Q: 2 skærme i XP Home
Fra : Wolle

Dato : 27-09-05 14:42

Hej.

Er der noget, der skal aktiveres eller lign i XP eller grafikkort for at
køre udvidet
skrivebord på 2 skærme.
Gl. Skærm på VGA udgang og fladskærm på DVI via DVI-VGA adapter.
Skærm-/grafikkort ATI Medion Radeon 9800 XXL skulle iflg. det jeg kan finde
understøtte 2 skærme på denne måde, men fladskærm på DVI udgang slukkes
"Going to sleep", når XP er færdig med startbillederne. Fladskærmen viser
samme opstartsbilleder som VGA, og viser det samme hele tiden, når der
køres i fejlsikret tilstand.
Har prøvet at spørge i dk.edb.hardware.skærm uden at finde en løsning -

Mvh. Wolle.

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-09-05 15:03

Wolle wrote:
> [...]
> hele tiden, når der køres i fejlsikret tilstand.
> Har prøvet at spørge i dk.edb.hardware.skærm uden at finde en løsning

Hej Wolle.

Har du aktiveret 'udvid skrivebord til denne skærm'..?

Højreklik på skrivebordet, vælg egenskaber og klik på det sidste
faneblad.
Højreklik så på billedet der repræsenterer den inaktive skærm og vælg
aktivér, eller noget i den retning.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Wolle

Dato : 27-09-05 15:18

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Højreklik på skrivebordet, vælg egenskaber og klik på det sidste faneblad.
> Højreklik så på billedet der repræsenterer den inaktive skærm og vælg

Hej.

Undskyld de mangelfulde oplysninger.
Ja, jeg har vist aktiveret alt, jeg kunne finde og primær skærm ser også ud
til, at der er udvidet, da musen kan køre langt ud.
Men sekundær skærm er "gået to sleep".

Mvh. Wolle

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-09-05 18:18

Wolle wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

snip

> Undskyld de mangelfulde oplysninger.
> Ja, jeg har vist aktiveret alt, jeg kunne finde og primær skærm ser
> også ud til, at der er udvidet, da musen kan køre langt ud.
> Men sekundær skærm er "gået to sleep".

Hvad hvis du bytter om på skærmene, sker det samme så?

-Sune

Fra : Wolle

Dato : 27-09-05 22:04

> snip

> Hvad hvis du bytter om på skærmene, sker det samme så?
>
> -Sune

Ja, det er hele tiden den skærm, der sidder på DVI udgangen, der går "to
sleep".

Mvh. Ole

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-09-05 23:56

Wolle wrote:

(...)

Lige for at rekapitulere (eller hvad det nu hedder):

Begge skærme virker fint på VGA-udgangen og begge går i standby på
DVI-udgangen.
DVI -> VGA adaptoren virker også, for der er billede på begge skærme
(clone mode) i fejlsikret tilstand.
Deraf følger at der heller ikke er noget galt med selve grafikkortet.

Altså må det være et software-problem... right?

Har du prøvet at bruge Catalyst-afinstalleringsværktøjet fra ATI og
geninstallere driveren?

Grunden til at jeg nævner afinstalleringsværktøjet er, at så er du 100%
sikker på at når du geninstallerer driveren så bliver alle
standardindstillinger genetableret. Det kunne være en idé.

Du kan også prøve at kigge på indstillingerne for DVI udgangen når du
starter op i fejlsikret tilstand. Er den indstillet til at køre i en
urimelig høj opløsning/refresh rate?

Prøv at sætte opløsningen ned til 640x480 og genstart maskinen normalt.

Prøv at skifte mellem clone mode og desktop spanning under normal
tilstand. Prøv at indstille den sekundære skærm på forskellige måder i
driverens kontrolpanel.

-Sune

Fra : Wolle

Dato : 28-09-05 20:46

> [...]
>
> Prøv at skifte mellem clone mode og desktop spanning under normal
> tilstand. Prøv at indstille den sekundære skærm på forskellige måder i

Hej Sune.

Tak for din hjælp.

Har prøvet alt det, du har nævnt + en masse andet. - stadig intet resultat -
DVI udgang er og bliver død, når Win. kører i normal tilstand.
Må nok erkende, at mit grafikkort alligevel ikke kan køre 2 skærme som
udvidet skrivebord.
Hvis jeg ikke snart finder en løsning, må jeg nok give op - har brugt alt
for megen tid på det projekt.

Mvh. Ole

Fra : Wolle

Dato : 01-10-05 11:39

> [...]
>
> Prøv at skifte mellem clone mode og desktop spanning under normal
> tilstand. Prøv at indstille den sekundære skærm på forskellige måder i

Hej hej.

Problemet løst - en anden sekundær skærm kunne modtage fra DVI udgang via
adapter.

Mvh. Ole