Andet multimedie
bentjuul 3670
Bytte en farve me en anden (Illustrator)
Fra : Marianne

Dato : 28-09-05 20:38

Hej

Jeg har fået lavet noget kludder med nogle tegninger. Jeg har flere filer
med en bestemt grundfigur. Denne figur skal være ens i alle filerne, men jeg
er desværre kommet til at farve den med to forskellige farver (gråtoner).

Kan jeg på de forkerte tegninger bytte den forkerte grå ud med den rigtige?
Jeg har dens HEX-nummer fra pipetteværktøjet.

mvh
marianne

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-09-05 20:47

Marianne skrev:

> Kan jeg på de forkerte tegninger bytte den forkerte grå ud med
> den rigtige?

Det nemmeste ville nok være, at vælge en flade med den forkerte farve
og derefter gå i Select > Same > Fill Color (eller måske Stroke Color,
hvis det drejer sig om stregen). Nu får du samtlige flader med den
valgte farve valgt, og kan nu blot ændre alle til den ønskede farve på
samme tid.

--
Hilsen
Madsen