Skærme
Fijala 3554
lys i skærm "forsvundet"
Fra : Ham selv \(7990\)

Dato : 25-09-05 13:30

Jeg har en benq fp557 fladskærm.

problemet er at lyset i skærmen er forsvundet men man kan med besvær se at
den stadig kører.

Hvad er problemet?
og hvad vil det ca koste at udbedre dette?

Fra : LJP

Dato : 25-09-05 13:39

"backlightet" er sandsynligvis gået. Hvis du har flyttet skærmen kan man
håbe på at det bare er en løs forbindelse til backlightet, men hvis
backlightet er stået af er skærmen færdig.

mvh. Lasse

Fra : Ham selv \(7990\)

Dato : 25-09-05 14:08

oki takker

det ser desværre ud til at skærmen skal på lossepladsen............

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-09-05 14:27

On Sun, 25 Sep 2005 14:38:41 +0200
> [...]

> man håbe på at det bare er en løs forbindelse til backlightet, men
> hvis backlightet er stået af er skærmen færdig.

ikke nødvendigvis. Det kan nu i nogle tilfælde godt repareres. I nogle
tilfælde kan det også være inverteren (den som sørger for højspænding)
som er gået.

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-09-05 15:06

On Sun, 25 Sep 2005 06:52:29 -0700
"Ham selv \(7990\)" <pol@tdcadsl.dk> wrote:

> måske men så er det bare spørgsmålet om det kan svare sig
> økonomisk skærmen står mig i en lille tusse så der skal nok ikke
> laves for meget på den

nej så er det nok billigere at skifte skærmen