med min almindelige ink printer.

Okay, men prøv at kigge lidt hos LMT-gruppen <http://www.lmtgruppen.dk>.
Der har mange sjove ting til såvel erhverv som fuskere: Maskineri, folier,
software og....
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 29-09-05 17:56

Benny VUC skrev:

> [...]
>
> Det jeg mente med "hjemme fra" var nu hele processen, fra tegning til
> udskrift, men det mener jeg ikke jeg kan med min almindelige ink

hmm du har en konkurrent hos www.trd.dk :) De har faktisk også været en
smule aktive i gruppen her, for en del tid siden!

Claus

Fra : Mythos

Dato : 29-09-05 20:00

> hmm du har en konkurrent hos www.trd.dk :) De har faktisk også været en
> smule aktive i gruppen her, for en del tid siden!
>

> Claus
>
> --

Naaa, en konkurrent er det nu ikke, for det er noget jeg selv laver, og er
ikke noget med reklamer eller noget, der er små sjove ting og tekst, og det
er der nogle af de lokale "brianer" der vil have på deres bil og nogle på
deres knallert. Så det er ikke prof.. jeg er ude på, og det er ikke store
priser jeg er ude på heller. Det kunne da bare være sjovt at se noget af det
jeg laver trille rundt på vejene, det kunne så måske give pote i sidste ende

Mythos

Fra : SFJ

Dato : 03-10-05 06:58

> [...]
> det er der nogle af de lokale "brianer" der vil have på deres bil og nogle
> på deres knallert. Så det er ikke prof.. jeg er ude på, og det er ikke

Her hos os printer vi typisk på en folie med 5 års udendørs holdbarhed, til
ca. 400,- /m2. Dertil kommer så kr. 250,- i opstart og kr. 100,- /m2 hvis
folien skal lamineres (giver længere holdbarhed).
Alt i alt ville det så være kr. 750,- for 1 m2. Tænk på hvor mange små
tegninger til knallerter, motorcykeltanke etc. der kan ligge på 1
kvadratmeter print. Det giver faktisk ikke en særlig høj stk-pris. Alle de
Brian'er der kommer her har ikke noget imod at give 50 eller 100 kroner for
at få deres tegning/billede på knallert/motorcykel/bil. Det kan sagtens lade
sig gøre til en meget rimelig pris, og du kan endda tjene lidt på det....

> Det kunne da bare være sjovt at se noget af det jeg laver trille rundt på
> vejene, det kunne så måske give pote i sidste ende

Præcis.

Mail mig evt. på infosnabelaide-sign.dk