|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Speedake laaaangsom i optræk Fra : Nielsen
 | 
 Dato :  26-09-05 17:24
 | 
 |  | Mojn NG
 
 Nu har jeg fået støvet min gamle Peugeot speedake frem igen, men den driller
 lidt.
 Fra 0 til 10km/t er den meget langsom, den tager ingen omdrejninger før den
 rammer 10km/t,
 men så kører den også som den skal til topfart.
 
 Den er monteret med 7g ruller og en ny standard udstødning uden begrænser.
 Hvad skal jeg gøre for at få det sidste optræk, for jeg vælter næsten når
 jeg skal starte ved et lyskryds.
 
 JaN
 
 
 
 
 |  |  | 
  Carsten Lorenzen (27-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Lorenzen
 | 
 Dato :  27-09-05 16:17
 | 
 |  | "Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
 news:4338209a$0$38728$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Mojn NG
 >
 > Nu har jeg fået støvet min gamle Peugeot speedake frem igen, men den
 > driller lidt.
 > Fra 0 til 10km/t er den meget langsom, den tager ingen omdrejninger før
 > den rammer 10km/t,
 > men så kører den også som den skal til topfart.
 >
 > Den er monteret med 7g ruller og en ny standard udstødning uden begrænser.
 > Hvad skal jeg gøre for at få det sidste optræk, for jeg vælter næsten når
 > jeg skal starte ved et lyskryds.
 >
 > JaN
 >
 
 Mojn JaN
 
 Lyder somom rullerne i koblingen er for tunge, så blir de for hurtigt
 presset ud, og dermed gearer scooteren for hurtigt op. Lidt ligesom man
 kører med manuel gear, og starter i 2. eller 3. gear. Har du før kørt med de
 7g ruller, hvor det var fint eller hvad?
 
 --
 Mvh.
 Carsten Lorenzen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Nielsen (27-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nielsen
 | 
 Dato :  27-09-05 17:36
 | 
 |  | 
 "Carsten Lorenzen" <pfft@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 news:43396247$0$38636$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > "Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
 > news:4338209a$0$38728$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Mojn NG
 >>
 >> Nu har jeg fået støvet min gamle Peugeot speedake frem igen, men den
 >> driller lidt.
 >> Fra 0 til 10km/t er den meget langsom, den tager ingen omdrejninger før
 >> den rammer 10km/t,
 >> men så kører den også som den skal til topfart.
 >>
 >> Den er monteret med 7g ruller og en ny standard udstødning uden
 >> begrænser.
 >> Hvad skal jeg gøre for at få det sidste optræk, for jeg vælter næsten når
 >> jeg skal starte ved et lyskryds.
 >>
 >> JaN
 >>
 >
 > Mojn JaN
 >
 > Lyder somom rullerne i koblingen er for tunge, så blir de for hurtigt
 > presset ud, og dermed gearer scooteren for hurtigt op. Lidt ligesom man
 > kører med manuel gear, og starter i 2. eller 3. gear. Har du før kørt med
 > de 7g ruller, hvor det var fint eller hvad?
 >
 > --
 > Mvh.
 > Carsten Lorenzen
 >
 Hej Carsten
 
 Jeg har lige prøvet (inden dit svar) med 8g og 9g ruller med samme resultat.
 Er jeg helt galt på den, er det ikke hvis de er for lette de bliver presset
 for hurtigt ud.
 Er det ikke en eller flere fjedre der styre koblingen.
 
 vh
 Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
   Torben E (27-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  27-09-05 21:20
 | 
 |  | 
 "Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
 news:433974de$0$38663$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > Jeg har lige prøvet (inden dit svar) med 8g og 9g ruller med samme
 > resultat.
 > Er jeg helt galt på den, er det ikke hvis de er for lette de bliver
 > presset for hurtigt ud.
 > Er det ikke en eller flere fjedre der styre koblingen.
 >
 > vh
 > Jan
 >
 >
 
 Kig i bagenden af trans´en, der er noget galt med din slyngkobling.
 
 Torben E
 
 
 
 
 |  |  | 
   Carsten Lorenzen (27-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Lorenzen
 | 
 Dato :  27-09-05 22:37
 | 
 |  | 
 "Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse 
 news:433974de$0$38663$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Hej Carsten
 >
 > Jeg har lige prøvet (inden dit svar) med 8g og 9g ruller med samme 
 > resultat.
 > Er jeg helt galt på den, er det ikke hvis de er for lette de bliver 
 > presset for hurtigt ud.
 > Er det ikke en eller flere fjedre der styre koblingen.
 >
 > vh
 > Jan
 Nej vi snakker centrifugalkræfter, jo tungere en genstand er som man slynger 
 rundt (med samme hastighed) jo større kraft har den. Det betyder at tunge 
 kugler vil slynge hurtigere ud, og få den til at køre i et højt gear 
 allerede ved lave omdrejninger. Sådan en 2 takts motor trækker først oppe i 
 omdrejningerne, derfor skal der lettere ruller i, så den arbejder i de høje 
 omdrejninger.
 Det kan dog også være andre ting    -- 
 Mvh.
 Carsten Lorenzen 
            
             |  |  | 
  Hekto (28-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  28-09-05 07:55
 | 
 |  | 
 
            In article <43396247$0$38636$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, 
 pfft@adslhome.dk says...
 > Lyder somom rullerne i koblingen er for tunge, så blir de for hurtigt 
 > presset ud, og dermed gearer scooteren for hurtigt op. Lidt ligesom man 
 > kører med manuel gear, og starter i 2. eller 3. gear. Har du før kørt med de 
 > 7g ruller, hvor det var fint eller hvad?
 > 
 Nej.
 Pøjgot skal køre med 9 gram, og ikke ret meget andet. Måske 8,5 men 
 derunder dropper accellerationen til '0'.
 Nye ruller, fedt i varioen, og en affedtning af koblingen bagtil med 
 rensebenzin. (kan med held udfres uden at skille koblingen ad)
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
 |  |