Optimering af PC med 6600GT
Fra : Coach [4130]

Dato : 29-09-05 09:04

Hvor stiller jeg spørgsmålet om optimering af min PC?

Jeg har netop sat et 6600GT AGP grafikkort i min PC og oplever at den er
blevet væsentlig sløvere end tidligere med mit GeForce Ti4200.
Jeg har afinstalleret tidligere drivere og genstartet i VGA mode, for
derefter at isætte mit nye kort og installere driverne 77.77.

Jeg har IKKE reinstalleret styresytemet (endnu).

Jeg fik et test resultat på kun 3123 i 3Dmark05 med en:

Intel 3.2 gHz P4 socket 478
Geil1024MB Dual PC3200 ram på WindowsXP Pro
80 GB Seagate Barracude 7200rpm på primær master delt i 2
80 GB Seagate Barracuda 7200rpm på Promise TX100 kort - primær master delt i
4
LiteOn DVDbrænder på Sekundær master.
LiteOn DVDrom på Sekundær slave

Har tidligere kørt rimeligt...men ALDRIG super.
CPU temp: 42 idle -53 full load
GPU temp: 40 idle - 62 full load
Case temp: 38
Påtænker at montere Zalman VF700 + ZM-VHS1 HSIcooler på 6600GT.

Resultaterne er langt fra godt nok til mig. :-\

Hvad er det I gør, når I får de gode resultater?
Kan man komme "i lære" her i gruppen?

Jeg er træt af altid at få de dårlige resultater.

mvh
Bri@n

Fra : FedeDorit

Dato : 29-09-05 15:31

"Coach [4130]" <coach[nospam]@[slet]lite.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er det I gør, når I får de gode resultater?
> Kan man komme "i lære" her i gruppen?
>
> Jeg er træt af altid at få de dårlige resultater.

Her er mit setup:
AMD XP2600+ T.Bred (2.08 Ghz)FSB333 mzh Socket A
Abit NF7-S Rev.2.0 Nforce 2 bundkort + NForce 5.10 chipset drivere
2*512 mb Samsung PC3200 ram Dual Channel Setup (ram timings 3.4.4.7)
MSI NX6600GT VTD128 AGPx8 128 MB Grafikkort +Nvidia ForceWare 78.01
120 Gb Seagate Barracuda 7200.7 7200 rpm ATA133 HD delt i 3 partitioner
(Pri.Master)
20 Gb Quantum Fireball LCT 20 5400 RPM ATA100 (Pri.Slave) :)
Asus DVD drev (Sek.Master)
NEC2500A DVD-brænder (Sek. Slave)
Nyinstalleret Win XP Pro med nyeste updates+Direct X9.0c
Norton Antivirus 2005+ Emule kørende i baggrunden.

INTET er overclocket !

Jeg får 3263 med 3Dmark05 v.120 Free version i Default Benchmark.

Måske du skulle prøve en Format C:
Du har jo en større cpu end jeg men hvorvidt det har indflydelse på 3Dmark05
ved jeg ikke.

Fra : Coach [4130]

Dato : 29-09-05 18:50

> "Coach [4130]" <coach[nospam]@[slet]lite.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

FedeDorit skrev:
> [...]
>
> Måske du skulle prøve en Format C:
> Du har jo en større cpu end jeg men hvorvidt det har indflydelse på

Jeg prøver lige en format C: i morgen og ser hvordan det ser ud.

Ud fra de data du oplyser omkring din PC, vil jeg mene at vores PC'er er
nogenlunde ligeværdige...og du får da også nogenlunde samme score.

Det med den større CPU....ja, men det er også en "Intel stegepande 3,2 gHz",
og din er en AMD, så det går nok lige op.
Hvad er din temp. på henholdsvis CPU og GPU om man må spørge?

mvh
Bri@n

Fra : FedeDorit

Dato : 29-09-05 19:58

> [...]
> gHz",
> og din er en AMD, så det går nok lige op.
> Hvad er din temp. på henholdsvis CPU og GPU om man må spørge?

Øhh GPU ved jeg ikke men cpu ligger vel på en 50 -55 grader med en 80 kr
Thermal Take køler.

Fra : Jens G

Dato : 29-09-05 16:28

On Thu, 29 Sep 2005 10:03:41 +0200, "Coach [4130]"
<coach[nospam]@[slet]lite.danmark> wrote:

>Jeg har netop sat et 6600GT AGP grafikkort i min PC og oplever at den er
>blevet væsentlig sløvere end tidligere med mit GeForce Ti4200.
[...]
>Jeg fik et test resultat på kun 3123 i 3Dmark05 med en:
>
>Intel 3.2 gHz P4 socket 478
[...]
>Resultaterne er langt fra godt nok til mig. :-\

Det er ikke så meget lavt set i forhold til andre systemer der svarer
nogenlunde til dit.
Prøv at se på:
http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectsearch

Sæt dine data for CPU, grafikkort og styresystem ind i skemaet, og se
hvad andre har fået. Der er godt nok et par stykker der har fået meget
høje scores, men ellers ligger de nogenlunde som dig.

Hvis du vil meget højere op kommer du til at overclocke.
Mit 6600GT(PCIe) kører helt stabilt ved 580 / 1200 MHz.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Coach [4130]

Dato : 29-09-05 18:53

"Jens G" <jens@no.spam.for.me.pls> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du vil meget højere op kommer du til at overclocke.
> Mit 6600GT(PCIe) kører helt stabilt ved 580 / 1200 MHz.

Hvordan overclocker du dit kort?
Bruger du et program til at øge MHz?

mvh
Bri@n

Fra : Jens G

Dato : 29-09-05 21:50

On Thu, 29 Sep 2005 19:52:49 +0200, "Coach [4130]"

>Hvordan overclocker du dit kort?
>Bruger du et program til at øge MHz?

Først må jeg hellere lige rette det "meget" jeg skrev. Det er jo slet
ikke noget der virkelig batter, men det kan da måles. Det gav vel
10-15%

Jeg bruger CoolBits, der egentlig bare er en editering i
registreringsdatabasen som enabler Nvidias eget overclocking tool.

Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt vejledningen til det, men man burde
nemt kunne finde den ved at søge på Google.