Hvilken 45 knallert til 20 km om dagen
Fra : jones_net

Dato : 28-09-05 08:01

Hejsa

Jeg står i en situation, hvor jeg det næste ½ år skal køre 2x10 km til og
fra arbejde. Konen har bilen, og jeg får den ikke tilbage før om 6
måneder

Men jeg tænkte jo på, at så kunne jeg skaffe en knallert 45 - men hvilken?

Det er jo så hér, jeg håber I kan komme med lidt input

Den skal som sagt køre 20 km om dagen
Den skal køre om vinteren
Den skal være lovlig
Den skal starte hver dag uden problemer
Udseendet er lige meget

Hvad skal jeg kigge efter - skal det være en lidt brugt eller en ny?
Hvad må en brugt koste, hvis den f.eks. er 2, 4, eller 6, år gammel?

Jeg har ikke kigget i andet en biler de sidste 10 år, så jeg aner intet om
dette marked, så eks. på mærker og modeller er meget velkomne

/J

Fra : Kostas

Dato : 28-09-05 09:23

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg har ikke kigget i andet en biler de sidste 10 år, så jeg aner
> intet om dette marked, så eks. på mærker og modeller er meget

Hvis det skal være lidt sjovt - og man ikke er 18 år. Så kunne en Aprilia
Habana være sagen. Den findes som costum og retro. Har selv denne:
http://www.aprilia.dk/shop/detail1.asp?nr=580

Den er jeg super glad for - sidste år var der vist kun 2 dage jeg måtte
tage bussen. Kører hver dag 6 km hver vej.

Den har en størrelse der gør at den ikke bliver overset i trafikken. Der er
ikke så mange billister der overhaler for tæt på.

mvh

Kostas

Fra : jones_net

Dato : 28-09-05 10:32

"Kostas" <email@kostas.dk> wrote in message
> [...]

> Hvis det skal være lidt sjovt - og man ikke er 18 år. Så kunne en Aprilia
> Habana være sagen. Den findes som costum og retro. Har selv denne:

Øhhh, skal man ikke være 18 og have kørekort for at måtte køre på en 45'er?

/J

Fra : Kostas

Dato : 28-09-05 10:41

> Øhhh, skal man ikke være 18 og have kørekort for at måtte køre på en
> 45'er?
>

> /J

he he jo - mindre detalje...

Det er bare ikke lige sådan en teenage maskine som f.eks. en Peugeot 206
tingest er - det var der budskabet lå begravet

Men jeg kan så sige at min er 5 år og kører 18 km/l - det er jo også værd
at have med.

mvh

Kostas

Fra : RepsaC_

Dato : 28-09-05 11:45

Jeg vil sige en Aprilia Area 51. Kører selv på en og den er kanon og har en
dejlig stor tank på 12 L.
Køreegenskaberne er i top og så kører den 28 km/l. Min gør og den er til
salg.
Se den på: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=56533

Hvis det har interesse eller andre spørgsmål så senden mail.
Hilsen Casper

Fra : jones_net

Dato : 28-09-05 12:29

> [...]
> tingest er - det var der budskabet lå begravet
>
> Men jeg kan så sige at min er 5 år og kører 18 km/l - det er jo også værd

OK, så forstår jeg

/J

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 06:40

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> måneder
>
> Men jeg tænkte jo på, at så kunne jeg skaffe en knallert 45 - men hvilken?

Hvis det skal være en billig scooter, og en som kører langt på literen -
tjek billig-scooter.dk

kim

Fra : jones_net

Dato : 29-09-05 11:58

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> wrote in message

> "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message

> Hvis det skal være en billig scooter, og en som kører langt på literen -
> tjek billig-scooter.dk

Tak for at rigtigt godt link!

/J

Fra : hammock

Dato : 30-09-05 23:27

Fra : GK

Dato : 01-10-05 02:42

der er kun en scooter i top klasse ,, Gilera Runner og det er bare NR 1
... kvali koster jo

Fra : RpR

Dato : 03-10-05 06:40

> der er kun en scooter i top klasse ,, Gilera Runner og det er bare NR 1
> .. kvali koster jo

Runnere er slet ikke dyre, de fås helt ned til 6000,- hvor de stadigvæk
starter og kører godt, men så har de self' en del skrammer, men det er vel
ligemeget når den bare skal bruges som bil #2?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~