MS Word 2009 opdatering af felt
Fra : Jacob Mygind

Dato : 28-09-05 12:45

Hej NG

I bunden af alle dokumenter der skrives her i firmaet har vi et felt
hvor filnavnet bliver skrevet, så alle kan finde den ude på drevene. Men
jeg kan ikke få den til at opdatere feltet automatisk når det gemmes,
hvilket medfører at en meget stor del af alle dokumenter ender med samme
navn , og så er det jo ikke til meget hjælp. Kan det ikke lade sig
gøre eller mangler jeg bare at finde det sidste flueben?

Mvh
Mygind

Fra : Jacob Mygind

Dato : 28-09-05 12:52

Arghh sku fuck, jeg har ikke nogen tidsmaskine, så det er MS Word 2002

Pyha heldigvis så jeg den selv først

Mvh

Mygind

Fra : Mads

Dato : 28-09-05 13:27

"Jacob Mygind" <jacob_mygindFJERN@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> navn , og så er det jo ikke til meget hjælp. Kan det ikke lade sig
> gøre eller mangler jeg bare at finde det sidste flueben?

Jeg går udfra det er et felt som {FileName} eller {FileName \p} og at du/I
bruger en template.

Problemet er at det felt først giver mening når dokumentet er gemt (en
gang). Indtil da står bare "Doc1" eller tilsvarende.
Og det du ønsker er at feltet dvs dokumentet skal opdateres efter det er
gemt. Det kan man ikke.

Men der er forskellige metoder til at omgå det. Men det kræver lidt makroer.

1. Lav en makro er der gør at det første man skal er at gemme dokumentet.
Det vil gøre at feltet kan opdateres og i et eller andet omfang give mening
når dokumentet gemmes igen.

2. Lav en makro der gemmer dokumentet igen efter at feltet er opdateret.

Og så lige en løsning der ikke kræver en makro

3. Mind alle i firmaet om at man gemmer, opdaterer felter, og så gemmer en
gang til.

Mvh Mads

Fra : Jacob Mygind

Dato : 28-09-05 13:42

"Mads" <mads.knudsen@FjerndettEprivate.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg går udfra det er et felt som {FileName} eller {FileName \p} og at
du/I
> bruger en template.

Jep

> [...]
> gang). Indtil da står bare "Doc1" eller tilsvarende.
> Og det du ønsker er at feltet dvs dokumentet skal opdateres efter det

ØV det havde ellers været nummet et.

> Men der er forskellige metoder til at omgå det. Men det kræver lidt
makroer.

Hmm makroer er jeg ikke nået til på mit "lær mere om en masse programmer
efter fyraften" kursus, men nu er det måske på tide.

> [...]
mening
> når dokumentet gemmes igen.
>
> 2. Lav en makro der gemmer dokumentet igen efter at feltet er

Hmm er det ikke snart lige så bøvlet som at gøre det manuelt, eller er
det muligt at lave en makro der starter automatisk når skabelonen åbnes?

> Og så lige en løsning der ikke kræver en makro
>
> 3. Mind alle i firmaet om at man gemmer, opdaterer felter, og så
gemmer en
> gang til.

Jaja måske skulle vi lave en oplysningskampagne.
Altid huske aldrig glemme, gemme opdatere og gemme.
Måske det vil lykkes hvis jeg finder på et godt rim et rim eller noget

Mvh
Mygind

Fra : Mads

Dato : 28-09-05 14:59

> [...]

> Hmm er det ikke snart lige så bøvlet som at gøre det manuelt, eller er
> det muligt at lave en makro der starter automatisk når skabelonen åbnes?

Makroer kan sættes til at afvikles ved åbning og lukning af dokumenter og
Word, ved et hav af andre spændende events, makroer kan laves til at køre
istedet for Word's normale funktionalitet.

Mulighederne er stort set ubegrænset. Det umulige tager en dag mere at
udvikle ;)

> gemmer en
>
> Jaja måske skulle vi lave en oplysningskampagne.
> Altid huske aldrig glemme, gemme opdatere og gemme.
> Måske det vil lykkes hvis jeg finder på et godt rim et rim eller noget

Så den løsning der passer dig/Jer afhænger af nødvendigheden af at ting sker
på en bestemt måde. Jo mere mere nødvendigt jo flere resourcer kan der
bruges (betalte kurser mm)

Mvh Mads.

Fra : Jacob Mygind

Dato : 29-09-05 10:23

"Mads" <mads.knudsen@FjerndettEprivate.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> istedet for Word's normale funktionalitet.
>
> Mulighederne er stort set ubegrænset. Det umulige tager en dag mere at

Jamen det må jeg lære en dag, hvor jeg får god tid.

KLIP

> Så den løsning der passer dig/Jer afhænger af nødvendigheden af at
ting sker
> på en bestemt måde. Jo mere mere nødvendigt jo flere resourcer kan der
> bruges (betalte kurser mm)

Betalte kurser, det kender min chef ikke noget til, så jeg går i gang
med en oplysningskampagne.

Mvh
Mygind

Fra : Rosco40

Dato : 02-10-05 10:35

"Jacob Mygind" skrev d. 29-09-05 10:23 dette indlæg :
> Men nedenstående kode skal gemmes i et modul i skabelonen - så kan du
altid refererer til den fra ThisDocument i f.eks. Document_Close
>[Code]
>Sub OpdaterRefFelter()
'Denne funktion opdater alle referancefelter i dokumentet
Dim n As Integer
Dim TypeFelt As Variant

Application.ScreenUpdating = False

On Error Resume Next
For n = 1 To ActiveDocument.Fields.Count
TypeFelt = ActiveDocument.Fields.Item(n).Type

'Kun referancefelter
If TypeFelt = "3" Then
ActiveDocument.Fields.Item(n).Update
End If
Next

For Each rngStory In ActiveDocument.StoryRanges
rngStory.Fields.Update
Next

Application.ScreenUpdating = True

End Sub

http://www.kandu.dk/

Fra : Rosco40

Dato : 02-10-05 11:11

Fra : Jacob Mygind

Dato : 04-10-05 07:16

"Rosco40" <Rosco40.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

KLIP

Ja jeg fatter ikke en bønne, men måske jeg skulle sætte mig på
skolebænken.

Men tak
Mvh
Mygind

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 14:10

Hej Jacob

Du kan klare dig langt hen ad vejen ved :

Funktioner > Indstillinger > Udskriv > Opdater felter

Inden dokumentet bliver printet, sørger Word for at opdatere felterne.

Hvis du vil gøre det manuelt, kan du bruge en eller flere af nedenstående:

* klikke på et felt og taste F9
* markere hele dokumentet (ctrl+a) og taste F9
* dobbeltklikke på top- eller bundtekst, markere alt (ctrl+a) og taste F9.

Men - det er ærgeerligt, at der ikke er et lille flueben at sætte.

Vh Bent