Andet multimedie
sort kant rundt i billede. 2. udgaven.
Fra : Søren Blom

Dato : 26-09-05 02:08

Kan man på en enkel måde, lave en kant f.eks. sort på 2 mm hele vejen rundt
i kanten på en fil man selv opretter?

Af program bruger jeg Photoshop CS på Windows Platform.

Håber I forstår hvad jeg mener, jo jeg burde været gået i seng for længst

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : enrico

Dato : 26-09-05 08:51

On Mon, 26 Sep 2005 03:08:23 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

>Kan man på en enkel måde, lave en kant f.eks. sort på 2 mm hele vejen rundt
>i kanten på en fil man selv opretter?

ja

>Af program bruger jeg Photoshop CS på Windows Platform.
>
>Håber I forstår hvad jeg mener, jo jeg burde været gået i seng for længst

ja

Selct all.
Edit
Stroke
Vælg farve, bredde og om omkransningen skal være udenfor, midt i eller
indenfor billedkanten.
Deselect.

- Sådan kan det gøres i en engelsksproget Photoshop.

-enrico