Problemer med CPI hussar
Fra : Sace

Dato : 28-09-05 19:11

Hej NG!

Jeg har en 2002 CPI Hussar FL til at stå, som jeg overvejer at begynde
at køre på til dagligt. Den har dog 3 problemer: Den er ikke så
hurtig som den burde være. Det er ikke meningen den skal tunes, men
har en fornemmelse af at den yder for lidt i forhold til det den burde.
På en god dag går den 50, og det tager virkelig sin tid. Den har std
filter, pillet skive og en TG basic udstødning.

Anden ting; Benzinforbrug! Den tømmer en tank på 5 liter på 50km!
Den går helt jævnt i motoren, og oser ikke unødigt. Det forsvinder
bare meget hurtigt! Tankdækslet slutter ikke helt tæt, og er klar
over at noget fordamper. Men der burde ikke forsvinde 2 liter på en
10km tur. Har en fornemmelse af at den hælder det ud, men der er intet
synligt og heller ikke der hvor man parkere den er der spild? Den køre
med std karburator.

Tredje; Der er ingen choker på den, den virker ikke. så der er bare
et tomt hul der hvor den burde sidder. Det er rimeligt let at få den
startet når man lige holder en finger for hullet. Den køre som den
skal en kilometer ca, og så begynder den at tabe trækkraft. Derefter
sætter den ud, køre igen og sådan bliver det ved. Når man stopper
dør den helt, og er umulig at starte kun med elstart. Men så holder
man igen en finger for choker hullet, og den starter med det samme og
kører videre som den skal..

Er der nogen af jer der har ideer til hvordan jeg skal få denne
maskine på ret køl igen, så jeg kan bruge den til at køre på?
(kommentare som "køb noget andet end CPI" og lign. frabedes)

/Anders Poulsen

Fra : NoShyGuy

Dato : 29-09-05 18:15

Du skal klart nok ha købt den choker som mangler. Dysen i chokeren er
40-60 og din mainjet er 60-70 så det er derfor den sluger det hele.
Det undre mig ikke hvis den prutter og virker meget sløv.
Sæt chokeren i igen. så virker din CPI som den skal.
CPI er et fint billigt mærke, hvis de behandles godt.
De er ikke så robuste.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sace

Dato : 03-10-05 08:00

NoShyGuy skrev:

> [...]
> Sæt chokeren i igen. så virker din CPI som den skal.
> CPI er et fint billigt mærke, hvis de behandles godt.

Hey. Mange tak skal du have. Problemet er at chokeren ikke virker, men
så må jeg jo have købt mig en anden. De er bare så sk*de dyre

/Anders Poulsen

Fra : Allan Riise

Dato : 03-10-05 08:21

http://www.thansen.dk/product.asp?c=597222908&n=521146783&pn=521147439

--
Allan Riise

Fra : gumuk

Dato : 06-10-05 21:47

hej
der er ikke nogle dysser i en choker
en choker fungere på denne måde
den lukker for luften så din motor får mere bensin end luft når du skal
starte
når så din motor er blivet varm , for din motor for meget luft , da den
suger luft ind igemmen det hul som chokeren skulle side i ,
derfor dør den
så du bliver nok nød til at bide i det sure æble og købe en ny choker
eller tage en lille klud og en stykke træ i samme stærrelse som choker
hullet , prøv at sætte det hullet
se om den kan køre bedre med det
mvh
gumuk

http://www.kandu.dk/

Fra : Sace

Dato : 09-10-05 21:00

Hey.

Okay, tak for det. Jeg fik aldrig løst problemet, har solgt den og
købt en suzuki katana LC - det er godt nok en fed maskine ved siden af
den gamle hussar :P

/Anders