viking tørhandske system
Fra : Andreas Paulsen

Dato : 27-09-05 15:41

Hej Gruppe

Jeg har skaffet mig en viking gummidragt temmeligt billigt dog er ærme
manchetterne i skidt stand.
Jeg er dog noget kuldskær og vil derfor gerne have tørhandsker. Er der nogen
der har erfaring
med montering af ringsystemer på sådan en viking HD dragt ?

Hilsen
Andreas

Fra : sln

Dato : 27-09-05 17:30

"Andreas Paulsen" skrev d. 27-09-05 15:41 dette indlæg :
> [...]

nogen
> der har erfaring
> med montering af ringsystemer på sådan en viking HD dragt ?

Håber du får glæde af dragten,prøv at gå ind på www.dyk-brand.se der kan
du finde alt hvad du skal bruge.

Hilsen Søren søllerød brand.

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Paulsen

Dato : 27-09-05 18:51

> Håber du får glæde af dragten,prøv at gå ind på www.dyk-brand.se der kan
> du finde alt hvad du skal bruge.
>
> Hilsen Søren søllerød brand.

hej søren

Ja jeg har lige snakket med bjørn derovre fra, men det jeg er i tvivl om er
om
der fås et system med "quick cuff" så der er udskiftelige manchetter.
Men det kunne jo også være at jeg skulle bide i det sure æble og få monteret
nye
manchetter på den.

hilsen
andreas

Fra : HKN

Dato : 27-09-05 19:08

Men det kunne jo også være at jeg skulle bide i det sure æble og få
monteret
> nye
> manchetter på den.

http://www.gummifabrikken.dk/default.asp?Action=Menu&Item=367

Mvh
Henrik

Fra : Andreas Paulsen

Dato : 27-09-05 20:15

..

> http://www.gummifabrikken.dk/default.asp?Action=Menu&Item=367

Det ser da egentligt meget godt ud, så skal jeg bare finde diameteren på
ærmet og
se om det passer !

Hilsen
Andreas

Fra : Carina &Tonny

Dato : 27-09-05 19:07

"Andreas Paulsen" <andreas@kemi.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen der har erfaring
> med montering af ringsystemer på sådan en viking HD dragt ?

Hej Andreas

Dykker selv med Viking gummidragt. Lad være med at gå på kompromis med mørt
gummi - du bliver både våd og kold.
Jeg har faste armringe + en manchet på min dragt. Når det så bliver
"slædehunde" koldt skifter jeg bare fra våd til tørhandsker. Vikings de
rigtige gode med tre finger holder man varmen. Ulempe, alt Viking i DK er
alt for dyrt.

V/Tonny Hansen

Fra : Andreas Paulsen

Dato : 27-09-05 20:09

> [...]
> "slædehunde" koldt skifter jeg bare fra våd til tørhandsker. Vikings de
> rigtige gode med tre finger holder man varmen. Ulempe, alt Viking i DK er

Hej Tonny

Bruger du så "det gamle" ringsystem ? hvor man ikke kan få tørhandskerne af
selv ?

Hilsen
Andreas

Fra : Carina &Tonny

Dato : 28-09-05 06:53

> Bruger du så "det gamle" ringsystem ? hvor man ikke kan få tørhandskerne
> af selv ?
> Hilsen
> Andreas
Det kan godt være lidt svært ja, at få den første handske af selv. Men så er
der nu næsten altid et flinkt menneske i nærheden som lige hjælper til.

V/Tonny Hansen

Fra : Allan Jensen

Dato : 28-09-05 10:32

....ja du er skide heldig Tonny, at du kender så mange flinke fyre som altid
vil hjælpe.

Men sig mig, er det ikke ligesom om du altid fryser om fingrene, ligemeget
hvor varmt det er?

mvh. Allan J.

Fra : Carina &Tonny

Dato : 28-09-05 19:21

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil hjælpe.
> Men sig mig, er det ikke ligesom om du altid fryser om fingrene, ligemeget

Øvv, du lovede ikke at sige det, men du har faktisk lidt ret

V/Tonny Hansen

Fra : Andreas Paulsen

Dato : 28-09-05 19:51

> [...]

> er der nu næsten altid et flinkt menneske i nærheden som lige hjælper til.

Ok hvor nemt er det at monterer manchetterne selv ? og en neopren
ansigtstætning ?
Ringene er vel ikke det store problem?

Hilsen
Andreas

Fra : Carina &Tonny

Dato : 29-09-05 10:31

> Ok hvor nemt er det at monterer manchetterne selv ? og en neopren
> ansigtstætning ?
> Ringene er vel ikke det store problem?
>
> Hilsen
> Andreas

Nej det er ikke det store problem, hvis du bare er lidt omhyggelig.
Prøv evt at få en vejledning hos ham "gummimanden" fra Helsingør eller nogle
andre her i gruppen.

V/Tonny Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-05 21:14

Andreas Paulsen wrote:

> Bruger du så "det gamle" ringsystem ? hvor man ikke kan få
> tørhandskerne af selv ?

jeg har prøet mange ring systemer efter hånden, det eneste system som er tæt
hver gang uden problemer er Viking "det gamle" ringsystem, det virker
perfekt, det kræver aldrig opmærksomhed, det er altid tær og med lidt
træning ca 4-5 dyk så kan du selv tage hanskerne på, det kan jeg i hvert
tilfælde, og få dem af er intet problem, det er da lettere end at få et par
våd hansker af, det er bare et perfekt system og det kan værmt anbefales.

det eneste er at deres standart inder hanske er for kold til mig.

mvh Morten