Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Køling af grafikkort?
Fra : Mikkel Skou

Dato : 25-09-05 19:44

Davs

Jeg har et problem som opstår når jeg spiller (det er stort set ligegyldigt
hvilket spil).

Efter et stykke tid kan der ske to ting;

1. Grafikfejl - pletter og streger som ikke hører hjemme i spillet (sker
bl.a. i BF2 og HL-relaterede spil)
2. Computeren fryser (Primært i World of Warcraft)

Jeg er kommet frem til at det må være selve grafikkortet som bliver varmt,
da temperaturen på resten af computeren ikke er specielt høj.

Det drejer sig om et Asus Radeon 9550 128mb-kort - er der nogen muligheder
for ekstern køling af sådan en - og hvis der er, hvad skal jeg gå efter?

Vh.
Mikkel Skou

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 20:59

Mikkel Skou wrote:
> [...]
>
> Det drejer sig om et Asus Radeon 9550 128mb-kort - er der nogen
> muligheder for ekstern køling af sådan en - og hvis der er, hvad skal

Er der en blæser på? Hvis der er det, så tjek at den kan køre rundt og at
den gør det.
Hvis det er et passivt kølet kort, bliver du nødt til at skabe et bedre
luft-flow i kabinettet med nogle blæsere. Du kan evt. placere en stor (fx 92
mm) blæser, så den blæser hen på eller forbi grafikkortet. Det burde hjælpe.

Zulu

Fra : Mikkel Skou

Dato : 26-09-05 08:42

> Er der en blæser på? Hvis der er det, så tjek at den kan køre rundt og at
> den gør det.

- Der er blæser på, og den kører fint rundt

> [...]
> luft-flow i kabinettet med nogle blæsere. Du kan evt. placere en stor (fx
> 92 mm) blæser, så den blæser hen på eller forbi grafikkortet. Det burde

- Luftflow burde ikke være et problem i selve kabinettet... Findes der en
løsning til at skabe mere køling direkte på selve kortet?

- Mikkel

Fra : Brian Lund

Dato : 26-09-05 17:00

> - Luftflow burde ikke være et problem i selve kabinettet... Findes der en
> løsning til at skabe mere køling direkte på selve kortet?

En bedre køleprofil!
(Zalman ZM HP80C eller D?)

Brian