x800 gto forvandles til x850xt. For godt t~
Fra : michael bs

Dato : 27-09-05 23:21

Det lyder næsten for godt til at være sandt. Man tager et x800gto til fx
1700kr hos shg.dk og modder/clocker det og vupti er det forvandlet til det
meget mere kostbare x850xt.
Jeg har læst om fænomenet flere steder. Fx her:
http://www.techpowerup.com/art...

Hvad er Jeres kommentarer?
Det må da være noget at gå efter. Specielt når man som jeg skal have
vandkøling i den bestilte PC.

mvh Michael

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-09-05 20:40

> Jeg har læst om fænomenet flere steder. Fx her:
> http://www.techpowerup.com/art...

Linket virker ikke - men det lyder usandsynligt, da det så vidt jeg ved
er en anden core som bruges i X850XT...

Du er velkommen til at sende et fungerende link, så kan vi da se på hvor
veldokumenteret dit rygte er

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-09-05 21:47

Esben von Buchwald wrote:

> Linket virker ikke - men det lyder usandsynligt, da det så vidt jeg
> ved er en anden core som bruges i X850XT...
>
> Du er velkommen til at sende et fungerende link, så kan vi da se på
> hvor veldokumenteret dit rygte er

Mon ikke der er tale om følgende link ?
http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/127

Kender iøvrigt intet til det pågældende mod, men det lyder ikke
usandsynligt, taget i betragtning af hvad man kan modde sig til med nvidia
kort nu om dage.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : michael bs

Dato : 28-09-05 22:26

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke der er tale om følgende link ?
> http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/127

Ja, lige præcis. Ved ikke hvad der lige skete med mit link.
mvh Michael

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 29-09-05 15:31

> [...]
>
> Kender iøvrigt intet til det pågældende mod, men det lyder ikke
> usandsynligt, taget i betragtning af hvad man kan modde sig til med nvidia

Well, der er tale om at Sapphire laver en speciel udgave af X800GTO
kaldet GTO2... De har formentlig købt en bunkte R480 chips fra ATI, som
ikke var helt gode nok til at sidde på X850XT, og derfor har de disablet
4 af de 12 pipelines, og solgt dem på billigere kort.

"tricket" med at åbne pipelines er gammelkendt, og man kan være heldig
at det virker, man kan også være uheldig at lortet begynder at lave
grafik-fejl i stor stil

derudover har de overclocket kortet over 10% og opnår derved resultater
som svarer til X850XT PE

spørgsmålet er bare hvor stabilt det kører, der er jo en grund til at
ATI kasserer de R480 chips som ryger i sapphires GTO2 kort
--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : michael bs

Dato : 29-09-05 16:31

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> spørgsmålet er bare hvor stabilt det kører, der er jo en grund til at ATI
> kasserer de R480 chips som ryger i sapphires GTO2 kort

Vil det sige at modding tricket ikke virker på PowerColor x800gto :
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341075

??

Det håber jeg sandelig, da jeg har bestilt dette kort.
Man kan vel overclocke det en tand mindre end x850xt pe ogbibeholde
stabilitet og få markant forbedring stadigvæk.?

mvh Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-09-05 11:19

> Vil det sige at modding tricket ikke virker på PowerColor x800gto :
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341075
>
> ??

Det vil ikke virke nej, der sidder en anden core på Powercolors

> Det håber jeg sandelig, da jeg har bestilt dette kort.
> Man kan vel overclocke det en tand mindre end x850xt pe ogbibeholde
> stabilitet og få markant forbedring stadigvæk.?

Du kan sikkert godt overclocke, men hvis det bliver ustabilt skal det
tilbage igen, overclocking fjerner garantien. Du vil dog aldrig få lige så
meget ydelse ud af R420 chippen på X800 som du får af R480 Chippen der
sidder på X850 eller på saphires X800 GTO2

Mvh
Simon