Onboard grafikkort virker ikke efter nyins~
Fra : mogens

Dato : 25-09-05 09:16

Ved ikke om dette er det rette forum til dette spm., men prøver alligevel:
Efter at min gamle HD gik i sort, ploppede jeg en ny større i den gamle
maskine, og installerede XP-PRO. Alt fungerer perfekt, men af en en
eller anden årsag kan jeg ikke installere den VGA-driver der fulgte med
mit motherboard (lidt træls kun at kunne køre 600x800 ). Da det
fungerede fint på den samme maskine med den anden HD formoder jeg at der
kan findes en løsning.

Errorlog'en fra \windows\s3setup.log ser således ud:
=========== S3SETUP LOG FILE - Started at 10:08:37 on 9-25-2005 ===========
S3Setup v1.00.02-PM
bAllowReboot is TRUE
bSilentReboot is TRUE
bPromptReboot is TRUE
bPromptSilentReboot is FALSE
VendorID to find:5333
INF File Located at: D:\MB\VGA_driver\Winxp\P4M266_WinXP\Util\ps5333.inf
No display adapter for specified vendor can be detected, or hardware
detection could not determine display adapter type.
Hardware detect returned -4.
DestroyTimerWindow returned an error!
-> Setup was unable to complete the installation. Check the progress
log in your Windows directory for more details.

P.f.h.t.
Mogens

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 25-09-05 10:07

"mogens" <mail@mogenslunde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> -> Setup was unable to complete the installation. Check the progress log
> in your Windows directory for more details.

Det var lidt nemmere hvis du havde oplyst hvilket bundkort du har.
Men du kan da prøve denne:
http://downloads.viaarena.com/drivers/video/ProSavageDDR/S3G_ProSavageDDR_winxp_v139433.exe

Fra : mogens

Dato : 25-09-05 10:25

Karl Erik Nielsen wrote:
> "mogens" <mail@mogenslunde.dk> skrev i en meddelelse

> Det var lidt nemmere hvis du havde oplyst hvilket bundkort du har.
> [...]
Tak. Prøvede at installere, men den "døde" på præcis samme sted i
installationen som ved forsøg på installation af driver fra den
medfølgende CD-rom.

M.h.t. bundkortversion så hedder den "L4S5MG3"

Jeg lurer dog noget på hvorfor det kørte problemfrit på den præcis samme
konfiguration, dog med en anden harddisk. Ved du evt. hvad
fejlmeddelelsen "No display adapter for specified vendor can be
detected, or hardware detection could not determine display adapter
type" kunne indikere?

Mogens

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-09-05 17:27

mogens wrote:

> [...]
> fejlmeddelelsen "No display adapter for specified vendor can be
> detected, or hardware detection could not determine display adapter

Det betyder (frit oversat og kort sagt) at du prøver at installere en
driver til et grafikkort som du ikke har.
Du skal sikkert installere motherboard chipset-drivere før grafikkortet
kan identificeres ordentligt.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 25-09-05 11:09

> [...]
> -> Setup was unable to complete the installation. Check the progress log
> in your Windows directory for more details.

Der er et eller andet der ikke stemmer.
ECS L4S5MG3 har SIS VGA chipset - ikke VIA.
Har du prøvet at hente/installere AGP + VGA driver fra ECS's hjemmeside?

Fra : mogens

Dato : 25-09-05 13:24

Karl Erik Nielsen wrote:
> [...]
> Har du prøvet at hente/installere AGP + VGA driver fra ECS's hjemmeside?
>
> Det tror jeg du har ret i - jeg må have blandet to forskellige
motherboards CD-ROM'er sammen.
AGP'en var nem at downloade og installere, men VGA driveren havde ikke
et setup/installationsprogram inkluderet. Ved du evt. hvordan den
installeres?
P.f.h.t.
Mogens

Fra : mogens

Dato : 25-09-05 13:27

mogens wrote:

> [...]
> AGP'en var nem at downloade og installere, men VGA driveren havde ikke
> et setup/installationsprogram inkluderet. Ved du evt. hvordan den
Der røg vist lidt i editeringen - prøver igen:
Du har ret, jeg må være kommet til at blande SW fra to MB's sammen.
Hentede AGP+VGA som du forelog ned fra ECS's hjemmeside. AGP'en var nem

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 25-09-05 13:43

> [...]
> downloade og installere, men VGA driveren havde ikke et
> setup/installationsprogram inkluderet. Ved du evt. hvordan den

Udpak filen
Kontrolpanel - System - Hardware - Enhedshåndtering - Skærmkort -
Egenskaber -
Driver - Opdater driver
Nu får du en guide - vælg ikke at forbinde til Windows Update for
opdatering -
næste vindue vælges "Installere fra en liste eller bestemt placering
(avaceret)"
Få den til at pege på de udpakkede filer.
Håber det lykkes!

Fra : mogens

Dato : 25-09-05 13:43

Virkede på den "gammeldaws" måde via kontrolpanel>add hardware.

Og blev der pluselig lidt mere luft med 1280 x 1024 fremfor 800 x 600.

Tusind tak for hjælpen!

Mogens

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 25-09-05 13:59

> [...]
> Virkede på den "gammeldaws" måde via kontrolpanel>add hardware.
>
> Og blev der pluselig lidt mere luft med 1280 x 1024 fremfor 800 x 600.

Velbekomme!