Speedake laaaangsom i optræk
Fra : Nielsen

Dato : 26-09-05 17:24

Mojn NG

Nu har jeg fået støvet min gamle Peugeot speedake frem igen, men den driller
lidt.
Fra 0 til 10km/t er den meget langsom, den tager ingen omdrejninger før den
rammer 10km/t,
men så kører den også som den skal til topfart.

Den er monteret med 7g ruller og en ny standard udstødning uden begrænser.
Hvad skal jeg gøre for at få det sidste optræk, for jeg vælter næsten når
jeg skal starte ved et lyskryds.

JaN

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 27-09-05 16:17

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad skal jeg gøre for at få det sidste optræk, for jeg vælter næsten når

Mojn JaN

Lyder somom rullerne i koblingen er for tunge, så blir de for hurtigt
presset ud, og dermed gearer scooteren for hurtigt op. Lidt ligesom man
kører med manuel gear, og starter i 2. eller 3. gear. Har du før kørt med de
7g ruller, hvor det var fint eller hvad?

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : Nielsen

Dato : 27-09-05 17:36

"Carsten Lorenzen" <pfft@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører med manuel gear, og starter i 2. eller 3. gear. Har du før kørt med
> de 7g ruller, hvor det var fint eller hvad?

Hej Carsten

Jeg har lige prøvet (inden dit svar) med 8g og 9g ruller med samme resultat.
Er jeg helt galt på den, er det ikke hvis de er for lette de bliver presset
for hurtigt ud.
Er det ikke en eller flere fjedre der styre koblingen.

vh
Jan

Fra : Torben E

Dato : 27-09-05 21:20

> [...]
> presset for hurtigt ud.
> Er det ikke en eller flere fjedre der styre koblingen.

Kig i bagenden af trans´en, der er noget galt med din slyngkobling.

Torben E

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 27-09-05 22:37

> [...]

> presset for hurtigt ud.
> Er det ikke en eller flere fjedre der styre koblingen.

Nej vi snakker centrifugalkræfter, jo tungere en genstand er som man slynger
rundt (med samme hastighed) jo større kraft har den. Det betyder at tunge
kugler vil slynge hurtigere ud, og få den til at køre i et højt gear
allerede ved lave omdrejninger. Sådan en 2 takts motor trækker først oppe i
omdrejningerne, derfor skal der lettere ruller i, så den arbejder i de høje
omdrejninger.

Det kan dog også være andre ting

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : Hekto

Dato : 28-09-05 07:55

In article <43396247$0$38636$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
pfft@adslhome.dk says...
> [...]
> kører med manuel gear, og starter i 2. eller 3. gear. Har du før kørt med de
> 7g ruller, hvor det var fint eller hvad?

Nej.
Pøjgot skal køre med 9 gram, og ikke ret meget andet. Måske 8,5 men
derunder dropper accellerationen til '0'.

Nye ruller, fedt i varioen, og en affedtning af koblingen bagtil med
rensebenzin. (kan med held udfres uden at skille koblingen ad)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650