Hvor mange watt bruger et nVidia 6600
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-09-05 20:55

Er blevet hooked på PC-spil og overvejer derfor at anskaffe et nyt kort
baseret på nVidia 6600GT. Hvor meget strøm bruger sådan et kort cirka?
Har en fornemmelse af, at min lille strømforsyning (vist på sølle 250W!)
ikke helt kan følge med her...

Janus

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 21:28

"Janus Sandsgaard" <spamthis@janus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en fornemmelse af, at min lille strømforsyning (vist på sølle 250W!) ikke

De fleste nVidia 6600 GT grafikkort kræver en 350 watts strømforsyning.

/Bent

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-09-05 23:49

Bent Eriksen wrote:

> De fleste nVidia 6600 GT grafikkort kræver en 350 watts strømforsyning.

Hvor meget bruger kortet alene?

Janus

Fra : MAT

Dato : 27-09-05 08:27

> Hvor meget bruger kortet alene?

Se fx. http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/08/24/7826039
Vil du kende CPU'ens strømforbrug er her en side over de fleste CPU'ers
strømforbrug: http://users.erols.com/chare/elec.htm

Husk at en strømforsynings antal watt ikke er eneste parameter for hvor
meget den yder.
Det enkleste svar på om du kan nøjes med 250 watt er: Nej!
Uanset kortets watt forbrug bør du erfaringsmæssigt have mindst 300 og helst
350 watt strømforsyning til en PC med et nVidia 6600 GT grafikkort.
Det afhænger selvfølgelig også af om du har en eller flere harddiske,
lydkort, tændte firewire og USB-porte samt netværkskort og DVD-drev kørende,
samt om du har intentioner om at over-clocke grafikkortet.
Du kan med fordel lave 2 opstartskonfigurationer, en til normalt brug og en
til spil - hvor alt ikke relevant (for spillet) er deaktiveret så de
ikke-relevante enheder ikke sluger strøm.
I sidstnævnte tilfælde kan du se hvor meget du kan presse kortet inden du
investerer i en ny strømforsyning.

Venligst

Fra : N´far \(8600\)

Dato : 27-09-05 11:24

"MAT" <non-exit@non-exit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke-relevante enheder ikke sluger strøm.
> I sidstnævnte tilfælde kan du se hvor meget du kan presse kortet inden du

I principet enig med dig. Alligevel:
Min kammerat kørte en 2500+ , 2dreve, 2 harddiske og et 6800 med en 235W
PSU.
Men det var måske en af de gode gl. sager..

> Du kan med fordel lave 2 opstartskonfigurationer, en til normalt brug og
> en til spil - hvor alt ikke relevant (for spillet) er deaktiveret så de
> ikke-relevante enheder ikke sluger strøm.

Det lyder meget spændende. Vil du uddybe det lidt evt. ?

Mvh.

Fra : MAT

Dato : 27-09-05 17:55

> Det lyder meget spændende. Vil du uddybe det lidt evt. ?

Det afhænger selvfølgelig at dit styresystem, men anvender du Windows XP kan
du gøre som følger:
Kontrolpanel - System - Egenskaber for System - Hardware -
Hardwareprofiler - Vælg den ene profil du har og lav en nye vha. "Kopier".
Herefter navngir du den ny profil - "Omdøb". Herefter klik OK -skift til
Enhedshåndtering og konfigurerer din nye profil. Alle enheder der ikke er
nødvendige for at kunne fx. spille kan deaktiveres.
Vedr. navn på profil er det smartest at navngive profilen med hvad der er
deaktiveret, fx "Harddisk2, parallel og firewire deaktiveret". Når
computeren genstarter vil du få mulighed for at vælge hvilken
hardwarekonfiguration du vil anvende, og hvis du har flere forskellige er
det nemmest hvis navnet angiver hvad der er deaktiveret i den pågældende
konfiguration.

Venligst

Fra : N´far \(8600\)

Dato : 27-09-05 21:53

> [...]

> det nemmest hvis navnet angiver hvad der er deaktiveret i den pågældende

Mange tak.

vh.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-09-05 23:19

Janus Sandsgaard wrote:
> [...]
> baseret på nVidia 6600GT. Hvor meget strøm bruger sådan et kort cirka?
> Har en fornemmelse af, at min lille strømforsyning (vist på sølle 250W!)

PCI Express-kort kan så vidt jeg har kunnet finde ud af max bruge
75watt, og i følge internettet[tm] (første hit på google;) bruger
6600GT omkring 50 watt ved fuldt load og ca. 20 watt idle.
Primært fra 12v linien.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons